Brander business case

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Brander business case

Berichtdoor bobbee » wo 02 nov 2016, 18:57

Nou, zo normaal is dat niet. Ik heb hem ook gezien maar die Behmor die erop stond is zeldzaam. Komt echt nauwelijks nog voor.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Brander business case

Berichtdoor Marcje » wo 02 nov 2016, 19:24

Ik heb geen haast, dus ik hou eBay en MP in de gaten en dan komt er vast wel een keer iets interessants voorbij.

Maar stel dat je beide voor ongeveer hetzelfde bedrag zou kunnen kopen, is er dan een 'betere' van de 2?
De Behmor heeft een hogere capaciteit en wat voorgeprogrameerde profielen? Klinkt als voordeel?
dus...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Brander business case

Berichtdoor bobbee » wo 02 nov 2016, 19:44

Ik heb zelf de gene café verkocht en de Behmor gehouden...
Behmor geeft, naar mijn idee, meer body. De profielen zijn Irritant. Zo zit er ook een "unattended" beveliging ingebouwd. Heel irritant. Maar ja, ding brand goed voor een thuis hobby brander.
De 2e handsjes die in NL worden verkocht zijn ook nog de eerste versie waarbij je helemaal geen controle hebt. Er is mogelijkheid tot het aanschaffen van het 1600+ versie paneeltje die je in de oude brander vervangt. Te koop vanuit Australië waar de 220v versie te verkrijgen is. Kost je ongeveer 50 euro. Heb ik er zelf ook in gezet.

Maar voordat ik de behmor had, heb ik prima gebrand met de gene café. Dus die kun je ook prima aanschaffen hoor.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Brander business case

Berichtdoor Marcje » vr 04 nov 2016, 21:32

Hebbes!

Afbeelding
dus...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Brander business case

Berichtdoor bobbee » vr 04 nov 2016, 21:58

Leuk, gefeliciteerd. Gewoon op marktplaats gevonden?
Zou even een topic opzoeken van een andere startende brander met de Gene Cafe voor wat aanwijzingen om op hje gang te helpen. Nog vragen? Dan horen we het wel!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Brander business case

Berichtdoor Marcje » vr 04 nov 2016, 22:08

Idd, toevallig deze week op MP.
Ik heb je Logboek formulier al gevonden en alvast een stapel printjes gemaakt! ;-)
Nu flink inlezen en dan morgen de eerste batch erin!
dus...

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Brander business case

Berichtdoor Marcje » za 05 nov 2016, 20:44

De eerste branding zit erop!
- 5 min voorverwarmd op 235gr
- Toen 250gr Bonen erin (Café Exótico Bochica)
- Temp op 230gr ingesteld; daar was ik na plm 9 min
- Vanaf een minuut of 9 aandachtig naar de krak geluisterd, maar ik hoorde niks (!). Ook niet toen ik 'links achter de uitlaat' stond, wat vaak als tip wordt gegeven
- Wel een soort 'tik', maar dat leek meer op een thermostaat van de Gene (kan dat?)
- Zag wel vliesjes loskomen
- Rond 10 min de temp op 225 gezet
- Toen maar 'op de kleur doorgegaan' en na 13:30min gestopt
- Bonen eruit gehaald en in een zeef buiten afgekoeld (en de Gene zichtzelf laten afkoelen)

Had wat plaatjes van wikipedia gevist en volgens mij zitten ze ergens tussen City en Full City (?)
Morgen nog maar eens een batch draaien en kijken of ik de krak wel hoor!

Afbeelding
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Brander business case

Berichtdoor fransg » za 05 nov 2016, 22:44

Goed aangepakt!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Brander business case

Berichtdoor Pti » za 05 nov 2016, 23:12

Bij de Gene is het soms lastig om de first crack te horen. Hangt ook van de bonen af. Bij de ene boon is het beter hoorbaar als bij de andere. Als je de mogelijkheid hebt om vb buiten te branden kan je de vliezenvanger eraf halen en dan hoor je de FC veel beter.
Als je eenmaal het geluid kent, is het nadien ook beter te onderscheiden met de vliezenvanger op de gene.
Dat is inderdaad een gouden tip, branden zonder de vliegenvanger. Denk er wel om dat als het buiten wat kouder is de brander soms wat meer moeite heeft om z'n setpoints te halen.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Brander business case

Berichtdoor Marcje » zo 06 nov 2016, 00:03

Goeie tip, ga ik morgen proberen, tnx! :idea:
dus...


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron