Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15195
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor fransg » wo 06 mei 2020, 09:14

Mocht ik voor deze gaan, nog tips welke schijven te kiezen? Zie dat er 3 opties zijn. (Ik zoek natuurlijk de mooiste boterkoek, kersen, mandarijntjes en nootjes in mijn koffie)
Die nootjes en de eetrijpe mango's moeten er eerst door een ambachtelijke brander in zijn ontwikkeld natuurlijk ;-)

Ik heb de versie schijven die voor de wat lichtere espresso boontjes is. Die doen er iets langer over maar het is nog steeds secondenwerk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Bert 619
Berichten: 133
Lid geworden op: do 01 aug 2013, 16:50

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor Bert 619 » wo 06 mei 2020, 16:35

Dag, ben nieuw hier. Koffiegek uit het noorden , allereerst Isomac Tea met Isomac maler, nadien Mazzer mini. Nu upgrade machine naar een Marzocco GS3 MP.
Omdat ik geregeld van bonen wissel is de Mazzer niet altijd mijn beste bonenmaal vriendje. Heeft toch wel veel retentie en na stellen na andere maalgraad weer terug naar oude setting nooit hetzelfde. Zo gaan de specialty boontjes er snel doorheen met weet op nieuw instellen. Drink het liefst de lichter gebrande koffie.
Ik overweeg dus een andere maler. Suggesties?
Schermfoto 2020-05-06 om 16.24.25.png

La mazzocco stift mini grinder
Gemaakt door etzinger dacht ik, iig het maalgedeelte zit ook in de etzMAX.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15195
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor fransg » wo 06 mei 2020, 16:47

La mazzocco stift mini grinder
Gemaakt door etzinger dacht ik
Klopt. Op hun Instagram staan wel plaatjes ervan en begin dit jaar op hun website nieuws:
The SWIFT MINI (that we have developed and assembled for La Marzocco) is out now.

Next step .. Warsaw .. stay tuned!!

January 28th, 2020
Alleen die WOC in Warschau vond vervolgens niet plaats.

https://international.lamarzoccohome.co ... wift-mini/
Schermafbeelding 2020-05-06 om 16.49.04.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

GrunnCoffeeGeek
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 03 mei 2020, 16:02

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor GrunnCoffeeGeek » wo 06 mei 2020, 17:21

De Niche geeft geen krimp bij welke maalgraad of koffieboon ook. Zeer krachtige motor.

https://youtu.be/FzOY2tHyZ4w

(gezien je hoeveelheid vragen is het misschien beter om een eigen (voorstel ) topic te maken.
Ik kan dan de voor jou bestemde berichten van hier daar naartoe verplaatsen.)

Welkom op het forum!
Dank! Eigen topic mag van mij, maar we zitten toch in de koffiemolen/maler topic?
Ik ben al wel erg blij met de reacties zover. Ervaringen met dergelijke malers hoor ik toch graag van gebruikers, en dit is verder ook een niche markt (de Niche wordt daar blijkbaar ook naar vernoemd:)) wat die maler betreft; hoop niet dat het een belediging is dat ik het op een Senseo vind lijken?🤭

GrunnCoffeeGeek
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 03 mei 2020, 16:02

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor GrunnCoffeeGeek » wo 06 mei 2020, 19:12

Mocht ik voor deze gaan, nog tips welke schijven te kiezen? Zie dat er 3 opties zijn. (Ik zoek natuurlijk de mooiste boterkoek, kersen, mandarijntjes en nootjes in mijn koffie)
Die nootjes en de eetrijpe mango's moeten er eerst door een ambachtelijke brander in zijn ontwikkeld natuurlijk ;-)

Ik heb de versie schijven die voor de wat lichtere espresso boontjes is. Die doen er iets langer over maar het is nog steeds secondenwerk.
Een van mijn hobby’s is het ontdekken en bezoeken van die ambachtelijke branders;—) dus dat zit wel goed hier.

Marzocco swift kost zo’n 1600euro zie ik, etzMAX ook zoiets? Alles waar Marzocco op komt te staan is natuurlijk ook duurder ; hun Mazzer is ook duurder dan de gewone mazzer volgens mij. Snelheid vd maler vind ik niet het belangrijkste, mazzer mini is ook niet snel maar wel acceptabel.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15195
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor fransg » wo 06 mei 2020, 19:58

Marzocco swift kost zo’n 1600euro zie ik, etzMAX ook zoiets?
Duurder denk ik, maar bij https://www.esw.nl/assortiment kunnen ze je het vertellen.

Ik had een prijslijst van Etzinger zelf, maar die zal wel achterhaald zijn en opo hun site is die nu niet te bestellen zo te zien.
mazzer mini is ook niet snel maar wel acceptabel.
Ik vind 'm zeer traag, ETZ is volgens mij driemaal sneller.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5654
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor gilleko B. » wo 06 mei 2020, 20:12

In de vroege ochtenduurtjes is een snelle maler wel fijn!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


GrunnCoffeeGeek
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 03 mei 2020, 16:02

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor GrunnCoffeeGeek » wo 06 mei 2020, 20:19

Marzocco swift kost zo’n 1600euro zie ik, etzMAX ook zoiets?
Duurder denk ik, maar bij https://www.esw.nl/assortiment kunnen ze je het vertellen.
Heb Bas Vink van ESW al even gepolst, maar nog geen reactie, zal nog wel komen

Via die link naar de Marzocco site staat 1615 euro voor de swift. Er zit toch geen accijns op malers? Prijs zal dan hier toch niet veel duurder zijn lijkt me.
Ik vind 'm zeer traag, ETZ is volgens mij driemaal sneller.
Daarom zeg ik, snelheid voor mij thuis niet belangrijkste, ga er dus met andere maler ook ongetwijfeld flink op vooruit

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15195
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor fransg » wo 06 mei 2020, 20:45

Via die link naar de Marzocco site staat 1615 euro voor de swift. Er zit toch geen accijns op malers? Prijs zal dan hier toch niet veel duurder zijn lijkt me.
Oh ik meende dat je voor de 'echte' etzMAX ging ;-) --

de Swift zal ook hier wel goedkoper zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

GrunnCoffeeGeek
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 03 mei 2020, 16:02

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor GrunnCoffeeGeek » wo 06 mei 2020, 20:56

Via die link naar de Marzocco site staat 1615 euro voor de swift. Er zit toch geen accijns op malers? Prijs zal dan hier toch niet veel duurder zijn lijkt me.
Oh ik meende dat je voor de 'echte' etzMAX ging ;-) --

de Swift zal ook hier wel goedkoper zijn.
Als ik tussen swift of etzMAX ga kiezen, wordt het toch wel de etzMAX. Kom erachter dat de swift ook gelijk een tamper is. Heb ik net een tweak-machine gekocht met MP, wordt het malen/tampen weer allemaal automatisch, daar gaat een deel van de spielerei.

Hier thuis ook eerst alvast voorzichtig de introductie gedaan naar m’n vrouw, moet maar weer niet gelijk een nieuwe machine nemen, maar hij gaat er wel komen, geleidelijke voorbereiding en overtuigen van de absolute noodzaak ervan heet dat:lol:


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron