Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Heseven
Berichten: 96
Lid geworden op: za 30 sep 2017, 17:25
Locatie: Groningen

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Heseven » za 13 jan 2018, 23:21

Toch denk ik dat je met de magneten best wel erg je best moet doen om het bakje van de maler te "schudden. Net zoals sommige Amerikanen die de schroefdraad kapot draaiden door het bakje er schreef in te draaien...
Daar ben ik het mee eens, zelfs met zijwaartse kracht schiet hij niet los en klikt hij gewoon weer vast. Maar als de magneetjes los gaan zitten is het natuurlijk een ander verhaal..

Verstuurd vanaf mijn Crystal met Tapatalk


Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Erik82 » zo 14 jan 2018, 08:54

Er zijn toch al best wat mensen waar hij één of meerdere malen los is geschoten. De schroefdraad heb ik persoonlijk geen nooit wat over gehoord behalve van Kinu zelf en dat ging om gebruikers die niet snapten hoe je normaal iets vast moet draaien. Punt 1 is een designissue en punt 2 is gewoonweg een domme gebruikersfout. Wat mij betreft dus een achteruitgang in het design. Ik vraag me namelijk af als er koffie-olie op de magneten zit of de boel wat ouder is hoe dat gaat houden. Mageneten houden hun kracht wel maar het vuil ertussen zorgt dat ze minder stevig zitten.

Als ik naar de EG-1 kijk die ik heb gaan bepaalde panelen nu makkelijker los dan in het begin. Als een bakje vol maalsel losschiet heb je een grote puinhoop en dat is jammer.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Tekork » ma 15 jan 2018, 22:26

Deel 2: Kinu geeft aan dat de magneten misschien niet dicht genoeg tegen de onderkant van de buitenste maalschijf aan komen.

Dit is eenvoudig te herstellen; haal de buitenste maalschijf er uit druk hem met je vingers zo hard mogelijk weer naar de binnenkant. Het is hard genoeg als de buitenste maalschijf niet meer roteert. Doet hij dit nog wel druk hem aan op 4 punten met het bijgeleverde aluminium staafje.

Het vallende bakje probleem hadden ze nog niet eerder gehoord maar heeft waarschijnlijk ook te maken met koffie pulver tussen de magneten.

De loslatende magneten is een lijmprobleem en als ik dat niet vertrouw om zelf op lossen dan gaan ze een nieuwe nasturen.

Het eerste heb ik uitgevoerd maar zie geen direct verschil. Daarnaast vraag ik om een nieuw bakje omdat ik geen zin heb te gaan rommelen aan een nieuw product wat niet goed geleverd is.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » ma 15 jan 2018, 22:46

Goede info en dit geklungel is niet gewenst hoe leuk een magneetbevestiging ook kan zijn. Ik zeg met deze ervarings-update terug naar de aloude schroefdraad.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

DavidJ
Berichten: 25
Lid geworden op: do 02 nov 2017, 20:08
Locatie: Geertruidenberg

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor DavidJ » di 16 jan 2018, 10:48

Ik heb zelf de V2-versie met de schroefdraad een half jaar in gebruik en het is mij pas 1 keer overkomen dat het bakje los schoot. Dit kwam door slecht vastdraaien i.c.m. koffieresten in de schroefdraad (beginnersfout). Daarna is dit nooit meer voorgekomen, dus het is voor mij ook een raadsel waarom ze dit veranderd hebben. Verder ben ik qua smaak erg tevreden en gebruik deze dagelijks voor espresso. Van retentie is er nauwelijks sprake (hoogstens 0,2 gram) en het malen gaat makkelijk, alleen bij heel licht gebrande bonen kost het wat meer moeite om de maler op gang te brengen en te houden.
Bezzera Strega PSM | Niche Zero | V60

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bvds » di 16 jan 2018, 18:07

tsja ook bij mensen met schroefdraad schiet het bakje wel eens los. Kinu kreeg te veel claims van mensen die schroefdraad kapot gedraaid hadden. daar moet je best wel je best voor doen...

ik vind het aantal gevallen van loslatende bakjes sinds de magneetjes nog wel meevallen of mis ik wat. bij mij zit het heel stevig. een loslatende magneet door loslatende lijm is niet gewenst (en hopelijk een uizondering) maar staat feitelijk los van de vraag of de magneet an sich krachtig genoeg is.

neemt niet weg dat ze voor mij de schroefdraad hadden mogen houden hoor. los daarvan vind ik de magneet sluiting wel heel fijn werken.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Tekork » di 30 jan 2018, 23:21

Nieuw bakje heb ik inmiddels ontvangen, tot op heden blijft hij prima zitten. Goede service van Kinu
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Capulus » do 22 feb 2018, 22:12

Heeft iemand een idee hoeveel kilo bonen deze schijven nodig hebben om in te lopen?

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » do 22 feb 2018, 22:45

Tsja, daar wordt altijd een hoop over gespeculeerd. Sowieso over het inlopen. Volgens mij wordt er ook een hoop nagepraat en als waarheid verkondigd. Ik denk dat er geen touw aan vast te knopen is. Gewoon lekker gaan malen en koffiezetten.
Is er iets wat niet goed gaat, omdat je deze vraag stelt?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Capulus » do 22 feb 2018, 23:17

Ik was eigenlijk gewoon benieuwd. Heb de maler vorige week ontvangen en ben aan het spelen met de maalgraad. Ik ben overigens, net als velen, zeer te spreken over de kwaliteit van de maler.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.

Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...


Roaster: Huky500


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten

cron