Fijne kerstdagen! 2023

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Fijne kerstdagen!

Berichtdoor manduca » ma 25 dec 2023, 22:20

Fijne dagen iedereen en vast de beste wensen!

Altijd bijzondere dagen, want 2e kerstdag is traditioneel DVA spoeldag! :)
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Fijne kerstdagen!

Berichtdoor omeCo » ma 25 dec 2023, 22:54

Ik wens dat iedereen vandaag een fijne kerstdag heeft gehad en dat er morgen nog zo één volgt.

Dan nog een week tot het nieuwe jaar. Ik heb het afgelopen jaar genoten van alle bijdragen. Soms grappig, soms hardcore koffie en altijd met respect voor elkaars mening.
Een fijne plek om te vertoeven en kennis op te doen en te delen.

Ik hoop volgend jaar weer veel te leren, te delen en te lachen.

Dus een fijne jaarwisseling en graag tot in 2024!

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Fijne kerstdagen!

Berichtdoor Joste » di 26 dec 2023, 10:12

Iedereen nog hele fijne feestdagen!

Ook ik lees met veel plezier en interesse veel bijdragen op dit leuke forum. En af en toe post ik zelf ook wat. Jullie kennis en positiviteit maken dat ik regelmatig kijk. Het lukt me niet altijd dagelijks, maar toch wel regelmatig. En het is niet alleen koffie dat ons bindt, maar ook brood, muziek en nog veel meer. Heel leuk!

Complimenten Bobbee, hoe je dat zo goed in juiste banen leidt!

Ik hoop dat we ook in 2024 zo door kunnen gaan. Iedereen alvast een gezond en positief jaar gewenst!
Laatst gewijzigd door Joste op di 26 dec 2023, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Fijne kerstdagen!

Berichtdoor Ben70 » di 26 dec 2023, 10:19

Ook ik wens iedereen een fijne kerst en een heel goed 2024
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15107
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Fijne kerstdagen!

Berichtdoor fransg » di 26 dec 2023, 10:25


Complimenten Bobbee, hoe je dat zo goed in juiste banen leidt!
Geheel mee eens, Bobbee is geen 'baasje' maar "the voice of reason", mild, bescheiden en juist daardoor met groot gezag.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Fijne kerstdagen!

Berichtdoor bobbee » di 26 dec 2023, 13:25

🫨 Zo....dat ga ik hier thuis aan de muur hangen en telkens naar wijzen als ik een discussie heb met iedereen hier!

Maar ff serieus, ik doe niks hier. We zijn hier samen en zonder "samen" geen forum. Ik lees met veel plezier iedereen zijn berichten en vind het fijn dat ik ook wordt aangesproken op foutjes enzovoort. Ik leer nog steeds, zoals het effect van SSP schijven waarin ik niet geloofde maar nu zelf heb ervaren. Het inmalen van schijven ben ik nog niet geheel van overtuigd maar ik heb met mijn onlangs 2 nieuwe malers toch verschil gemerkt na enkele kg malen. Of dat te maken heeft met het leren werken met een nieuwe maler of inslijten van de schijf weet ik nog niet.

Ik hoop op meer koffiegekken in 2024 op dit Nederlandse forum. Meer koffiegekken is meer markt voor goede koffie wat resulteert in meer goede koffie in Nederland. Als het forum door ons dat ook mede kan stimuleren functioneert ons forum.

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Fijne kerstdagen!

Berichtdoor Rosanne » di 26 dec 2023, 13:30

Fijne feestdagen allemaal!
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15107
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Fijne kerstdagen!

Berichtdoor fransg » di 26 dec 2023, 14:59

Maar ff serieus, ik doe niks hier.
Daarin zit 'm de magie.

In de tijd dat ik leerde zweefvliegen had ik alles bij mekaar denk ik ongeveer 20 instructeurs die elkaar afwisselden.

Een ervan was zo goed, hij stak met kop en schouders boven de anderen uit hoewel hij de meest bescheiden van allemaal was, beslist geen "Top Gun" baasje. Jos van den Brink had destijds een tv programma en in een van de items zette hij deze instructeur in het zonnetje, zoveel mensen waren het met elkaar eens dat hij je van het was. De keer dat ik met een KLM vriendin mee mocht vliegen naar Suriname zat ik als gast in de cockpit bij een captain die ooit was begonnen als tiener op een zweefvliegcursus bij dezelfde instructeur. Toen ik bepaald zenuwachtig en onzeker was over een onderdeel van de startprocedure zou hij me op weg helpen. Hij ging achter me zitten en Deed Helemaal Niks! hetgeen me zoveel zelfvertrouwen gaf dat ik er verder geen problemen meer mee had.

Niet iedereen is het gegeven om het juiste te doen door niets te doen

Dat is bijzonder!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Fijne kerstdagen!

Berichtdoor Dirk Jan » di 26 dec 2023, 16:56

Ja, fijne dagen en gezond weer op.
Ook ik vind dit een fijn forum, eigenlijk de enige waar ik naar uitkijk, koffie of geen koffie. Op andere fora is het ook niet toegestaan om 'de zaken naast het onderwerp' naar voren te brengen. Ik vind dat eigenlijk best wel een te krappe benadering.
Gelukkig is dat hier anders waardoor ik, denk ik, meer open sta voor andere technieken en handelswijzen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Fijne kerstdagen!

Berichtdoor GuidovW » wo 27 dec 2023, 18:46

Eens met hierboven :idea:

Fijne dagen allemaal, en straks een mooi en gezegend 2024!
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron