Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor fransg » zo 24 jun 2018, 19:35

brod-1200-993-L1110018-18-06-24.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor fransg » zo 24 jun 2018, 19:55

Als je het eenmaal in de vingers krijgt, ligt het gevaar op de loer dat je bepaalde broden niet meer goed uit elkaar kunt houden in je herinnering.

Ik vraag me af hoe professionele bakkers daarmee omgaan. Zeker als je elke dag in alle vroegte meerdere broden bakt omdat de winkels gevuld moeten, dan moet er op zeker moment toch een grens zitten aan hoeveel broden je je eigen nog kunt herinneren en gaan de kleine verschillen op den duur vervagen waardoor je steeds meer moeite krijgt je elk broodje nog helder voor de geest te halen, zeker als je op gevement wat ouder wordt en aan de drank geraakt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor mutsje » zo 24 jun 2018, 21:58

Frans, mijn browser zegt dat we de 200 aangetikt hebben woei. Wat een hot topic. Ook de temperatuur in den oven dient goed te zijn natuurlijk voor het brood bakken. Ik denk dat de professionele bakkers gewoon in de sleur hun ding doen net als anderen in hun vak. Ik merk dat het mij de laatste tijd steeds meer gaat tegenstaan het dagelijks ritueel te herhalen om een brood te maken. Maar goed morgen ga ik weer vol goede moed een brood bakken zodat de broodtrommeltjes weer gevuld zijn,
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor @3aan » zo 24 jun 2018, 22:15


Je bedoeld 1994?

Deze vandaag op de kofferbak/rommelmarkt in Hoek van Holland gescoord
Is van aluminium, waarschijnlijk een decoratie van op een Broodoven.

Formaat is 310 x 370Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor bobbee » zo 24 jun 2018, 23:20

Frans, mijn browser zegt dat we de 200 aangetikt hebben woei. Wat een hot topic. Ook de temperatuur in den oven dient goed te zijn natuurlijk voor het brood bakken. Ik denk dat de professionele bakkers gewoon in de sleur hun ding doen net als anderen in hun vak. Ik merk dat het mij de laatste tijd steeds meer gaat tegenstaan het dagelijks ritueel te herhalen om een brood te maken. Maar goed morgen ga ik weer vol goede moed een brood bakken zodat de broodtrommeltjes weer gevuld zijn,
Als je het echt zat bent dan is er nog de (panasonic) broodbakmachine Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor bobbee » zo 24 jun 2018, 23:21


Als je het eenmaal in de vingers krijgt, ligt het gevaar op de loer dat je bepaalde broden niet meer goed uit elkaar kunt houden in je herinnering.

Ik vraag me af hoe professionele bakkers daarmee omgaan. Zeker als je elke dag in alle vroegte meerdere broden bakt omdat de winkels gevuld moeten, dan moet er op zeker moment toch een grens zitten aan hoeveel broden je je eigen nog kunt herinneren en gaan de kleine verschillen op den duur vervagen waardoor je steeds meer moeite krijgt je elk broodje nog helder voor de geest te halen, zeker als je op gevement wat ouder wordt en aan de drank geraakt.
Awel Frans, ik zie het.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor fransg » ma 25 jun 2018, 07:32

Frans, mijn browser zegt dat we de 200 aangetikt hebben woei. Wat een hot topic. Ook de temperatuur in den oven dient goed te zijn natuurlijk voor het brood bakken. Ik denk dat de professionele bakkers gewoon in de sleur hun ding doen net als anderen in hun vak. Ik merk dat het mij de laatste tijd steeds meer gaat tegenstaan het dagelijks ritueel te herhalen om een brood te maken. Maar goed morgen ga ik weer vol goede moed een brood bakken zodat de broodtrommeltjes weer gevuld zijn,
Dagelijks bakken lijkt me ook wel een gedoe, dat zou me op gevement ook tegen gaan staan als ik bijvoorbeeld bakker was met een bakkerij. Klanten begrijpen het niet als je gewoon een tijdje wat anders wil doen dan brood -- en dan ineens weer zin krijgt in broodbakken omdat je een idee had en dat nieuwe recept wil uitproberen. Dan is het ook stomvervelend als klanten "dat ene brood" willen dat je helemaal niet meer zo spannend vindt om te maken. Zo raar, klanten willen zelf vaak 'wat anders' in hun leven, ze rennen naar een evenement 'want daar is iets NIEUWS' maar intussen verwachten ze van ons bakkers dat we trouw steeds hetzelfde doen als ze daaraan gewend zijn geraakt.

Ja 200 pagina's vol brood hier, dat is wel een klapper!!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor mutsje » di 26 jun 2018, 19:36

Den eersten rijs staat alweer vol ongeduld te wachten op zijn meester. Kneden , kneden en in het broodbakblik stoppen. Dan den tweeden rijs en afbakken. Heerlijke geur in huis en lekker brood in den broodtrommel 's ochtends vroeg.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor fransg » di 26 jun 2018, 19:59

chapeau! precies het tableau dat @3aan op den cop tickte
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor @3aan » wo 27 jun 2018, 11:19

chapeau! precies het tableau dat @3aan op den cop tickte
Daer moescht ick effen ovendencken. Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron