Welke brander hebben jullie ?

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Welke brander hebben jullie ?

Berichtdoor Wedj » do 02 jul 2015, 23:15

Sinds vandaag in het trotse bezit van een Toper Cafemino op gas. Nu nog tijd vinden om te gaan halen
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Welke brander hebben jullie ?

Berichtdoor Spironski » vr 03 jul 2015, 01:48

Wow, het moet niet gekker worden ;-) . In wat voor prijscategorie moet ik dan denken? Kon de Cafemino iets van 1kg branden, of zelfs iets meer?

Ben benieuwd hoeveel verschil je merkt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Welke brander hebben jullie ?

Berichtdoor Wedj » vr 03 jul 2015, 11:38

Tja de prijs was zeker een punt van aandacht. Sparen en een financieel meevallertje maakten het wat eerder realiseerbaar. Op gas bijna zesduizend slik :-) maar voor mij op de Gene is het bijna niet meer te doen met de heb jij nog wat aanvragen vanuit mijn werk en omgeving. Niet dat ik hier rijk van ga worden maar het helpt om het betaalbaar te houden. Formeel kan ie een kilo in klein kwartier aan, koelen doet ie dan simultaan tijdens de nieuwe branding. Dus theoretisch 4 kilo per uur. Wordt volgende week pas als ik hem kan gaan halen
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Welke brander hebben jullie ?

Berichtdoor @3aan » vr 03 jul 2015, 12:05

Mooi ding Wim, ben stiekum wel een beetje jaloers, al zou ik niet weten waar hem te plaatsen. Die 1 kilo is waarschijnlijk wel wat je overhoud, zou dus maar beginnen met 1200 gram, met de Giesen van 6 kilo kieper ik ook 7 kilo in, alleen van de Malabar kan er duideljjk minder in.

Ga je er ook met de Artisansoftware mee aan de slag?

Groet.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Welke brander hebben jullie ?

Berichtdoor Spironski » vr 03 jul 2015, 13:49

Nee, de Gene is eigenlijk alleen geschikt voor thuis en jezelf, vind ik. Anders blijf je bezig. Maar €6000 "terug verdienen"...., dan mag je wel heel veel vrienden en bekenden hebben ;) . Wel cool dat je dit dan toch doet, lijkt me prachtig om zo'n ding te hebben staan.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Welke brander hebben jullie ?

Berichtdoor Wedj » vr 03 jul 2015, 15:33

heren dank jullie wel voor jullie remarks.
wat betreft het terugverdienen tja daar heb ik ook lang tegenaan gehikt maar uiteindelijk de knoop doorgehakt.
Terugverdienen zal het wel niet worden, maar ik hoop wel de financiele schade te beperken in de loop van de tijd.
wat betreft de Gene, ik werk in een groot universitair ziekenhuis gekoppeld met een grote medische opleiding en daar zitten mij toch een stel koffieliefhebbers.....heb al een wachtlijst omdat ik mij anders suf zou branden 1 kg in 1 uur schiet niet heel snel op.
Wat betreft Artisan software, jazeker ga ik daarmee aan de slag, ben nog een nitwit op dit gebied maar gelukkig heb ik a het forum, b een techneut koffievriend en Mikel, een collega roaster in Oslo die en een Cafemino heeft en er meer probes in heeft gepropt en via datalogger alles via de Artisan op zijn laptop zet en interpreteert.
Wat betreft de kilo dank @3aan en juist die Malabar prefereer ik zelfs boven de Burundi dus die zal het meeste gebrand worden.
Kortom een spannende tijd die weer veel uitdaging biedt en een hele nieuwe leercurve.
Ik hou jullie op de hoogte
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Welke brander hebben jullie ?

Berichtdoor @3aan » vr 03 jul 2015, 15:50

Is wel makkelijk kleppen met Mikel, toch?
Mijn Versalab komt van hem, daar ben ik nog steeds dik tevreden mee. :)
Ik heb de Burundi en de Malabar op de molen en kan naar behoefte of / of / en doen, Burundi bevalt me best in de Mix ook als Single maar dan alleen 's-avonds het laatste bakkie een dubbele met een heel klein beetje suiker en een toefje melkschuim.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Welke brander hebben jullie ?

Berichtdoor Wedj » vr 03 jul 2015, 16:08

ja gelukkig wel gaat het kleppen goed af, mijn Noors is heel beperkt.
leuk dat de wereld zo klein is en mooi dat jij natuurlijk zo een mooie Versalab hebt.
Ik vind de burundi wel lekker maar moet na 250 g ( met vrouw en dochter in medegebruik) toch weer terug op de Monsooned. Ik drink hem puur en altijd dubbel en dan is de Burundi net iets te fruitig. Kunnen wij natuurlijk styraks perfect eruit barnden maar is ook wel weer zonde van de karakteristieke kenmerk van de Burundi. En ik denk samen hebben wij de laatste groene voorraad in nederland dus koesteren die boon :D
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Gebruikersavatar
Kabouter
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 18:38
Locatie: Valkenburg ZH

Berichtdoor Kabouter » zo 05 jul 2015, 13:18

Wat een ding zo'n toper! Wat is trouwens de kleinste hoeveelheid die hij goed aan kan?

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Welke brander hebben jullie ?

Berichtdoor Wedj » zo 05 jul 2015, 17:36

Volgens de manue; ehhh 50gr?

http://toper.com/e-coffee-roaster-cafemino.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://nl.tinypic.com/r/f0uhjt/8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

moet nog even een gasverloopnippeltje van fles naar systeem scoren, gaat normaal via reduceer maar mijn reduceer zit een stuk verder op in het systeem. Electrisch doet ie het allemaal
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron