Ontwikkelingen

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Ontwikkelingen

Berichtdoor cremalover » di 02 jan 2024, 13:24

Stond van de zomer om 6 uur smorgens oog in oog met een wolf.Meter of 6 van me vandaan.Leuk.
Dat is wel een intense ervaring, die knullen zijn best hoog en groot!

Afbeelding
Klopt.Was stuk groter en hoger dan een Duitse herder .

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Ontwikkelingen

Berichtdoor bobbee » di 02 jan 2024, 13:44

Liep die weer weg zonder aarzeling?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Ontwikkelingen

Berichtdoor cremalover » di 02 jan 2024, 15:30

Liep die weer weg zonder aarzeling?
Keken mekaar een seconde of 10 aan en toen ben ik verder gefietst.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Ontwikkelingen

Berichtdoor bobbee » di 02 jan 2024, 16:43

Gelukkig goed afgelopen. Wel een gave herinnering!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Ontwikkelingen

Berichtdoor gilleko B. » wo 03 jan 2024, 12:21

Het schijnt dat wolven eerder weglopen dan aanvallen. Als er 12 stuks om Cremalover hadden rondgecirkeld dan had hij reden om zich zorgen te maken. Misschien onterecht en te kort door de bocht, maar soms bekruipt mij het gevoel dat dit soort herstel van de natuur binnen groene gebiedjes tussen de steeds groter en meer wordende nieuwbouwwijken afkomstig is van spreadsheets op de bureaus van beleidsambtenaren. Ik ben er nog niet uit of dit "herstel" van de natuur in een steeds dichterbevolkt land nu wijs is.








Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Ontwikkelingen

Berichtdoor Joste » wo 03 jan 2024, 16:16

Wolven in beperkte groengebieden in dichtbevolkt gebied lijkt me ook niet direct voor de hand liggend. Maar in wat grotere bosgebieden zou het toch moeten kunnen. We hebben toch ook wilde zwijnen en vossen e.d. die daar leven.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Ontwikkelingen

Berichtdoor cremalover » wo 03 jan 2024, 18:31

Nederlands natuurbeleid. :mrgreen:
Voor de leek niet begrijpen.
Zo was wijlen Prins Bernard baas van het WNF.
Terwijl hij jarenlang naar Afrika ging." Und dan kaik ich naar die wonderschone elefant und dan knal ik hem ab. ,"

We zetten bevers uit die vervolgens dijken en spoorwegen gaan ondergraven en dan creëeren we het beroep van beverjager.
We faciliteren de wolf en als die dan schaapjes eet gaan we de wolf bejagen.

Knettergek.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15112
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ontwikkelingen

Berichtdoor fransg » wo 03 jan 2024, 18:50

We zetten bevers uit die vervolgens dijken en spoorwegen gaan ondergraven en dan creëren we het beroep van beverjager.
Ik dacht, zijn het niet eerder de beschermde dassen die de spoordijken hebben ingenomen?

https://www.prorail.nl/nieuws/kunstburc ... -molkwerum

Maar de bever doet inderdaad ook mee zie ik nu:

https://www.prorail.nl/over-ons/wat-doe ... ren/bevers
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Ontwikkelingen

Berichtdoor gilleko B. » do 04 jan 2024, 12:17

Nederlands natuurbeleid. :mrgreen:
Voor de leek niet begrijpen.
Zo was wijlen Prins Bernard baas van het WNF.
Terwijl hij jarenlang naar Afrika ging." Und dan kaik ich naar die wonderschone elefant und dan knal ik hem ab. ,"

We zetten bevers uit die vervolgens dijken en spoorwegen gaan ondergraven en dan creëeren we het beroep van beverjager.
We faciliteren de wolf en als die dan schaapjes eet gaan we de wolf bejagen.

Knettergek.
Ja zo zie ik het ook eigenlijk.

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15112
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ontwikkelingen

Berichtdoor fransg » do 04 jan 2024, 19:29

16:46
Waterschap verwijdert dassenburcht

Het Waterschap Aa en Maas heeft in verband met het hoge water in de Maas bij Cuijk een dassenburcht weggehaald. Plannen daarvoor waren er al, maar in verband met het hoge water is dit versneld gebeurd.

"Een dassenburcht maakt de dijk kwetsbaar, met kans op een dijkdoorbraak en overstroming", schrijft het waterschap. "Daarom hebben we acuut de dassenburcht moeten verwijderen. Het ontmantelen hiervan moest gebeuren voordat de verwachte hoogwatergolf bij de dijk is." Die hoogwatergolf wordt zaterdag verwacht.

De das is een beschermd dier. In de burcht werden twee dassen aangetroffen. De medewerkers hebben ze bewust laten ontsnappen. De verwachting is dat ze in hun territorium blijven. Het waterschap heeft een noodburcht van stro aangelegd, in afwachting van een structurele oplossing, zegt een woordvoerder.
Scherm­afbeelding 2024-01-04 om 19.29.22.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron