Baratza "Sette"

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor bvds » za 19 aug 2017, 16:50

Heb je een v1 of v2?
Piepend ontwaken doet de mijne zeker niet.
In slaap vallen overigens ook niet.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Expreszo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 aug 2017, 23:29

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Expreszo » za 19 aug 2017, 17:05

Heb je een v1 of v2?
Piepend ontwaken doet de mijne zeker niet.
In slaap vallen overigens ook niet.
Ik heb eigenlijk geen idee, waaraan kun je dat aflezen. Ik heb de 270W nu 4 weken in huis. Heeft het met productiedatum te maken?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor bvds » za 19 aug 2017, 17:26

Beste manier is Baratza mailen en serienummer doorgeven...

Heb je een foto van de PF steun?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Expreszo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 aug 2017, 23:29

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Expreszo » za 19 aug 2017, 17:42

Beste manier is Baratza mailen en serienummer doorgeven...

Heb je een foto van de PF steun?
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor R&B » za 19 aug 2017, 17:47

Typenummer staat op het plaatje. Volgens mij is 17xxxxx en hoger de nieuwe lichting?

Mijne gaat na verloop van tijd, best snel, op stand-by.
Als je op een knopje drukt wordt hij weer wakker, maar zou ook kunnen van de weegschaal? Zal er eens op letten. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Expreszo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 aug 2017, 23:29

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Expreszo » za 19 aug 2017, 17:58

Typenummer staat op het plaatje. Volgens mij is 17xxxxx en hoger de nieuwe lichting?

Mijne gaat na verloop van tijd, best snel, op stand-by.
Als je op een knopje drukt wordt hij weer wakker, maar zou ook kunnen van de weegschaal? Zal er eens op letten. :)
Ja klopt gaat idd snel op stand by en via knop weer wakker maar deze wordt te pas en te onpas vanzelf wakker en dat gaat gepaard met een bliepend geluid. Nou ja ik wacht de inspectie van kookpunt wel af . Laat wel weten wat de uitkomst is. Eerst moeten ze met een vervangend toestel hebben om de periode dat ik geen molen heb door te komen. De espresso smaakt er niet minder om Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

klootwyk
Berichten: 125
Lid geworden op: di 27 okt 2009, 07:29

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor klootwyk » ma 21 aug 2017, 12:02

Informatie vanuit importeur m.b.t. spontaan aanspringen van het LCD scherm wat ik heb gehoord:

Het aanspringen van het LCD wordt veroorzaakt door een EMC* (Elektro magnetic interference) vanuit het andere apparaat. De Baratza Sette modellen zijn gekeurd volgens de laatste Europese standaard m.b.t. EMC. Zodra een andere apparaat een EMC waarde heeft die boven het toegestane limiet ligt, zal dit de stroom voor een enkele seconde wegtrekken. De Sette staat altijd op stand-by (geen aan/uit knop), en zodra de stroom weg valt en daarna weer terug ingeschakeld wordt zal het apparaat weer oplichten. Vergelijk het met bijvoorbeeld een lamp die knippert/afneemt in licht zodra een ander apparaat ingeschakeld wordt.

Expreszo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 aug 2017, 23:29

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Expreszo » ma 21 aug 2017, 12:32

Informatie vanuit importeur m.b.t. spontaan aanspringen van het LCD scherm wat ik heb gehoord:

Het aanspringen van het LCD wordt veroorzaakt door een EMC* (Elektro magnetic interference) vanuit het andere apparaat. De Baratza Sette modellen zijn gekeurd volgens de laatste Europese standaard m.b.t. EMC. Zodra een andere apparaat een EMC waarde heeft die boven het toegestane limiet ligt, zal dit de stroom voor een enkele seconde wegtrekken. De Sette staat altijd op stand-by (geen aan/uit knop), en zodra de stroom weg valt en daarna weer terug ingeschakeld wordt zal het apparaat weer oplichten. Vergelijk het met bijvoorbeeld een lamp die knippert/afneemt in licht zodra een ander apparaat ingeschakeld wordt.
Okay dank je wel, eerder opperde een forumlid dit al, als de importeur dit zelf ook als oorzaak noemt ga ik proberen de molen op een andere groep te zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor tohenk2 » di 22 aug 2017, 19:07

Je zou ook zelf een ouderwetse aan- uitschakelaar kunnen plaatsen (ik heb ooit eens een soort doorplug stopcontact met schakelaar gehad)
stopcontact-schakelaar-stroomsterkte-16-a.jpg
(7.84 KiB) Nog niet gedownload

Expreszo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 aug 2017, 23:29

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Expreszo » di 22 aug 2017, 19:10

Je zou ook zelf een ouderwetse aan- uitschakelaar kunnen plaatsen (ik heb ooit eens een soort doorplug stopcontact met schakelaar gehad)
stopcontact-schakelaar-stroomsterkte-16-a.jpg
Dat is op zich nog niet zo'n gek idee, bedankt ga het sowieso proberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron