Derde maler, maler voor het leven?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15115
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Derde maler, maler voor het leven?

Berichtdoor fransg » do 04 apr 2024, 08:45

Wat een somber nieuws, al breng je het moedig en enigszins opgewekt.

Hele veel sterkte en hopelijk lukt het zoveel mogelijk te genieten van de gegeven tijd.

Het zet alles wel in een ander perspectief inderdaad.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Derde maler, maler voor het leven?

Berichtdoor bobbee » do 04 apr 2024, 09:17

Ach, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt, na mijn zeer recente kanker diagnose (helaas te laat) met nog 2-5 jaar, erm, te gaan, zeg maar, is mijn Timemore 78s ineens wel mijn 'maler voor het leven' zolang gaat ie zeker nog wel mee. Mijn upgraderitus is overigens ook redelijk verdwenen.. :-/
Oh nee toch....shit!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Folkert.kaagman
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 13 apr 2022, 14:21

Re: Derde maler, maler voor het leven?

Berichtdoor Folkert.kaagman » do 04 apr 2024, 09:21

Wat een ontzettend treurig nieuws inderdaad! Dat zet mijn titel in een heel ander licht. Kan je nog wel genieten van je koffie? Ik hoop dat je nog wel energie hebt om wat lekkere koffie te kunnen proeven . Eventueel verdiepen in welke zet methode het beste werkt in het ziekenhuis ipv die vieze ziekenhuis koffie..

@Erik82, misschien heb ik de titel niet goed gekozen. Maler voor het leven en upgraderitus gaan ook niet goed samen! Zoals eerder gezegd begon ik met echt een goedkope set (van een tweedehands quickmill 3035 naar een tweedehands baratza vario en rancilio silvia v1). En neem ik nu jullie advies echt aan door de investeren in een maler. Voor ieder zijn budget uiteraard, op het moment kan ik tussen de 400 en 700 euro vrijspelen (als ik nog wat doorspaar).

Ik heb mijn keuze gemaakt. Het word de DF64. Deze staat op het forum te koop maar ook voor iets minder op marktplaats. Als ik het goed zie dan bied de marktplaats advertentie ook SSP schijven erbij. Er is nog niks gekocht, advies is nog altijd welkom. Zeker ook betreffende de SSP schijven.

https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... offiemolen


Edit. Ik zie nu dat het 2 verschillende malers zijn. Ik ga Erikvw een berichtje sturen
Rancilio Silvia v1, Baratza Vario

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Derde maler, maler voor het leven?

Berichtdoor RoosW » do 04 apr 2024, 09:41

Wat een ontzettend treurig nieuws inderdaad! Dat zet mijn titel in een heel ander licht. Kan je nog wel genieten van je koffie? Ik hoop dat je nog wel energie hebt om wat lekkere koffie te kunnen proeven . Eventueel verdiepen in welke zet methode het beste werkt in het ziekenhuis ipv die vieze ziekenhuis koffie..
Hopelijk gaat de ziekenhuis koffie (die hier in het Flevo echt niet te hachelen is) niet vaak nodig zijn, ik word enkel palliatief behandeld, en elke 3 maanden controle op uitzaaiingen etc. Vooralsnog merk ik er weinig van, koffie smaakt erg goed, alleen mijn lust naar een La Marzocco Linea Mini met een bijbehorende dure molen zijn ineens verdampt, heb nu meer interesse om vakanties te doen nu het nog gaat. Geen idee waar en wanneer het schip gaat stranden, het enige dat de arts wilde zeggen was dat ik niet dit jaar al 'zou omvallen', wat dat ook moge inhouden.
Sparen is dus ook geen prioriteit meer (voor die Mini). Wat wel nog een dingetje word is het komende onderhoud van mijn Bianca, ik ben veel kracht kwijt, geen idee hoe ik dat ding van en naar Amstelveen kan krijgen.
Maar goed, we zien wel weer..

Ik begrijp dat je voor een DF64 bent gegaan? Wel de versie 2 hoop ik? De eerste had wat probleempjes her en der, niet onoverkomelijk, maar de nieuwe versie schijnt een enorme verbetering te zijn!
Ik was mijzelf er al half half van aan het overtuigen dat zo een Lagom 64 iets voor mij was, maar tbh mijn Sculptor bevalt ook prima.
Ik heb zo een eerste model DF64 gehad (met een alternatieve naam) en die maalde goed, maar was wel wat lawaaierig.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15115
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Derde maler, maler voor het leven?

