Bean bros Varia VS3

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Bean bros Varia VS3

Berichtdoor bvds » zo 04 feb 2024, 18:15

Ik heb de Varia een aantal keren bij Blommers bekeken en vind het een top malertje. Budget qua prijs misschien maar materialen en afwerking zijn erg goed. En het allerbelangrijkste: het maalsel is hartstikke goed! Met de Supernova en Hypernova burrs kun je een en ander nog upgraden. en meer richting klassiek of modern tunen. Van wat ik heb geproefd kan de Varia op smaak moeiteloos meekomen met zeg een Niche Zero of Eureka XL. Het langzame malen is een slimme keuze, want daarmee produceert het ding minder fines. Vergelijk handmalers.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Dennisj
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 mei 2022, 17:38

Re: Bean bros Varia VS3

Berichtdoor Dennisj » ma 05 feb 2024, 07:17

De varia vs3 lijkt inderdaad een zeer goede maler voor zijn prijs. Tompoland van een ander forum heeft hier ook een lovende review over geschreven.
Ergens dit jaar komt een hybride maler, de varia vs6. Hier kun je conical, flat en een soort cone burrs in plaatsen. Zou ook wel eens een hele interessante maler kunnen worden.
Onderstaande video (op 1:08:00) is de meeste informatie wat ik heb kunnen vinden over de varia vs6.
https://youtu.be/WjOTFoTSPrU?si=Y0e59Fbl8v8-K3mW

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Bean bros Varia VS3

Berichtdoor fuel » do 07 mar 2024, 19:18

Nu een tijdje in gebruik en echt prima maler, met lekkere espresso als output.

Enige is eigenlijk dat de grinder best statisch is, gelukkig doe ik altijd rdt maar dan glijden niet alle boontje in 1x in de maler doordat ze blijven plakken. Er is wat retentie, als je de maler oppakt en weer neerzet valt er wat uit de chute.
Eigenlijk maar kleine zaken.

Voor het geld echt een zeer goede koop is mijn mening.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron