Het stiller maken van de Londinium-R

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor fransg » do 08 mar 2018, 15:38

Ik heb EX4 pompen met membraandemper bij Bas op zijn Dalla Corte en een Quickmill gehoord.Fluisterstil vibratiepompje.
Fijn, maar 1) zoals gezegd, deze kan niet het werk doen dat de rotationele pomp doet, wat snelheid betreft en 2) fluisterstil is een woord, dat is iets anders dan video's opgenomen met een telefoon die fluisteren of zelfs ademen als luid geluid kan opnemen. 3) Wanneer je voordat de pomp aangaat het ademen van de cameraman hoort of het geluid van kleding in een bewegende arm, dan weet je dat je het andere geluid ook gerust in volume kan minderen, wat je oordeel betreft. Ik laat thuis vaak wat achtergrondgeluid mee doen omdat het anders bij nabewerking / afspelen lijkt alsof ik enorm loop te hijgen aan de camera, terwijl ik mezelf niet eens hoor ademen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor ErikW » do 08 mar 2018, 21:09

Dank voor de reacties.
Demp-beplating: had ik gelezen en ga ik verder nakijken.
Neem een L-1: nee, het verplaatsbare telt nu meer mee. Beslist geen vaste aansluiting.
Afstelschroef: ga je dan ook andere zaken beïnvloeden? Espresso's zijn nu heerlijk!
Pomp buiten de machine: nee, ik wil alleen wat modden als de machine verder vrij gelijk blijft. Ik heb de machine niet voor niets gekozen.
Grotere rotatiepomp: als iemand daar ervaring mee heeft qua effect en qua inbouwen?
Het is in de fase van het koffiezetten een opvallende fase als de pomp draait en als dat iets minder duidelijk kan is dat mooi.
Het mag zeker een beetje merkbaar zijn!
Het maler is een andere fase en ook daar kan je als keuzecriterium op geluid letten. Dit moet niet in dit topic komen.
Sommige vrouwen zijn misschien stiller dan een Londinium-R?
Tenslotte: ik stoor me niet aan de L-r maar het kan misschien eenvoudig anders.

Erik


PS en off-topic:
Bij oorsuizen altijd je schouder aan die zijde laten behandelen door een osteopaat.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor fransg » do 08 mar 2018, 22:20

Afstelschroef: ga je dan ook andere zaken beïnvloeden?
Ja, als de afstelling niet goed is, te lage druk, haalt die bijvoorbeeld niet de druk die je met de p-stat hebt ingesteld, blijft de pomp dus oneindig draaien tegen niks aan, kan narigheid van komen.

Maar verder heb ik er ook niet mee gespeeld. Ik zal me er eens in verdiepen.
Grotere rotatiepomp: als iemand daar ervaring mee heeft qua effect en qua inbouwen?
Een grotere inbouwen gaat niet, het was al een heel geschuif in het ontwerp om deze in de bestaande afmetingen van de machine te 'schoenlepelen', want de waterbak is even groot gebleven, de boiler ook etc.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor fransg » do 08 mar 2018, 22:38

Afstelschroef moet je vooral zien als 'afblijven-schroef'

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Het grote het stiller maken van de Londinium-R en Strietman promotie topic

Berichtdoor bobbee » vr 09 mar 2018, 13:57

Ik heb de boel bij elkaar samengevoegd. Ik wens jullie een olijk verloop met veel zinnige discussies!

De Strietman is een geweldig mooie machine, en de Londiniums trouwens ook. Oude Faema's zijn ook heel erg mooi. Maar met kop en schouders steekt mijn Bezzera Strega erboven uit! En dan met name mijn Strega. Dat jullie het weten, hou daar rekening mee. Ik ga daar verder niet over in discussie, dat is gewoon zo. Dit is mijn uitspraak en daar moeten jullie het mee doen.

Laat ons klinken snoodaards, vul de kelken!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Het grote het stiller maken van de Londinium-R en Strietman promotie topic

Berichtdoor cremalover » vr 09 mar 2018, 14:47

Ik heb de boel bij elkaar samengevoegd. Ik wens jullie een olijk verloop met veel zinnige discussies!

De Strietman is een geweldig mooie machine, en de Londiniums trouwens ook. Oude Faema's zijn ook heel erg mooi. Maar met kop en schouders steekt mijn Bezzera Strega erboven uit! En dan met name mijn Strega. Dat jullie het weten, hou daar rekening mee. Ik ga daar verder niet over in discussie, dat is gewoon zo. Dit is mijn uitspraak en daar moeten jullie het mee doen.

Laat ons klinken snoodaards, vul de kelken!
:mrgreen:

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor cremalover » vr 09 mar 2018, 14:50

Op coffeegeek enkele reacties betreffende het pompgeluid.
De een zegt hij maakt meer geluid dan een vibra.
De ander zegt hij is net zo stil als een grotere rota.
Misschien ligt het ergens in het midden.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Het grote het stiller maken van de Londinium-R en Strietman promotie topic

Berichtdoor GuidovW » vr 09 mar 2018, 15:35

Ik heb de boel bij elkaar samengevoegd. Ik wens jullie een olijk verloop met veel zinnige discussies!

De Strietman is een geweldig mooie machine, en de Londiniums trouwens ook. Oude Faema's zijn ook heel erg mooi. Maar met kop en schouders steekt mijn Bezzera Strega erboven uit! En dan met name mijn Strega. Dat jullie het weten, hou daar rekening mee. Ik ga daar verder niet over in discussie, dat is gewoon zo. Dit is mijn uitspraak en daar moeten jullie het mee doen.

Laat ons klinken snoodaards, vul de kelken!
:D :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote het stiller maken van de Londinium-R en Strietman promotie topic

Berichtdoor fransg » vr 09 mar 2018, 17:05

met kop en schouders steekt mijn Bezzera Strega erboven uit! En dan met name mijn Strega. Dat jullie het weten, hou daar rekening mee. Ik ga daar verder niet over in discussie, dat is gewoon zo. Dit is mijn uitspraak en daar moeten jullie het mee doen.
Dat mag best wel eens wat vaker gezegd worden!

Wouter vertelde me dat nog steeds bijna alle nieuwe Strietman-machines naar het buitenland gaan, dus de NL-Strietmanbrigade mag de strategie hier ook wel eens wat verbeteren want alleen met een mantra kom je er niet, zo blijkt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor turboyeast » vr 09 mar 2018, 21:20

LS,
Ik ga ook even een duit in het zakje doen. Persoonlijk heeft mijn voorkeur back-to-basic. Geen gedoe met (rotatie/vibratie)pompen, maar gewoon een shot trekken met een dipper op vastwater. Dus...zet die Londinium-R op vastwater en knallen maar.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten