ESE in de Horeca

original andalucia
Contacteer:

ESE in de Horeca

Berichtdoor original andalucia » do 07 aug 2008, 17:37

Wie heeft al ergens een ESE machine gezien in de horeca ?. Of heeft ergens al gemerkt dat men gebruikt maakt van een soort bonen en als extra servings daarnaast zet die men dan in hun gewone piston machine gebruikt ?

Zelf heb ik in Spanje al meerdere zaken gezien waar men gebruik maakt van Servings in Piston machines. Hier in Nederland heb ik tot nu toe 1 zaak gezien waar men ESE had... In dit geval een italiaans restaurant waar men Servings gebruikte.

Een zeldzaam iets in de Nederlandse Horeca of niet ?
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel

MeZZiN

Re: ESE in de Horeca

Berichtdoor MeZZiN » do 07 aug 2008, 19:10

Ik denk dat als een bedrijf in nederland al espresso op de kaart zet dat het of uit een vol automaat komt ( :( ) of gewoon met een bonen maler dus gelijk goed doen. Als er iets anders gekozen moet worden dan zal het wel die siroop machines van DE zijn of gewoon drip.

Martijn
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Martijn » do 07 aug 2008, 21:20

Tja... ik heb ze nog nergens gezien maar geloof toch eigenlijk wel in de kwaliteit van ese servings. Ik denk dat een goede serving toch wel degelijk een beter resultaat biedt als de gangbare volautomaten. Daarnaast geldt met zo'n serving natuurlijk nog dat gemak de mens dient.

Onlangs waren wij in een gelegenheid waar onwetend personeel achter een Astoria machine staat die vervolgens koffie haalt uit een tot de nok toe (het kan maar gebeurd zijn) volgemalen doseerder... het resultaat liet te wensen over. Ik denk dat zij beter af zouden zijn met een goede ese-machine en dito servings.

Op de een of andere manier willen die servings (zowel bij consumenten als bedrijven) nog niet echt aanslaan. De Handpresso kan hier overigens een goede impuls aan geven, mensen zien en proeven nu het resultaat en willen wellicht thuis, op het werk of in de horeca ook servings kunnen gebruiken.
Martijn Verhaeg
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Twitter: @martijnverhaeg

original andalucia
Contacteer:

Berichtdoor original andalucia » do 07 aug 2008, 22:14

eigenlijk best gek. Maar dat zal wel weer met de financiën te maken hebben..... uiteindelijk is een maler inc bonen etc misschien wel goedkoper in de horeca....

Ook denk ik dat het meespeelt dat we hier in Nederland die bekende Hollandse bak formaat koffie drinken. Iets wat moeilijker te maken is met een serving. je zou wel weer een dubbele serving kunnen gebruiken, maar dan gaan de kosten ook weer omhoog....

Ik weet van Cafes Castel toevallig dat ze in Spanje flink het gebruik van servings aan het promoten zijn in de horeca. Ze hebben diverse zaken al zover dat ze enkel alleen servings gebruiken. Zo kunnen ze kwaliteit leveren met een pistonmachine zonder dat men een eventueel wiselend personeel steeds weer opnieuw moet inleren....

Het heeft wel een gevolg voor de kostprijs, maar volgens Cafes Castel valt dat wel enigszins mee omdat er ook nogal wat gemalen koffie verloren gaat bij de maler... Een eigenaar van de zaak kan ook preciezer controleren wat de omzet is geweest.

Jasper

Berichtdoor Jasper » vr 08 aug 2008, 10:27

Iemand weleens in de Librije geweest...?

Daar gebruiken ze volgens mij de servings van Palombini.
Het leven van een barista gaat niet over rosetta's....

Als kind was ik al dol op koffiekoppen!

André
Contacteer:

Berichtdoor André » do 09 okt 2008, 18:32

Wij gebruiken in de verkoop vaak de cafeinevrije illy ESE servings in filterdragermachines, omdat het of te omslachtig is voor onze klanten om telkens de juiste hoeveelheid gemalen cafeinevrij te doseren tijdens drukte of er is te weinig omloop snelheid voor een 2e molen met decaf bonen.

Werkt goed, schoon en economisch.

Hebben we prima ervaringen mee!
BonneBella CoffeeConcepts: La tua passione e la mia passione!
info at bonnebella.nl

Driek

Berichtdoor Driek » vr 10 okt 2008, 09:25

Iemand weleens in de Librije geweest...?

Daar gebruiken ze volgens mij de servings van Palombini.
Klopt Jasper, ze werken met de servings van Palombini.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.

HCH
Contacteer:

Berichtdoor HCH » vr 17 okt 2008, 12:59

Decaf servings worden door mijn relaties in de horeca gebruikt.
Verder ben ik eens in Januari in een poepsjiek-chinees restaurant in Amsterdam geweest (bij het Concertgebouw aan het Museumplein). Daar stond een tweegroep serving-machine.

Gr Herman
"Voulez Vous Café avec moi?"

original andalucia
Contacteer:

Berichtdoor original andalucia » vr 17 okt 2008, 14:39

Is het dan niet zo dat ze dan alleen maar koffie kunnen zetten op basis van espresso's ?. Naar mijn idee de manier om het te doen, maar de vele horeca ondernemers snappen dat weer niet.....

Espressotopia

Berichtdoor Espressotopia » do 23 okt 2008, 13:02

Is het dan niet zo dat ze dan alleen maar koffie kunnen zetten op basis van espresso's ?. Naar mijn idee de manier om het te doen, maar de vele horeca ondernemers snappen dat weer niet.....
Hoe bedoel je?

Terug naar “Servings, Pads en Cups”