Het stiller maken van de Londinium-R

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor fransg » vr 09 mar 2018, 23:18

LS,
Ik ga ook even een duit in het zakje doen. Persoonlijk heeft mijn voorkeur back-to-basic. Geen gedoe met (rotatie/vibratie)pompen, maar gewoon een shot trekken met een dipper op vastwater. Dus...zet die Londinium-R op vastwater en knallen maar.
Cheers, TY
de L-R zal nooit een dipper worden, en met een dipper op het vastwater zul je niet die pre-infusie druk kunnen leveren die de L-R juist zo prettig maakt. De L1 is ook geen dipper, maar wel op vastwater. Dus men hoeft niks te wijzigen.

Al zijn er wel wat mensen geweest die de L-R toch op vastwater hebben gezet, maar dan heb je dus een kleine L1 die je niet even elders in huis of bij buren kunt neerzetten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor turboyeast » za 10 mar 2018, 09:31

de L-R zal nooit een dipper worden, en met een dipper op het vastwater zul je niet die pre-infusie druk kunnen leveren die de L-R juist zo prettig maakt.
Helder.
Al zijn er wel wat mensen geweest die de L-R toch op vastwater hebben gezet, maar dan heb je dus een kleine L1 die je niet even elders in huis of bij buren kunt neerzetten.
Ben je wel verlost van storende geluiden. De vrijheidsgraad om machines naar behoeven te verplaatsen, zou voor mij persoonlijk lagere prio krijgen. In mijn ervaring wordt een machine geplaatst en blijft-ie daar ook (jaren) staan. Tenzij er een totaal-verhuizing speelt.

Tenslotte, ik zou zelf die rota-pomp eens uit de machine halen en kijken hoeveel geluid hij maakt als-ie buiten de machine draait. Maarre, ik kan goed begrijpen dat de nieuwe eigenaar liever even met de steeksleutel weg blijft van zijn/haar nieuwe investering.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor fransg » za 10 mar 2018, 10:21

Ben je wel verlost van storende geluiden.
Ik vermoed dat de echte 'neuroot' die een machine met een pomp koopt en daar niets van wil horen, die pomp weghaalt en zich vervolgens stoort aan het geluid van water dat door de leiding ruist ("kan dat niet wat minder? Wacht, ik ga de leiding isoleren) of van de hefboom veer die zich spant / ontspant ("even stil nou, moet je luisteren, nee nu niet maar nu, hoorde je dat niet? Waar kwam dat vandaan? kan dat niet ophouden?") en het dan vervelend vindt dat de koffie niet stilletjes langs de rand van het kopje stroomt maar meestal midden in het kopje ("de eerste druppels gaan nog wel, maar daarna, als de stroom in de koffie druipt, hoor je het toch echt heel duidelijk en dan moet ik steeds naar de wc en is de koffie koud, heb IK dat!") -- daarna is de pressostaat de boosdoener, die hoorbaar klikt, en tenslotte de boiler die, als je met de stethoscoop luistert ("Truus! Even radio uit nu!! Je ziet toch dat ik bezig ben?") ook al opwarmgeluiden maakt die bij sommigen angstigheid kan oproepen.
ik zou zelf die rota-pomp eens uit de machine halen en kijken hoeveel geluid hij maakt als-ie buiten de machine draait.
Jij zou dan de tegenwoordigheid van geest hebben om de pomp wel op water aan te sluiten, maar anderen die slim denken te zijn laten hem dan even 'droog' draaien en ontdekken daarna pas dat je zoiets met een rotationaliteitspomp nooit moet doen...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

piponld
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 20:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor piponld » za 10 mar 2018, 13:30

Om even aan te sluiten, ik heb de L-R pas recent in gebruik en hem aangeschaft juist omdat hij een groot gebruiksgemak combineert met een constante stroom van overheerlijke espresso's. Wat voor ons ook een belangrijke overweging was is het feit dat hij een stuk stiller zijn werk doet dan de Strega die we hiervoor hadden.
Tuurlijk hoor je de pomp maar dit is slechts kort en voor ons goed te doen. Naast de L-R ook een compak e8 staan en ook deze aangeschaft ivm gebruiksgemak in combinatie met snelheid en relatieve stilte als er gemalen wordt.

Al met al dik tevreden met beide machines en het weinige geluid wat ze produceren :D
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor cremalover » za 10 mar 2018, 16:03

Ben je wel verlost van storende geluiden.
Ik vermoed dat de echte 'neuroot' die een machine met een pomp koopt en daar niets van wil horen, die pomp weghaalt en zich vervolgens stoort aan het geluid van water dat door de leiding ruist ("kan dat niet wat minder? Wacht, ik ga de leiding isoleren) of van de hefboom veer die zich spant / ontspant ("even stil nou, moet je luisteren, nee nu niet maar nu, hoorde je dat niet? Waar kwam dat vandaan? kan dat niet ophouden?") en het dan vervelend vindt dat de koffie niet stilletjes langs de rand van het kopje stroomt maar meestal midden in het kopje ("de eerste druppels gaan nog wel, maar daarna, als de stroom in de koffie druipt, hoor je het toch echt heel duidelijk en dan moet ik steeds naar de wc en is de koffie koud, heb IK dat!") -- daarna is de pressostaat de boosdoener, die hoorbaar klikt, en tenslotte de boiler die, als je met de stethoscoop luistert ("Truus! Even radio uit nu!! Je ziet toch dat ik bezig ben?") ook al opwarmgeluiden maakt die bij sommigen angstigheid kan oproepen.
ik zou zelf die rota-pomp eens uit de machine halen en kijken hoeveel geluid hij maakt als-ie buiten de machine draait.
Jij zou dan de tegenwoordigheid van geest hebben om de pomp wel op water aan te sluiten, maar anderen die slim denken te zijn laten hem dan even 'droog' draaien en ontdekken daarna pas dat je zoiets met een rotationaliteitspomp nooit moet doen...
Dat druppelende van de koffie....nu je het zegt....bloedirritant. :mrgreen:
De presso van mij klinkt Keihard.Maar dat stoort me dan weer niet. Mensen die fluisteren......bbrrrrrr.....

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor fransg » za 10 mar 2018, 16:20

De presso van mij klinkt Keihard.Maar dat stoort me dan weer niet. Mensen die fluisteren......bbrrrrrr.....
Oh daar is een naam voor, ik ben even vergeten hoe dat heet als je daar last van hebt. Ik denk alleen dat het niet vergoed wordt door het ziekenfonds dus dan heb je in feite niets aan die diagnose.

Zulke mensen kunnen ook absoluut niet tegen het geluid van iemand die in de omgeving een appel eet. Die hap, dat sappige gekraak, verschrikkelijk vindt men dat dan!

Gevonden!

http://www.misophonia.com/misophonia-self-test/

Ik heb dat zelf in een milde mate en dat schijnen dan weer erg fijne mensen te zijn, las ik ergens.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor GuidovW » za 10 mar 2018, 17:28

Ik heb dat zelf in een milde mate en dat schijnen dan weer erg fijne mensen te zijn, las ik ergens.

:lol: :roll:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor cremalover » za 10 mar 2018, 19:23

Link gelezen.Alles wordt me opeens duidelijk.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor bobbee » za 10 mar 2018, 19:33

Ik heb dat zelf in een milde mate en dat schijnen dan weer erg fijne mensen te zijn, las ik ergens.

Afbeelding :roll:
Hij meent het hoor.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor GuidovW » za 10 mar 2018, 22:17

Hij meent het hoor.
:o :lol:
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron