Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Makster
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 nov 2014, 21:16

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Makster » vr 02 dec 2016, 21:52

Hmm, daar zeg je wat. Net ff dubbel gecheckt, ik zit er naast met mijn info. Vanaf 0 ga ik 1 x rond tot aan de 2 tot 3. Ik zit dus gewoon tussen de 1.2 en 1.3. Gelukkig is het weekend, Koekoek :)

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor kilo » vr 02 dec 2016, 22:19

Ahhh dan snap ik het☺️
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Hokkie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 09:57

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Hokkie » di 06 dec 2016, 08:03

Op 22 november heb ik contact gehad met Christian van Graef GmbH over de Kinu m47. Ik heb van hem een bestelformulier (eenvoudig Word-bestandje) ontvangen en direct geld overgemaakt naar; DE06505613150001237403

Hij had nog 2 molens op voorraad en zou de dag daarop de Kinu versturen. Helaas heeft hij een foutje gemaakt in het opmaken van een adreslabel, waardoor DHL het pakketje niet kon bezorgen. De Tracking code gaf dit ook aan [ADDRESS UNKNOWN].

Lang verhaal kort; maler is, na twee dagen, retour afzender gegaan. Dit is op maandag 28 november door DHL verzorgt. Tot op de dag van vandaag heb ik de maler nog niet thuis. Enig antwoorden die ik van Christian krijg is; I'm really upset to DHL. I will send you the grinder when it's back.

Zo langzamerhand is het radiostilte en zie ik allerlei, wellicht onterechte, beren op de weg.

Mijn vraag aan jullie; kunnen jullie deze IBAN bevestigen en herkennen jullie mijn bestelproces?

Graag hoor ik van jullie. Wellicht ben ik te ongeduldig :/
- Loslaten is mijn nieuwe houvast -

Hokkie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 09:57

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Hokkie » di 06 dec 2016, 09:25

Je gelooft niet wat zojuist is binnen gekomen! Jawel, de Kinu M47 en wat boontjes van Brandzaak (Yellow Bourbon)... via DHL

Vanochtend reageerde Christian dat hij geen flauw idee had waar de Kinu Maler nu is. Ik heb hem zojuist geïnformeerd.

Ongelofelijk hoe DHL, zonder partijen te informeren, dit oplost. Wel goed dat ze het oplossen, maar de wijze waarop is heel bijzonder.

@Img475; Bedankt voor je reactie. Was op zich niet dringend, maar maal nu met de Hario Skerton...
- Loslaten is mijn nieuwe houvast -

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » di 06 dec 2016, 12:26

Gelukkig dat hij bij je binnen is! Boontjes van brandzaak waren een aparte bestelling denk ik? Over DHL hoor je wel vaker klachten, op HB lees ik namelijk het ook weleens.

Maar nu de M47. Ik ga zomaar er vanuit dat je er heel blij mee gaat zijn. Nu is dat naast de Skerton ook niet zo heel moeilijk...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Hokkie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 09:57

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Hokkie » di 06 dec 2016, 14:42

Zo de eerste bak koffie is een feit :)

Eerste indruk over de Kinu; wat een tank! Best zwaar ook, maar veel beter hanteerbaar dan die Hario. Desalniettemin; een Mazzer Super Jolly is ook best zwaar...

En inderdaad die uitsparing aan de zijkant maakt het malen een stuk ontspannener. Snelheid is fantastisch!!! 30 gram voor 500 gram water binnen no-time gereed.

Maalgraad nét tegen de 3.6 vanuit 0-punt (3 omwentelingen en 0.6). Dit instellen was even een dingetje, maar als je even door hebt dat de borgpen ook mee moet draaien, is het een fluitje van een cent. Ik merk wel op dat het maalsel op 3.6 wat te grof is, geeft een wat vlak/flauw beeld in de smaak. Hierbij moet ik opmerken dat de bonen 4 weken oud zijn en de maler nog niet op zijn best is (net nieuw). Staat nu op 3.5, dus ben benieuwd wat dit vanavond doet.

Eerste punt van kritiek;
Helaas kan er maar, per keer, 30 gram bonen gemaald worden. Thuis zetten we vaak 1000 gram (1L) koffie en dan moet ik in 2x malen. Dat is jammer. Christian was hier eerlijk over, het is in beginsel een espressomaler en dan is deze capaciteit ruimschoots voldoende.

@bobbee; Wat bedoel je met mijn bestelling bij Brandzaak? Zijn er betere adresjes? Derde bestelling en best tevreden...
- Loslaten is mijn nieuwe houvast -

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Pti » di 06 dec 2016, 16:42

Het was te lezen alsof je een zak koffie bij je maler kreeg ;)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: RE: Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » di 06 dec 2016, 16:42

@bobbee; Wat bedoel je met mijn bestelling bij Brandzaak? Zijn er betere adresjes? Derde bestelling en best tevreden...
Het leek net of je de bonen van brandzaak erbij had gekregen als gift. Vandaar....
Maar nu we het erover hebben, ik berg erg tevreden met de filterkoffie binnen van Bocca, Koffielab. Deze zijn wel als specialty koffie gebrand dus wat lichter. Wil je wat donkerder dan is Koffiestation of Dutch Barista koffie goed. Slechts mijn ervaring en ik ken brandzaak niet. Fijn dat die goed bevalt, dan heb je waarschijnlijk geen rede om een andere brander te proberen.

Als je de Kinu niet laat vallen gaat hij de rest van het leven mee. Maalsel is geweldig goed. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Hokkie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 09:57

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Hokkie » di 06 dec 2016, 19:48

Ja, ik zie het. :lol: was toevallig dat beide met DHL zijn afgeleverd.

Nu aan het genieten van mijn tweede maalsel. 3.5 is inderdaad beter! Alhoewel 0.1 verwaarloosbaar lijkt, is de smaak beduidend 'zoeter'. Nu wel met hele/te verse bonen.

Bedankt voor de tip. Ik zal daar eens een zakje van bestellen
- Loslaten is mijn nieuwe houvast -

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: RE: Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor kilo » di 06 dec 2016, 20:04



Als je de Kinu niet laat vallen gaat hij de rest van het leven mee. Afbeelding
Ervaringsdeskundige?
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten

cron