Berichtdoor fransg » do 04 apr 2024, 09:54

Vervoer naar/van Amstelveen kan ik verzorgen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Derde maler, maler voor het leven?

Berichtdoor RoosW » do 04 apr 2024, 10:00

Vervoer naar/van Amstelveen kan ik verzorgen.
Vervoer doet mijn vrouw op zich het is meer het transport naar en vanuit de auto dat een dingetje is. Iemand hier ervaring met een service die thuis komt? (PM aub)

Al kidnap ik nu wel het molen onderwerp..

Maar goed even terug naar de molens, is nu werkelijk enkel de 1000,- + molen te zien als een 'molen voor het leven' ? Ik weet dat ik vaak de upgraderits kreeg en een hele serie molens achter de rug heb, maar hoeveel is nu bv die Lagom beter als de Sculptor? Proef ik dat dan ook? Ik weet het niet hoor.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15115
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Derde maler, maler voor het leven?

Berichtdoor fransg » do 04 apr 2024, 10:02

De keuze voor excellente bonen is belangrijk, keuze voor top maler is leuk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Folkert.kaagman
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 13 apr 2022, 14:21

Re: Derde maler, maler voor het leven?

Berichtdoor Folkert.kaagman » do 04 apr 2024, 10:57

Het word de DF64v van Erikvw (forum gebruiker).

Welke probleempjes had je met de oude versie dan?


Ik las je bericht dat je de machine niet in de auto krijgt. Toen dacht ik ook meteen, er zal vast wel iemand zijn op het forum die hulp kan bieden! Ikzelf met 3 jonge kinderen (5 maande, 4 en 6) is het wat lastiger om een uur op en neer te rijden naar Amstelveen. Ik denk dat als je een oproep doet op het forum dat er wel iemand in de buurt woont die je wil helpen!

Ik deel je mening. Proef je echt het verschil tussen een hele dure maler en een 'dure' maler? In mijn kennis kring heb ik nu wel de duurste in ieder geval.. Ik mis ook wel eens wat mensen om mijn koffie ervaring te delen. Misschien toch wat meer het forum gebruiken en dan niet denken dat ik stomme vragen stel.
Rancilio Silvia v1, Baratza Vario

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Derde maler, maler voor het leven?

Berichtdoor bobbee » do 04 apr 2024, 11:30


Het word de DF64v van Erikvw (forum gebruiker).

Welke probleempjes had je met de oude versie dan?
Gefeliciteerd! En die probleempjes hebben niet de DF64V te maken maar de DF64. D 1e die werdt verkocht maar dat is een compleet andere maler.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Derde maler, maler voor het leven?

Berichtdoor RoosW » do 04 apr 2024, 12:35

Het word de DF64v van Erikvw (forum gebruiker).

Welke probleempjes had je met de oude versie dan?


Ik las je bericht dat je de machine niet in de auto krijgt. Toen dacht ik ook meteen, er zal vast wel iemand zijn op het forum die hulp kan bieden! Ikzelf met 3 jonge kinderen (5 maande, 4 en 6) is het wat lastiger om een uur op en neer te rijden naar Amstelveen. Ik denk dat als je een oproep doet op het forum dat er wel iemand in de buurt woont die je wil helpen!

Ik deel je mening. Proef je echt het verschil tussen een hele dure maler en een 'dure' maler? In mijn kennis kring heb ik nu wel de duurste in ieder geval.. Ik mis ook wel eens wat mensen om mijn koffie ervaring te delen. Misschien toch wat meer het forum gebruiken en dan niet denken dat ik stomme vragen stel.
Als al gezegd, dat was de df64 v1 niet de V.

- Mocht het nodig zijn, doe ik wel een poging met een oproep.

- Ha, ik proef dus heel veel verschil tussen de diverse bonen, bv de Monsooned Malagar en een Papua New Guinea boon, mijn vrouw dus helemaal niet, enkel "lekker" of "niet lekker"..
Laat staan dat ze verschil tussen molens proeft, ik dus wel, maar moet zeggen hoe duurder de molen hoe kleiner de verschillen lijken te worden.
Vind ik zelf best verwarrend, maar zij snapt niet waar ik het over heb als ik de smaak ervaring van koffie probeer te omschrijven. Iedereen is anders, blijkt maar weer.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PadreCappuccino en 53 gasten

cron