Bezzera Strega PSM

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Bezzera Strega PSM

Berichtdoor bvds » wo 06 sep 2017, 14:25

Is de Nepal Machhapuchhere. City +. Organic. Van 1400 m hoogte niet heel ver van Kadmandu.

Kruidig en lavendel. Echt eigen karakter. Meer mensen hier met die koffie?

Pti?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Bezzera Strega PSM

Berichtdoor cremalover » wo 06 sep 2017, 16:12

Nog een video van een shotje qua begindruk tussen de eerdere shots in.

https://youtu.be/a20oXm2sw2U" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


Alles is dus mogelijk met een hendelmachine.
Je bent niet afhankelijk van de de druk met de hendel volledig omlaag.Waar ik de hendel vasthoudt zal het shot beginnen.
10 bar f 9 of 7 of etc etc .
Volledig reproduceerbaar.
Waarom in godsnaam dan een veer verwijderen?Dat slappere Strega shot met een enkele veer kan ik ook maken.
Er zal wellicht een verschil zijn in de kromme van het drukverval van een groep met een veer en een groep met twee veren.Maar of daar proefbaar verschil in zit?
Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Bezzera Strega PSM

Berichtdoor Pti » wo 06 sep 2017, 19:10

Is de Nepal Machhapuchhere. City +. Organic. Van 1400 m hoogte niet heel ver van Kadmandu.

Kruidig en lavendel. Echt eigen karakter. Meer mensen hier met die koffie?

Pti?


Yes ik had ook een zakje gekregen. Verrassende koffie erg kruidig en ontzettend veel body.
Deed het verrassend goed in de cappuccino, iets te heftig als ristretto maar richting de normale ging het steeds beter. En toen was hij op :lol:

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Bezzera Strega PSM

Berichtdoor cremalover » do 07 sep 2017, 09:06

Ik zal bij de volgende schoonmaakbeurt ook mijn binnenste veer ff verwijderen en mijn ervaringen hier posten.

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Bezzera Strega PSM

Berichtdoor seels » do 14 sep 2017, 17:56

Ik heb de profitec pro 800. Ook in deze zit een dubbele veer. Ik ben met peter ook ik onderhandeling om er een te verwijderen. Zit zelf nog wat met een dillema, moet zeggen dat ik de espresso eruit nog niet zacht genoeg naar mijn goesting krijg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik82
Berichten: 2880
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Bezzera Strega PSM

Berichtdoor Erik82 » do 14 sep 2017, 18:48

Als je naar het filmpje op HB kijkt over Gabor die een drukmeter op die machine heeft gezet dan is dat ook te verwachten. Startdruk is 10 bar naar 7 en bij één veer van 7 bar naar 4. Met één veer zou de smaak veel zachter moeten zijn.

https://www.home-barista.com/levers/new ... 47763.html
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Bezzera Strega PSM

Berichtdoor seels » vr 15 sep 2017, 18:59

Hoe haal je de piston uit elkaar? Langs de "hendel" kant of langs de "onderkant" ik had de veer vast gemaakt door stripbandjes rondom maar kreeg onderkant er niet af gedraaid. Ik had zelfs een sleutel gemaakt zoals die bij slijptollen zit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Bezzera Strega PSM

Berichtdoor Pti » vr 15 sep 2017, 20:52

Misschien moet je het even kort heetstoken daar waar de zuiger op de drijfstang zit, sommige merken gebruiken daar wat borgmiddel.

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Bezzera Strega PSM

Berichtdoor seels » zo 17 sep 2017, 17:20

Het lukt me niet. Mss toch eens bij peter langsgaan. ;) maar heb het dan toch geprobeerd he ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

casawinters
Berichten: 26
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 09:50

Re: Bezzera Strega PSM

Berichtdoor casawinters » do 05 okt 2017, 20:07

Ook ik heb mijn Bezzera Strega door Peter laten voorzien van de Peter Strega Mod. Wat mij opvalt is een veel bredere smaak dan met de dubbele veer: er zijn meer verschillende smaken te onderscheiden.
Het voelt als weer een stap vooruit en daarmee blijft het interessant.
En ook Peters enthousiasme en kennis (bedankt voor de tips!) maakten het de reis naar Tilburg dubbel dwars waard.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron