Acaia Orbit single dose maler

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Acaia Orbit single dose maler

Berichtdoor ErikvW » ma 24 jul 2023, 11:19

Ik zou ook wel benieuwd zijn naar een vergelijking van alle machines die fuel de laatste jaren heeft uitgeprobeerd :D
Al met al staat er nu nog geweldig spul. Alles is lekker bijzonder, volgens mij hebben een paar mensen op het forum een Key maar verder is alles uniek. Grappig, uiteindelijk ben ik het meest jaloers op de Mini...
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Acaia Orbit single dose maler

Berichtdoor fuel » ma 24 jul 2023, 12:57

groot verschil zeg. heb je geen RDT meer nodig ;)
Klopt alleen voor Single dose niet echt van meerwaarde want je moet de Beam ook aanzetten want een handeling is :D
Maar indien niet voor SD dan zeker handig en werkt goed.
Gezien ik alleen SD heb doe ik hem waarschijnlijk weer weg maar werkt dus wel echt goed.
Nooit spijt van een van die wondermooie machines die je weer hebt weggedaan?
Tja soms moet je keuzes maken. Als ik er eentje moet kiezen dan de DE1.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

HuibN
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Acaia Orbit single dose maler

Berichtdoor HuibN » di 20 feb 2024, 11:01

Kan je op de Orbit alle 64mm maalschijven monteren die er op de markt zijn? Zoals de schijven van bijvoorbeeld de Mazzer Philos of D64? En de blinde van Zerno Z1?
Nurri Leva / Lagom P64 / IKAWA roaster

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Acaia Orbit single dose maler

Berichtdoor Tekork » di 20 feb 2024, 12:33

Kan je op de Orbit alle 64mm maalschijven monteren die er op de markt zijn? Zoals de schijven van bijvoorbeeld de Mazzer Philos of D64? En de blinde van Zerno Z1?
Klopt, all standaard 64mm passen. Niet de blinde.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

HuibN
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Acaia Orbit single dose maler

Berichtdoor HuibN » di 20 feb 2024, 13:07

Is er ergens een overzicht van verkrijgbare 64mm schijven met hun specifieke eigenschappen? Ik gebruik graag licht gebrande bonen voor mijn espresso. Wat zijn daar de beste schijven voor?
Nurri Leva / Lagom P64 / IKAWA roaster

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Acaia Orbit single dose maler

Berichtdoor Tekork » di 20 feb 2024, 13:28

Is er ergens een overzicht van verkrijgbare 64mm schijven met hun specifieke eigenschappen? Ik gebruik graag licht gebrande bonen voor mijn espresso. Wat zijn daar de beste schijven voor?
Lagom heeft burr selection diagram
https://www.option-o.com/faq-lagom-p64

Unimodal Espresso (UM) = Multipurpose

En Zerno ook wat info
https://zerno.co/features/z1-burr-selection/
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15138
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Acaia Orbit single dose maler

Berichtdoor fransg » di 20 feb 2024, 13:28

Ik bewonder de mannen die schijven wisselen met een gemak alsof men een pakje speelkaarten schudt.

Ik heb ooit eens in de Mazzer Mini de schijven laten vervangen door schijven van een grotere Mazzer maar zelf heb ik nog nooit schijven gewisseld.

Trouwens weleens dure nieuwe schijven gekocht voor een Mahlkönig Vario Home omdat de oude schijven ineens onbruikbaar maalsel maakten. De nieuwe waren net zo erg en ik heb de hele teringzooi weggegeven.

Soms lees ik van mannen die voor de aardigheid schijven hebben verwijderd om ze te poetsen en na terugplaatsen begon er dan een ellendig verhaal van uitlijnen, proberen, wanhopen, alles opnieuw doen en nog eens...

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het los halen poetsen en terugplaatsen van de schijven van de Etzinger redelijk goed te doen is. Die is er ook speciaal voor gemaakt.

Mij persoonlijk bevalt het verder beste om gewoon een paar malers te hebben die het fijn doen. Ik laat die schijven liefst zitten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Acaia Orbit single dose maler

Berichtdoor gilleko B. » di 20 feb 2024, 14:55

Het had toch alleraardigst geweest dat al die aankopen van Fuel nog aanwezig waren geweest. Dan kaartje kopen en naar binnen om het museum te bekijken.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15138
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Acaia Orbit single dose maler

Berichtdoor fransg » di 20 feb 2024, 15:40

Ja!

Of een blog waarin de ervaringen worden beschreven met al dat moois.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Acaia Orbit single dose maler

Berichtdoor fuel » zo 03 mar 2024, 12:56

Het had toch alleraardigst geweest dat al die aankopen van Fuel nog aanwezig waren geweest. Dan kaartje kopen en naar binnen om het museum te bekijken.Afbeelding

Afbeelding
Op het moment terug naar de basis en bevalt prima. Dure malers nergens voor nodig ;)

Afbeelding
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten