Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

Berichtdoor Tekork » za 29 jul 2017, 14:28

Heb je die van marktplaats?
Bij de buren vandaan:
https://www.2dehands.be/keuken/keukenap ... 83610.html.

Hij heeft ook nog een Zenith staan voor de liefhebber:
https://www.2dehands.be/keuken/keukenap ... 83891.html
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

Berichtdoor Erik82 » za 29 jul 2017, 14:30

Ik zou niet eens een poging wagen want is hoogstwaarschijnlijk kansloos. Als je hem met Mythos schijven wilt zul je hem af fabriek zo moeten bestellen. Als die van jou nog 3 maanden garantie heeft dan is het dezelfde versie als waar het bij mij mis mee ging.

De Olympus heeft een stand waarbij je het echte aantal malingen kunt zien. Even de handleiding downloaden en dan zie je hoe. De standaard teller op het display kan gereset worden dus heeft geen waarde.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

Berichtdoor Tekork » za 29 jul 2017, 14:34

Ik zou niet eens een poging wagen want is hoogstwaarschijnlijk kansloos. Als je hem met Mythos schijven wilt zul je hem af fabriek zo moeten bestellen.
Duidelijk Erik, inderdaad gelijk aan wat ik hierboven heb gelezen. Bedankt
De Olympus heeft een stand waarbij je het echte aantal malingen kunt zien. Even de handleiding downloaden en dan zie je hoe. De standaard teller op het display kan gereset worden dus heeft geen waarde.
Goede tip!

Kon hem van Eureka niet zo snel vinden maar wel van Simonelli die hezelfde display gebruikt, hoofdstuk 4.5.6: http://www.nuovadistribution.com/images ... demand.pdf
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

Berichtdoor Jochen_P » za 29 jul 2017, 17:14

Ik zou niet eens een poging wagen want is hoogstwaarschijnlijk kansloos. Als je hem met Mythos schijven wilt zul je hem af fabriek zo moeten bestellen. Als die van jou nog 3 maanden garantie heeft dan is het dezelfde versie als waar het bij mij mis mee ging.

De Olympus heeft een stand waarbij je het echte aantal malingen kunt zien. Even de handleiding downloaden en dan zie je hoe. De standaard teller op het display kan gereset worden dus heeft geen waarde.
Zijn die Mythosschijven dan zoveel dikker dan de gewone? Ik heb nooit getest hoe ver ik de onderste schijf naar beneden krijg maar ik kan toch vlot filtermaling malen. Als de schijven ongeveer even dik zijn lijkt me toch dat dit moet passen? OF zie ik iets over het hoofd?
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

Berichtdoor Erik82 » za 29 jul 2017, 18:28

Mythos schijven waren dacht ik 1,5mm hoger. Je kunt dan alleen nog maar extreem fijn tot nog veel extremer fijn malen. Met de Strietman haalde ik op de meest grove stand een ristretto in 1,5-2 minuten. De rest was gewoon niet te doen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

Berichtdoor Tekork » ma 31 jul 2017, 12:44

Ben er nog even verder ingedoken en denk dat ik een passende gevonden heb:

1. Onderdelen van de Simonelli MDJ schijven hebben nummer 15080002: http://www.nuovasimonelli.it/images/sto ... demand.pdf

2. Als ik op goolge zoek: "simonelli 15080002" kom ik hier terecht: http://www.nuovadistribution.com/images ... 5-4-12.pdf

3. Hier staat 15080002 is de stalen variant en de 15030057 is de titanium variant

4. Bij Eletro's zoek ik op 15030057: https://www.elektros.it/nl/en/MACMYTHOSLOW_CP.html

5. Mail gestuurd naar Elektro's en had binnen een dag antwoord: 74 x 37 x 9 mm
Mythos burr 1.jpg
Mythos burr.jpg
6. Eigen maten nog een keer opgemeten: 74 x 37 x 9 mm
IMG_7343.jpg
IMG_7344.jpg
IMG_7346.jpg
7. Elektro's mijn foto's ook nog door gemaild: From your pictures the titanium burrs correspond to yours and the thickness is 9 mm

Zie ik nog iets over het hoofd?
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

Berichtdoor Jochen_P » ma 31 jul 2017, 23:11

Ze zijn dus eigenlijk identiek qua dikte en geen probleem dus om ze na te plaatsen? Ik vraag me af wat Erik dan juist aan de hand had met zijn eerste Olympus?
Heb er indertijd ook over gemaild met Elektros en die zeiden ook dat het geen probleem was. Ze wilde zelfs de prijs van de stalen schijven aftrekken van die van de Mythos als ik die wilde bestellen.
_____________________________________________________________________________________________

Lelit PL41EM

Eureka Olympus Hi-speed

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

Berichtdoor Erik82 » di 01 aug 2017, 08:49

Ik weet het ook niet. Volgens Eureka moest het kunnen maar in de praktijk bleek het niet te kunnen. Je kunt het best proberen en ik hoop dat je het tegendeel gaat bewijzen want dat zou mooi zijn.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

Berichtdoor Jochen_P » di 01 aug 2017, 13:35

Ik ga het niet proberen alleszins, ik ben tevreden met mijn stalen schijven :)
_____________________________________________________________________________________________

Lelit PL41EM

Eureka Olympus Hi-speed

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

Berichtdoor Erik82 » di 01 aug 2017, 16:36

Zolang je niet van heel lichte brandingen houdt ook nergens voor nodig. Als dat wel het geval is dan ga je er in smaak ontzettend op vooruit met de Mythos schijven.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron