Is dit geluid normaal?

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 535
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor Frup » do 04 jan 2018, 19:30

Als het nu terugkomt, weet je dan wat je moet smeren?
Jazeker, want ik zat er met mijn neus bovenop :lol:
Ik ga even Molykote 111 en een stiftsleutel bestellen. Dan ben ik volledig voorbereid.
Loxeal No. 4 zie ik nergens in NL om te bestellen.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor Pti » do 04 jan 2018, 20:06

Prima opgelost, lekker stilletjes van de espresso genieten nu :)

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor Erik82 » za 06 jan 2018, 21:36

Als het nu terugkomt, weet je dan wat je moet smeren?
Jazeker, want ik zat er met mijn neus bovenop :lol:
Ik ga even Molykote 111 en een stiftsleutel bestellen. Dan ben ik volledig voorbereid.
Loxeal No. 4 zie ik nergens in NL om te bestellen.
Neem eens contact op met hanr. Hij heeft Loxeal voor mij geregeld en echt aanzienlijk goedkoper dan bij Londinium. Ik gebruik het nu al geruime tijd maar weet nog niet of ik het beter vind dan Molykote-111. Het is zeker goed spul. Sowieso moet elke hevelgebruiker voedselveilig vet hebben. Dat is echt cruciaal voor al het periodiek onderhoud van elke hevel.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor cremalover » zo 07 jan 2018, 12:24

Ik heb een zip bestand met een audiobestand als bijlage toegevoegd. Hopelijk lukt het op deze manier.

Alvast bedankt!

gr,
Jasper

koffiemachine.m4a.mp3.zip

Edit: moet erbij zeggen dat dit 10 cm boven de machine is opgenomen. Maar het is aan de andere kant van de keuken nog steeds duidelijk te horen. Kan het zijn dat de boiler een inwerkperiode heeft? De machine is namelijk net 2 dagen nieuw.

Daarnaast is het niet dat ik me er mateloos aan stoor (liever niet natuurlijk). Als het verder geen kwaad kan voor de machine ben ik al blij.
Zo het zo kunnen zijn dat je een vrij steriele kale keuken hebt, met veel reflectie/resonantie en daarom dergelijke geluiden anders ervaart, "welke waarschijnlijk in andermans perceptie" als futiliteit overkomt?

AfbeeldingAfbeelding
Maar het moet toch gewoonstil kunnen? Daarom koop je oa toch een hevel.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 535
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor Frup » zo 07 jan 2018, 15:48

Ik heb een zip bestand met een audiobestand als bijlage toegevoegd.
Maar het moet toch gewoonstil kunnen? Daarom koop je oa toch een hevel.
Juist! Helaas gaat die quote niet meer over mijn hevel, maar over de Bezzera Magica van iemand anders.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero

Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor bobbee » zo 07 jan 2018, 18:20

Daar kan ik wat aandoen! ;)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor Erik82 » zo 07 jan 2018, 18:41

Als ik het wereldwijd zo lees zijn er toch flinke problemen met de Profitec machines. Het zag er allemaal erg leuk uit maar blijkbaar hebben ze hun zaakjes toch niet helemaal op orde. Dit soort problemen mogen gewoon niet voor een machine van die prijs. Dit is gewoon slordige afwerking en slechte toleranties.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor cremalover » ma 08 jan 2018, 10:53

Als ik het wereldwijd zo lees zijn er toch flinke problemen met de Profitec machines. Het zag er allemaal erg leuk uit maar blijkbaar hebben ze hun zaakjes toch niet helemaal op orde. Dit soort problemen mogen gewoon niet voor een machine van die prijs. Dit is gewoon slordige afwerking en slechte toleranties.
Misschien ligt het aan de groep en niet aan de fabrikant van de machines.
Bij Londinium zijn ook wat klachten over de groep geweest.
Londinium noch profitec maken de groep.
Waarbij als het kraken met wat vet opgelost is je volgens mij niet van een echt probleem.knt spreken.
Laatst gewijzigd door cremalover op ma 08 jan 2018, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor Pti » ma 08 jan 2018, 11:42

Pro800 heeft matige preinfusie, te laag douche scherm waardoor weinig headspace, er is een serie met slechte vulkleppen geweest met kortsluiting tot gevolg.
De bouw kwaliteit, uiterlijke verzorging en bovenal garantieservice vanuit de fabriek is echter onberispelijk.

Een krakende veer is het minste waar je je zorgen over kunt maken daar kunnen immers alle veer gedreven hendelgroepen last van hebben als de veer even niet lekker in zijn jasje zit.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor cremalover » ma 08 jan 2018, 12:34

Pro800 heeft matige preinfusie, te laag douche scherm waardoor weinig headspace, er is een serie met slechte vulkleppen geweest met kortsluiting tot gevolg.
De bouw kwaliteit, uiterlijke verzorging en bovenal garantieservice vanuit de fabriek is echter onberispelijk.

Een krakende veer is het minste waar je je zorgen over kunt maken daar kunnen immers alle veer gedreven hendelgroepen last van hebben als de veer even niet lekker in zijn jasje zit.
Wat is er met de preinfusie?


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron