HiFi

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: HiFi

Berichtdoor @3aan » ma 12 mar 2018, 22:33

Is de geijkte methode, maar dan eerst een theedoek erover zodat je het membrameke niet naar de gallemiesjes hellept.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Tim.R
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 05 mar 2018, 20:16

Re: HiFi

Berichtdoor Tim.R » di 13 mar 2018, 21:25

Grappig eigenlijk die link tussen koffie en Hifi. Mijn eerste grote hobby is namelijk altijd Hifi geweest. Wat heb ik een hoop uurtjes gestoken in het afspeuren van verschillende internetfora zoals het HTForum om vervolgens weer eindeloos te tweaken. Ik denk dat het verzamelwoede aspect van de beide hobby's mij gewoon aanspreekt. Nu al een paar jaar ontzettend tevreden met mijn Hifi en Home-Cinema dus toen ben ik van armoede maar espresso gaan drinken. :mrgreen:

Ik speel nu zelf dus sinds jaar en dag met het volgende: XTZ 99 MKII serie (Ribbon tweeters/Seas mid-basunits en DSP gestuurd laag) luidsprekers in surround aangesloten op een Marantz AV7702 en Emotiva eindversterking. Sindsdien nooit meer onrust gehad of iets nieuws gewild. :lol:
Machine: La Marzocco - GS/3 MP,
Molen: Nuova Simonelli - Mythos Barista
Gadgets: La Marzocco - VST-Strada 17/21 Grams

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: HiFi

Berichtdoor ErikW » za 17 mar 2018, 14:55

"Sindsdien nooit meer onrust gehad of iets nieuws gewild. :lol:"

Zorgwekkend! ;)

ERik

FrankN
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt 2017, 18:38

Re: HiFi

Berichtdoor FrankN » za 17 mar 2018, 15:17

Als je na jaren zoeken, veranderen en verbeteren uiteindelijk gevonden hebt wat je wil, kan je vele jaren genieten van je set. De eerste set die ik lang gehad heb,na eerst jarenlang te experimenteren, gekocht midden jaren '80, bestond uit een Yamaha C85/M80/T85 voor en eindversterker en tuner, Denon DCD 1500 mk2 cd speler, Nakamichi CR5 cassettedeck, Teac X1000R open reel deck, Micro Seiki DD40 platendraaier en JBL 4312A speakers. Jarenlang niets aan veranderd, tot door een stroompiek de eindversterker volledig opgeblazen werd. Heb toen van de verzekering een mooi bedrag teruggekregen, heb alles verkocht, behalve de platendraaier en ben gedurende vele jaren weer gaan experimenteren. Ondertussen ben ik waar ik waarschijnlijk nog vele jaren mee verder wil : Atoll PR200 en AM80 voor-eind combinatie, Pioneer DV868AVI multiplayer, Bluesound streamer, NAS Thecus N5550, Gold Note Dac7, G&W stroomfilter, Kef LS50 speakers en Rel T9 subwoofer. De hele set past bijzonder goed bij elkaar, dus heb geen upgrade plannen

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: HiFi

Berichtdoor cremalover » do 22 mar 2018, 09:51

Vanmorgen weer eens een blindtest gedaan.Cd opname met Spotify (320 kbs) vergeleken.
Het verschil is voor mij niet te horen.Ik hoor wel duidelijk verschil in opnames en labels.Uitvoeringen sowieso.
Maar Spotify met een Google Chrome Audioweergave gegeven klinkt net zo goed voor mij als een CD opname.
Het is net als met koffie.
Wat je erin stopt is bepalend .Niet de hardware.
IMG_20180322_095331076.jpg
Check het kabeltje van de Chromecast naar mijn versterker.Kabeltje van 50 cent. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 535
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: HiFi

Berichtdoor Frup » do 22 mar 2018, 20:14

Ik deed een paar jaar terug ook een blindtest. Maar dan met twee sets kabels tussen cd-speler en versterker. De leverancier gaf ze beiden mee om te proberen. Tot mijn grote verbazing, en die van mij vrouw, was er een duidelijk hoorbaar verschil tussen de kabels. Bij één was de klank duidelijk warmer en de ander in het hoog wat helderder. Dat gebeurde met dezelfde cd. Of ik het nu weer zou horen weet ik niet, ik ben weer een paar jaar ouder intussen....
Ik heb een Unison Research hybride versterker met Final hybride electrostaten. Wat ik maar wil zeggen: de hardware speelt toch wel een rol bij wat er uit komt. Maar ook zeker: garbage in = garbage out.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: HiFi

Berichtdoor fransg » za 18 apr 2020, 21:24

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: HiFi

Berichtdoor bobbee » za 18 apr 2020, 22:52

Oh! Die wilde ik destijds heel graag hebben! Ik zat toen nog in de airconditioning en moest bij een man thuis installeren en die had zo'n apparaatje staan. Alle muziek van zijn pc speelde hij perfect af over zijn stereo waaraan hij grote elctrostaten had gekoppeld.

Leuk!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: HiFi

Berichtdoor fransg » za 18 apr 2020, 23:05

Ja mooi he! Was destijds een grote ommekeer, dat zoiets kon.

Het voedinkje was destijds al duur met € 279 en is nog steeds waardevol. Puur mooi toeval dat ik 't terug heb, want een ander zou het al in de recycle bak oude elektra bij de Jumbo hebben gemikt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: HiFi

Berichtdoor @3aan » zo 19 apr 2020, 00:09

Oh! Die wilde ik destijds heel graag hebben! Ik zat toen nog in de airconditioning en moest bij een man thuis installeren en die had zo'n apparaatje staan. Alle muziek van zijn pc speelde hij perfect af over zijn stereo waaraan hij grote elctrostaten had gekoppeld.

Leuk!
Dan luisterde het niet zo nauw, heb een paar keer electrostaten gehad, tot apparaten van 240 cm hoog en zo'n 80 cm breed daar zat redelijk laag in mede door de bas-mid speaker die ondersteuning gaf, maar zelfs die waren het toch niet helemaal, m'n mooiste Jazz lp's konden me niet bekoren, had toch een mooie EMT 930st met een EMT element met boron cantilever door van den Hull onder handen genomen, AudioLabor monoblokken, Jadis pre

Ben toen ook aan het experimenteren geweest met streaming van digitale opslag, prutzooi.

Hou het nu lekker bij m'n Eckhorns met 18" JBL
en de IWATA hoorns met de 2" JBL 2482
en voor het hoog de EV ST350A
Passief gefilterd

Aangestuurd met een hevig gemodificeerde Chinees van 2 x 3,5 watt

Even een afbeelding toen die nog in opbouw was

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron