Vietnamese spam

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor R&B » di 06 jun 2017, 07:50

Zit ik vanochtend te kijken naar nieuwe berichten, vind ik alleen maar Russische of Vietnamese spam!?!

Maakt het forum er niet leesbaarder op...

Bobbee doet z'n best, maar ik heb het idee dat het dweilen met de kraan open is? En die kraan lijkt steeds harder te gaan lopen... :shock: :?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor fransg » di 06 jun 2017, 08:28

Maakt het forum er niet leesbaarder op...
Ik heb er het volgende op gevonden.

Wanneer er veel 'gekke' mail is van het forum, met afzender "Jeffreyric" bijvoorbeeld, weet ik dat het wellicht spam is.

Ik check dat even, maak dan een nieuwe mail-regel aan waarbij alle mail met "Jeffreyric" erin naar de prullenbak gaat en poef, veel mail is verdwenen en mijn mailbox is weer schoon.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor bobbee » di 06 jun 2017, 09:14

Het loopt nu even storm inderdaad. Ik doe mijn best en verwijder de 1 na de ander. Nu ook mogelijk met mijn mobiel trouwens via een workaround.
De vraag voor het blokken van een taal ligt bij Martijn, helaas nog geen antwoord.

Je kunt trouwens ook gebruikers toevoegen als vijand, dan verschijnen die berichten niet meer voor jou.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: Vietnamese spam

Berichtdoor @3aan » di 06 jun 2017, 10:19

Maakt het forum er niet leesbaarder op...
Ik heb er het volgende op gevonden.

Wanneer er veel 'gekke' mail is van het forum, met afzender "Jeffreyric" bijvoorbeeld, weet ik dat het wellicht spam is.

Ik check dat even, maak dan een nieuwe mail-regel aan waarbij alle mail met "Jeffreyric" erin naar de prullenbak gaat en poef, veel mail is verdwenen en mijn mailbox is weer schoon.
Dat doe ik al jaren zo! Alleen gaan ze even in de wachtkamer, toch even doorbladderen? ;) Allen als ze een bijlage cq attachement hebben wordt er niet over nagedacht, die gaan direct wieberen, geen oorwurmen nodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: Vietnamese spam

Berichtdoor @3aan » di 06 jun 2017, 10:20

Het loopt nu even storm inderdaad. Ik doe mijn best en verwijder de 1 na de ander. Nu ook mogelijk met mijn mobiel trouwens via een workaround.
De vraag voor het blokken van een taal ligt bij Martijn, helaas nog geen antwoord.

Je kunt trouwens ook gebruikers toevoegen als vijand, dan verschijnen die berichten niet meer voor jou.
Is toch raar lezen, je krijgt dan bij elk bericht dat deze gebruiker geblokkeerd is!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: Re: RE: Re: Vietnamese spam

Berichtdoor bobbee » di 06 jun 2017, 10:41

Is toch raar lezen, je krijgt dan bij elk bericht dat deze gebruiker geblokkeerd is!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Ahaaa! Jij hebt vijanden! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Vietnamese spam

Berichtdoor @3aan » di 06 jun 2017, 11:30

Is toch raar lezen, je krijgt dan bij elk bericht dat deze gebruiker geblokkeerd is!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Ahaaa! Jij hebt vijanden! Afbeelding
Mensen die absoluut oninteressante dingen voor onomstotelijke waarheid gaan verkoddigen ;) ja die hoef ik dus niet te volgen!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Vietnamese spam

Berichtdoor bobbee » di 06 jun 2017, 11:34

Is toch raar lezen, je krijgt dan bij elk bericht dat deze gebruiker geblokkeerd is!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Ahaaa! Jij hebt vijanden! Afbeelding
Mensen die absoluut oninteressante dingen voor onomstotelijke waarheid gaan verkoddigen ;) ja die hoef ik dus niet te volgen!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Was maar grapje Adriaan...beetje flauw sorry [FACE THROWING A KISS]
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor Martijn » di 06 jun 2017, 13:14

Vervelende kereltjes, die spammers :-/ Helaas ontkomen we er niet aan en is veel gebruikte forumsoftware zoals deze (PHPBB) een makkelijke prooi. Ik ben in de mogelijkheid gedoken om bepaalde talen te blokken gedoken maar voor zover ik heb kunnen vinden is dat niet mogelijk.

Ik heb de catchpa bij de registratie weer vervangen door een Nederlandse vraag waarop de nieuwe gebruiker antwoord moet geven. Deze vraag is in het Nederlands dus wellicht dat dat nog wat soelaas biedt.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor bobbee » di 06 jun 2017, 13:22

Bedankt voor de update Martijn. Jammer dat die talen niet geblokt kunnen worden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

cron