Onderhoud La Pavoni Europiccola

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Re: Onderhoud La Pavoni Europiccola

Berichtdoor R1200C » za 28 apr 2018, 09:24

Wij gebruiken daar een Brita filter voor. Er zijn ook andere systemen die in het leidingsysteem al ontkalken maar daar heb ik geen ervaring mee.
Kei veel groeten!

Joost

rmtz
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 15:58

Re: Onderhoud La Pavoni Europiccola

Berichtdoor rmtz » za 28 apr 2018, 15:07

Wij gebruiken daar een Brita filter voor. Er zijn ook andere systemen die in het leidingsysteem al ontkalken maar daar heb ik geen ervaring mee.
Merk je ook een smaakverschil?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Re: Onderhoud La Pavoni Europiccola

Berichtdoor R1200C » zo 29 apr 2018, 12:50

Ooit in een grijs verleden toen we overstapten op Brita filters merkten we wel een groot verschil, met name voor de thee. Aangezien we sindsdien twee generaties aan koffiezetters verder zijn (geloof dat we toen nog de 1996 Saeco Magic Combi gebruikten) en sowieso heel andere bonen hadden kan ik daar weinig over zeggen. Wel bleef er zo goed als geen aanslag meer in de waterkoker achter en dat is voor mij reden genoeg om geen ongefilterd water in de Pavoni te kieperen...

Smaak is persoonlijk en als je zonder blikken of blozen honderden euro's uitgeeft aan een apparaat is het tientjeswerk voor een Brita kan met filter de beste investering om te zien of het iets voor je is. Aangezien de leidingmaatschappijen niet eens overal in NL dezelfde waterkwaliteit kunnen leveren is de beste manier om te testen jouw water met jouw machine.
Kei veel groeten!



Joost


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron