Nieuwe capsules van Velours Noir en Café René

Ilex

Nieuwe capsules van Velours Noir en Café René

Berichtdoor Ilex » vr 25 okt 2013, 16:12

Er zijn sinds enige tijd 2 nieuwe merken capsules voor Nespresso-apparaten op de Nederlandse markt,
Velours Noir en Café René. Ik heb ze allebei eens gekocht en dit zijn mjn bevindingen:
Velours Noir, (voorlopig) exclusief te koop bij AH voor € 3,09 per 10 st, is volgens de website van Mondeléz (o.a. Milka, Cote D'or e.d.) onderdeel van het grootste Franse koffiemerk Carte Noir. Er zijn diverse sterktes te koop. Ik heb sterkte 7-Aromatique geproefd. De capsules zitten in stug plastic verpakt, maar dit is wel makkelijk te openen. Vreemd genoeg komt er na het starten van het apparaat eerst een klein straaltje warm water uit, en dan pas koffie. Dit doet echter niets af aan de smaak. Dit is gewoon lekkere koffie en zeker het proberen waard.
Dit geldt absoluut niet voor het andere merk, Café René. Deze koffie is afkomstig uit Polen en heb ik bij Plus Supermarkt gekocht voor € 2,49 per 10 st. Ik heb sterkte 8-Sublimo geproefd. de capsules zijn net als van DE en Velours Noir per stuk verpakt, en de verpakking krijg je zonder schaar niet open, want het plastic is heel stug en er is geen inkeping om in te scheuren. De koffie loopt slecht door, vaak maar druppelsgewijs, en dan het allerergste: de smaak. Ik ben van na de oorlog en weet dus niet hoe Ersatzkoffie smaakt, maar ik denkt dat dit produkt een eind in de goede richting komt. Wát een bocht. Ik heb het doosje teruggebracht naar de Plus en mijn geld teruggekregen.

NachtBroeder

Re: Nieuwe capsules van Velours Noir en Café René

Berichtdoor NachtBroeder » vr 25 okt 2013, 16:20

Ik heb zelf de velours noir 9 gekocht om te proberen. Vind het zelf net als de DE niet te zuipen. De cups van Nespresso blijven wat mij betreft toch de lekkerste.

Café René ken ik [nog] niet.

Ilex

Berichtdoor Ilex » vr 25 okt 2013, 16:27

Ik heb zelf de velours noir 9 gekocht om te proberen. Vind het zelf net als de DE niet te zuipen. De cups van Nespresso blijven wat mij betreft toch de lekkerste.

Café René ken ik [nog] niet.
Nou, al je DE al niet lekker vind hoef je aan Café René helemaal niet te beginnen. Ik vind de DE capsules net zo lekker als van Nespresso en veel gemakkelijker verkrijgbaar. Ik woon niet in een plaats met Nespresso'boutique' en moet dus altijd extra kosten maken (zelf halen of op laten sturen) om aan Nespresso-capsules te komen.

NachtBroeder

Berichtdoor NachtBroeder » vr 25 okt 2013, 16:44

Ok goed om te weten. Dan ga ik daar niet eens aan beginnen. Misschien voor het bezoek.

Woon zelf ook niet in de buurt van een boutique. Online bestellen & laten verzenden is net zo makkelijk. Bovendien boven bepaald aantal stuks is verzenden gratis. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?! ;-)

Maar goed stap over op een half automaat voor nog betere koffie ervaring.

Terug naar “Servings, Pads en Cups”