Mijmeringen in mijn moerstaal ...

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6429
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Mijmeringen in mijn moerstaal ...

Berichtdoor cremalover » ma 08 apr 2024, 16:48

Screenshot_2024-04-08-16-40-34-905_com.facebook.katana.jpg
Het zegt u heel waarschijnlijk niets zong Wim S.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15114
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Mijmeringen in mijn moerstaal ...

Berichtdoor fransg » ma 08 apr 2024, 16:54

Mooi, het is waar je geboren bent...

Vroeger als we met de kinderen gingen logeren bij de ouders van mijn vriendin dan las ik in de krant in Enkhuizen ook zulke herinneringen in de lokale taal. Daar was het West-Fries. We hadden ook een langspeelplaat van een vrouw die allerlei grappige verhalen in die taal vertelde. Een wijze opmerking daaruit was tegen een man die zich zorgen maakte dat zijn kleding niet correct was.

"Och... wie langzaam loupe die zien 't niet en wie hard loupe kijke d'r niet naar."
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6429
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Mijmeringen in mijn moerstaal ...

Berichtdoor cremalover » ma 08 apr 2024, 17:38

Mooi, het is waar je geboren bent...

Vroeger als we met de kinderen gingen logeren bij de ouders van mijn vriendin dan las ik in de krant in Enkhuizen ook zulke herinneringen in de lokale taal. Daar was het West-Fries. We hadden ook een langspeelplaat van een vrouw die allerlei grappige verhalen in die taal vertelde. Een wijze opmerking daaruit was tegen een man die zich zorgen maakte dat zijn kleding niet correct was.

"Och... wie langzaam loupe die zien 't niet en wie hard loupe kijke d'r niet naar."
Mooi.Eert uw moers taal.
Kwam er op toen ik zondag zag dat MvdPoel in Parijs Roubaix met bier en petten begooid werd.
Dacht ik terug aan vroeger.Was toch alles gemoedelijker.Niet beter.Maar het ging er wel anders aan toe in mijn beleving.
Mensen die de oorlog hebben meegemaakt zullen dit weer anders zien.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Mijmeringen in mijn moerstaal ...

Berichtdoor Frup » ma 08 apr 2024, 18:09

Leuk dit.
Mijn moerstaal zou Amsterdams moeten zijn. Maar in de buurt waar ik opgroeide (we verhuisden op mijn 3e van Oost naar Oud-Zuid, destijds een nette buurt) werd ABN gesproken. We kwamen toen wel in West bij mijn Oma. Toen ik daar in de zandbak met buurtkinderen speelde, klaagde ik later bij mijn ouders dat ik de kinderen niet verstond …
In mijn studententijd enkele jaren in de Jordaan gewoond. Toen daar nog vooral Jordanezen woonden. Heerlijk die taal. Johnny Jordaan, Tante Leen, Manke Nelis …
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Mijmeringen in mijn moerstaal ...

Berichtdoor gilleko B. » di 16 apr 2024, 18:16

https://www.instagram.com/reel/C5xyaKos ... J5OXdvaA==

Onlangs over gehad hier, ik maak dat mee in Rotterdam, een Nederlandse bediening tegen een Nederlandse klant....."give me a breakAfbeelding"


Afbeelding




Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron