gene haalt temp niet

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: gene haalt temp niet

Berichtdoor bobbee » zo 05 mar 2017, 12:59

Hij wordt aan alle kanten geadviseerd maar dat mocht niet baten. Ook dat verwarmingselement is allang aangehaald. En omdat hij nogal wegooi-rig is....dat zou zonde zijn dus hup mijn kant op.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: gene haalt temp niet

Berichtdoor cremalover » ma 06 mar 2017, 09:01

Een nieuw element kost je 30 euro en is zo vervangen. Dat lost meestal het probleem op tenzij je er eentje hebt die hetzelfde probleem heeft als mijn oude. Daar had ik zo ongeveer alles aan vervangen en deed het nog steeds niet goed.
De tactiek van het willekeurig onderdelen gaan vervangen staat me niet zo aan.Ik vervang liever het deel dat kapot is.
Heb wat ervaring op het gebied van "het zal dat wel zijn".Pakt meestal verkeerd uit. ;)

Heb hem nog niet los gehad maar het zou zo maar kunnen dat er een ventilatortje bij het element zit.Wat als daar verstopping zit?
Of een temp sensortje?Dat zal er ook wel inzitten.Een regelunit zal er ook wel inzitten.Ik ga het kapotte onderdeel vervangen.Het is een missie. :shock:
Laatst gewijzigd door cremalover op ma 06 mar 2017, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: gene haalt temp niet

Berichtdoor cremalover » ma 06 mar 2017, 09:02

Zo.Laatste branding heeft de 220 niet eens gehaald.Elke branding verlies ik 5 graden.Zal hem eens lostrekken.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: gene haalt temp niet

Berichtdoor bobbee » ma 06 mar 2017, 10:22

Als je dit post dan lijkt het net of je om hulp vraagt:
Ding haalt met moeitede 238.
Gast steeds langzamer.Iemand een idee?
Draait nu en stopt bij 221 :(
Maar nu lijkt het het of je het gewoon even van je af wilt schrijven. Afbeelding

Maak je hem überhaupt weleens goed schoon? Je hebt nog geen antwoorden gegeven. Ik heb links gepost met info hoe je de gene cafe onderhoud en goed schoonmaakt. Ook sensoren zijn goed schoon te maken en er zit een ventilator in. Is allemaal terug te vinden in de linkjes.

"The symptoms of blocked filters are, element switching during ramp up and erratic temperature control once the target temperature has been reached. In severe cases target temperature may not even be reached."
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: RE: gene haalt temp niet

Berichtdoor cremalover » ma 06 mar 2017, 10:35

Als je dit post dan lijkt het net of je om hulp vraagt:
Ding haalt met moeitede 238.
Gast steeds langzamer.Iemand een idee?
Draait nu en stopt bij 221 :(
Maar nu lijkt het het of je het gewoon even van je af wilt schrijven. Afbeelding

Maak je hem überhaupt weleens goed schoon? Je hebt nog geen antwoorden gegeven. Ik heb links gepost met info hoe je de gene cafe onderhoud en goed schoonmaakt. Ook sensoren zijn goed schoon te maken en er zit een ventilator in. Is allemaal terug te vinden in de linkjes.

"The symptoms of blocked filters are, element switching during ramp up and erratic temperature control once the target temperature has been reached. In severe cases target temperature may not even be reached."
Schoonmaak is de gebruikelijke routine.Trommel en filter en vliezenbakkie.Ik ga voor vervuilde sensor.Ding straks eens ff demonteren en schoonmaken.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: gene haalt temp niet

Berichtdoor cremalover » ma 06 mar 2017, 10:39

Als het dat niet is gewoon doen wat ze hier in de regio altijd zegge als iets dienst weigert.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: gene haalt temp niet

Berichtdoor @3aan » ma 06 mar 2017, 11:58

Als het dat niet is gewoon doen wat ze hier in de regio altijd zegge als iets dienst weigert.
Breng het naar de buurman, of leer ermee leven? ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: gene haalt temp niet

Berichtdoor Marcje » ma 06 mar 2017, 12:15

De vijfponder hanteren?
dus...

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: RE: Re: gene haalt temp niet

Berichtdoor cremalover » ma 06 mar 2017, 12:48

Als het dat niet is gewoon doen wat ze hier in de regio altijd zegge als iets dienst weigert.
Breng het naar de buurman, of leer ermee leven? ;)
Nee.
Kapot houwe.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: RE: Re: gene haalt temp niet

Berichtdoor @3aan » ma 06 mar 2017, 13:08

Als het dat niet is gewoon doen wat ze hier in de regio altijd zegge als iets dienst weigert.
Breng het naar de buurman, of leer ermee leven? ;)
Nee.
Kapot houwe.
Das toch het zelfde?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron