Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor fransg » ma 12 nov 2018, 20:27

Het brood blijkt prima te kanen! Volgende keer zet ik de oven dus weer hoog ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor bobbee » za 17 nov 2018, 07:58

Interessant filmpje :

https://youtu.be/wUjj4wNSEb0
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor bobbee » zo 18 nov 2018, 15:29

De Santos 18 zet ik weer te koop. Ik kan er niet mee werken en is toch te groot voor mij. Jammer!
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor Wijmaar » ma 19 nov 2018, 19:32

De Santos 18 zet ik weer te koop. Ik kan er niet mee werken en is toch te groot voor mij. Jammer!
Afbeelding
Zonde! Wat maakte dat je er niet mee kon werken?

Hier net weer twee zuurdesem broodjes uit de oven gehaald:

Afbeelding

Mooi om weer te merken dat een desem ook een soort setje nieuwe maalschijven is wat in moet lopen. Begint steeds sneller en voorspelbaarder te worden na een aantal weken. Blijft leuk! Alleen jammer dat het brood zo geliefd is dat het meeste bij familie eindigt Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor bobbee » ma 19 nov 2018, 20:53


Zonde! Wat maakte dat je er niet mee kon werken?

Hier net weer twee zuurdesem broodjes uit de oven gehaald:

Mooi om weer te merken dat een desem ook een soort setje nieuwe maalschijven is wat in moet lopen. Begint steeds sneller en voorspelbaarder te worden na een aantal weken. Blijft leuk! Alleen jammer dat het brood zo geliefd is dat het meeste bij familie eindigt Afbeelding
Je moet er bij blijven tijdens het kneden en dat is waar ik geen zin in heb.

Mooie broodjes heb je daar!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor @3aan » di 20 nov 2018, 01:32

Dat is toch normaal, een machine moet je nooit onbeheerd laten, je moet op elk moment kunnen ingrijpen!

Ik vind het al moeilijk om even te gaan urineren, om dan een minuutje weg te lopen, zal je zien dat die ene minuut net het verschil maakt, als het fout gaat dan is het moment daar waar o.a. de aandacht verslapt, het is p.s.v.r. geen vaatwasser.

Je laat een mooie kans liggen, een La Pavoni moment bij de beginnende koffiemaker?!

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor bobbee » di 20 nov 2018, 08:03

Dat is toch normaal, een machine moet je nooit onbeheerd laten, je moet op elk moment kunnen ingrijpen!

Ik vind het al moeilijk om even te gaan urineren, om dan een minuutje weg te lopen, zal je zien dat die ene minuut net het verschil maakt, als het fout gaat dan is het moment daar waar o.a. de aandacht verslapt, het is p.s.v.r. geen vaatwasser.

Je laat een mooie kans liggen, een La Pavoni moment bij de beginnende koffiemaker?! Afbeelding
Ja dat kan heel goed. Ik heb een pavoni en cremina gehad, beide waren snel weer weg Afbeelding geen moment spijt van gehad!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor fransg » di 20 nov 2018, 08:41

Ik doe nauwelijks aan kneden, wat naar mijn mening een sterk overschatte bezigheid is waardoor men aan twee gevaren bloot wordt gesteld: 1) de behoefte machinerie aan te schaffen en 2) tennisarm.

Mijn broden trekken zich er niets van aan, van hen hoor ik geen enkele klacht als van zou men het op prijs hebben gesteld vaker en heviger door mij te worden gekneed dan wel gemasseerd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor bobbee » di 20 nov 2018, 11:34

Ik doe nauwelijks aan kneden, wat naar mijn mening een sterk overschatte bezigheid is waardoor men aan twee gevaren bloot wordt gesteld: 1) de behoefte machinerie aan te schaffen en 2) tennisarm.

Mijn broden trekken zich er niets van aan, van hen hoor ik geen enkele klacht als van zou men het op prijs hebben gesteld vaker en heviger door mij te worden gekneed dan wel gemasseerd.
Oh maar je brood wordt er echt veel beter van hoor! Mijn broden gingen pas praten na het machinaal kneden.

Santos deegkneder kopen?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor fransg » di 20 nov 2018, 14:14

:-)

Plus een babysit-camera om ‘m in de smiezen te houwen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron