Cormorant CR600

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5644
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Cormorant CR600

Berichtdoor gilleko B. » ma 28 nov 2022, 19:03

Europa is voor gas. Nederland niet.




De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Cormorant CR600

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 28 nov 2022, 19:08

Ik heb er een paar online ontmoet die liever geen gasfles in huis willen hebben.
In sommige landen is dat niet echt een gewoonte denk ik

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Cormorant CR600

Berichtdoor we tigers » za 13 mei 2023, 19:59

Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan met mijn Cormorant. Wat een vet apparaat. Eerst een aantal batches met "test koffie" om een beetje een idee te krijgen wat ik aan het doen was. Op basis van die ervaringen een klein beetje feeling krijgen van wat ik moet doen het de hoeveelheid gas en lucht.
Daarna toch maar eens wat goede boontjes erin gegooid.
Ik ben erg content met het resultaat! Benieuwd hoe ze gaan smaken.
IMG_4613.JPG
Mooie machine hoor.
IMG_4616.JPG
Lekker buiten in de tuin aan de slag. Eindelijk lekker weer.
IMG_4619.JPG
Ziet er niet verkeerd uit al zeg ik het zelf.
IMG_4620.JPG
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15107
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Cormorant CR600

Berichtdoor fransg » za 13 mei 2023, 20:01

Mooi!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Cormorant CR600

Berichtdoor we tigers » zo 14 mei 2023, 09:56

Dankjewel. Ik ben er blij mee. Ik had al een gasfles in mijn schuurtje staan van ons Eriba caravannetje, dus ik kon meteen aan de slag.
Nu de boel even met rust laten en dan eens gaan proeven.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Cormorant CR600

Berichtdoor bobbee » zo 14 mei 2023, 10:47

Mooi werk!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5644
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Cormorant CR600

Berichtdoor gilleko B. » zo 14 mei 2023, 20:46

Mooie foto's!!!




Pti
Berichten: 3268
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Cormorant CR600

Berichtdoor Pti » ma 15 mei 2023, 09:56

Dat gaat de goeie kant op!

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Cormorant CR600

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 15 mei 2023, 22:05

Proficiat, ik vind het nog steeds een heel leuke brander
Weet dat er ook een facebookgroep is cormorant cr600 users

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Cormorant CR600

Berichtdoor we tigers » ma 20 nov 2023, 17:55

Ik had in augustus wat issues met mijn Cormorant en dat verliep allemaal een beetje vervelender dat verwacht.
Het begon met curves in Artisan die alle kanten opgingen en mijn gasdrukmeter die bleef hangen.
De vorige eigenaar had een keer het glaasje van de gasdrukmeter opnieuw erin gelijmd en door de warmte was de lijm gaan uitzakken en daarin liep de naald va nee gasdrukmeter vast. Die moest dus vervangen worden. De fluctuerende curves leken te wijzen op de thermokoppel die in de brander steekt. Dat schijnt een van de onderdelen te zijne die wel vaker vervangen moeten worden. Daarna viel de stroom helemaal uit... Dat bleek een los contact, dus dat was gelukkig zo gemaakt.
Ik heb bij Johan bij Cormorant een een nieuwe gasdrukmeter en thermokoppel besteld en na een weekje en wat verzend- en importkosten (thanks Brexit) kon ik aan de slag.

Toen ik daaraan begon openbaarde zich andere dingen. Ik ging de gasdrukmeter vervangen, maar in mijn enthousiasme vergat ik de aansluitingen in te tapen of te sealen met wat anders. Dat resulteerde natuurlijk in fik onder de brander. Rookie mistake, dus moest ik aanpakken. Toen ik de thermokoppel ging vervangen ontdekte nog een ander contact dat los was geraakt. Vervangen van de thermokoppel bleek zodoende niet nodig, maar ik had de Cormorant al dusdanig ver uit mekaar dat ik toch maar gewoon meteen heb gedaan.

Terug naar de gasdrukmeter. Tape op de leidingen en aandraaien maar. Toen knalde een wartel kapot. Kak. Die zat achter een knelling op de leiding en die kreeg ik vervolgens er met geen mogelijkheid af. Uiteindelijk is dat met een dremel gelukt. Ik bij Johan nieuwe wartels en knalringetjes besteld (weer porto en importheffing. Serieus die Brexit...)

Weer een tijdje verder en weer dapper voorwaarts. Bij het proberen te plaatsen van een knelring kneep ik per ongeluk een keertje te hard in mijn tangetje en vervormde ik de gasleiding. Dat is kwetsbaar spul. Buisjes van 5 mm. Maar goed, die leiding zat aan de andere kant weergems in gelijmd, dus dat zomaar vervangen ging hem niet worden.

Uiteindelijk bood Johan aan om de boel te repareren voor me. De held. Ik heb de bovenkant eraf gehaald, en alle andere uitstekende dingen en de basis is in een doos naar Cornwall gegaan. Eenmaal bij Johan bleek ook de keramische plaat in de brander kapot te zijn. Waarschijnlijk tijdens transport gebeurd. Die heeft Johan ook meteen vervangen. Hij heeft voor mij kosteloos mijn Cormorant vervangen en weer terug gestuurd. Enige kosten die ik had waren porto en weer en weer import en bot (had ik de Brexit al genoemd?....).

Johan is out of his way gegaan met service voor me en dat waardeer ik enorm. Hij staat achter zijn product en ondersteunt het dus enorm. De verzendkosten zie ik uiteindelijk maar als boete voor mijn eigen onhandigheid en zijn snel vergeten na een lekkere espresso van eigen bonen. En ondertussen kent dat apparaat bijna geen geheimen meer me.

Einde van de verhaal: Mijn Cormorant is weer terug en doet het beter dan voorheen. Hoera! Ik ben weer lekker aan mijn eigen koffie. En Johan heeft me enorm uit de brand (no pun intended) geholpen. Het was vervelend dat er het een en ander mis ging, maar tegelijkertijd pleit het ook voor het apparaat dat het zo goed te repareren is. Het is en blijft een enorm fijne brander.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron