La Pavoni pin roller vervangen door lager

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

La Pavoni pin roller vervangen door lager

Berichtdoor fransg » zo 26 feb 2017, 19:53

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: La Pavoni pin roller vervangen door lager

Berichtdoor HanR » zo 26 feb 2017, 21:27

Briljant!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: La Pavoni pin roller vervangen door lager

Berichtdoor bobbee » zo 26 feb 2017, 23:34

Kijk, dat maakt de pavoni weer wat beter dan fabriek af. Goed gevonden!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: La Pavoni pin roller vervangen door lager

Berichtdoor Erik82 » ma 27 feb 2017, 07:19

Hele leuke upgrade want dat blijft een zwak punt op die machines.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: La Pavoni pin roller vervangen door lager

Berichtdoor cremalover » ma 27 feb 2017, 08:48

Die pin moet toch in de verticale sleuf van voor naar achter achter kunnen bewegen?
En dan zit de buitenkant van de lagerkooi niet vast.Ik vraag me af of de pen ueberhaubt het lager activeert.Behalve dan als steunlager.Zal iig een hoop speling daar weghalen. :)

Ff wat anders.
Kun jij met je Pavoni in de buurt komen van een Londinium shot qua smaak?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Pavoni pin roller vervangen door lager

Berichtdoor fransg » ma 27 feb 2017, 09:08

Kun jij met je Pavoni in de buurt komen van een Londinium shot qua smaak?
Ik gebruik de La Pavoni voornamelijk als ik om een of andere reden buitenshuis moet zijn, een weekeind weg of naar een conferentie in Polen e.d. en dan is het met de La Pavoni heel goed te doen. De meeste shots komen er behoorlijk uit en een aantal is voortreffelijk, mede dankzij de PID en enige handigheid (kort voor het shot de boilerdruk even opklikken).

Maar het volume en zeker de 'body' van de espresso uit de Londinium zijn daarmee niet te evenaren. De pre-infusiedruk is bij de La Pavoni hoe dan ook veel lager.

En bij thuiskomst is het ook altijd weer een verademing te merken hoe moeiteloos het shot uit de Londinium komt. Gewoon hefboom kalm omlaag, zeven tellen wachten, hefboom omhoog, rustig loslaten en klaar is Kees.

Buitenshuis haal ik uit de La Pavoni wel de beste koffie die er in de omtrek te krijgen is.

Ik had eerst het idee voortaan de kleine Londinium mee te nemen maar die is toch nog wel zwaar, past niet even in een sporttas en ik zou het ook vervelend vinden als die bekrast raakte tijdens vervoer. Hij is te mooi.

Bij mijn dochter en haar man thuis is de La Pavoni een topper waarmee ze elke dag enkele espresso's maken, de gemotoriseerde HG One ernaast. En een oneindige voorraad door vader gebrande bonen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: La Pavoni pin roller vervangen door lager

Berichtdoor cremalover » ma 27 feb 2017, 09:13

Bedankt.Heb hem eens een paar dagen in huis gehad en de resultaten vond ik minder dan bij mijn Export maar dat zal aan mij gelegen hebben denk ik.Ik zoek iets voor het snelle shot .Blijft een leuke machine.

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: La Pavoni pin roller vervangen door lager

Berichtdoor OnnoRistretto » ma 12 mar 2018, 09:00

@fransg: heb je hier op koffiepraat of ergens anders online al meer geschreven over je pid voor de LP? En zo ja, zou je daar een linkje van willen plaatsen?
Ik gebruik de La Pavoni voornamelijk als ik om een of andere reden buitenshuis moet zijn, een weekeind weg of naar een conferentie in Polen e.d. en dan is het met de La Pavoni heel goed te doen. De meeste shots komen er behoorlijk uit en een aantal is voortreffelijk, mede dankzij de PID en enige handigheid (kort voor het shot de boilerdruk even opklikken).
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: La Pavoni pin roller vervangen door lager

Berichtdoor Pti » ma 12 mar 2018, 10:18

@fransg: heb je hier op koffiepraat of ergens anders online al meer geschreven over je pid voor de LP? En zo ja, zou je daar een linkje van willen plaatsen?
Ik gebruik de La Pavoni voornamelijk als ik om een of andere reden buitenshuis moet zijn, een weekeind weg of naar een conferentie in Polen e.d. en dan is het met de La Pavoni heel goed te doen. De meeste shots komen er behoorlijk uit en een aantal is voortreffelijk, mede dankzij de PID en enige handigheid (kort voor het shot de boilerdruk even opklikken).
Google maar eens op; "kostverlorenvaart pavoni pid". Veel leesplezier!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Pavoni pin roller vervangen door lager

Berichtdoor fransg » ma 12 mar 2018, 10:22

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron