Probleem met Strega

Babybird
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 20:06

Probleem met Strega

Berichtdoor Babybird » ma 05 jun 2017, 13:58

Zet net mijn Strega aan en hij lijkt een probleem te hebben met de pomp. Althans zo lijkt het. Hij bromt zachtjes maar pomp slaat niet aan. Bij het aan zetten gaat kort oranje lampje branden en als de hevel omlaag is brandt deze heel de tijd. Ook met hevel omlaag slaat de pomp niet aan. Als ik de hevel omlaag doe komt het water er stomend en sputterend uit.

Zet net de Strega weer aan en pomp slaat nu direct hoorbaar aan en vult de boiler omdat ik deze leeg getrokken heb.

Probleem lijkt nu opgelost maar ben wel benieuwd wat de oorzaak kan zijn geweest.
Laatst gewijzigd door Babybird op ma 05 jun 2017, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Probleem met Strega

Berichtdoor fransg » ma 05 jun 2017, 14:07

[quote="Babybird"]De komt er stomend / sputterend uit./quote]

Die zin is niet helemaal helder.

Je vertelt niet hoe oud de machine is. Mogelijk is dat pompje gewoon eens aan vervanging toe.

Wat voor water gebruik je? Gefilterd? Zo ja wat voor filter? Indien een filter in het reservatrorium van de machine, hoe vol was het reservoir toen de pomp dat gekke geluid gaf?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Babybird
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 20:06

Re: Probleem met Strega

Berichtdoor Babybird » ma 05 jun 2017, 14:31

Zin aangepast, dank je!

Machine is uit 2013. Ik gebruik de onthardingszak van Kafko. Het waterreservoir was niet heel vol maar toen ik er extra water bij deed sloeg de pomp ook niet aan.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

Erik82
Berichten: 2880
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Probleem met Strega

Berichtdoor Erik82 » di 06 jun 2017, 10:05

Klinkt als het standaard euvel van Bezzera met de sensor op het reservoir. De contacten die controleren of er genoeg water in de tank zitten worden in de loop der tijd wat naar buiten gedrukt en maken dan niet goed contact meer. Oplossing is de tank eruit halen en de beide contactpunten iets naar binnen duwen zodat deze weer wat strakker zitten.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Probleem met Strega

Berichtdoor Marcje » di 06 jun 2017, 10:29

Ik had een vergelijkbaar probleem, en bij mij maakte het oranje stekkertje slecht contact met de 'flipper'. Zat er erg los op.
Heb het bekje wat verder dicht geknepen en toen was het euvel bij mij opgelost.
dus...


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron