Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

chichiwa
Berichten: 18
Lid geworden op: di 31 okt 2017, 07:41

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor chichiwa » di 19 dec 2017, 21:52

Nee staat niet expliciet vermeld. Ook merk ik nu dat de bodem uit het opvang bakje kan. Weet niet of dat de bedoeling is. Niet reuze handig/nodig lijkt me zo.
Heb ze een mail gestuurd, zien wat ze zeggen.
Het is wel mooi om met nul retentie te malen, 17,0 afwegen aan bonen, 17,0 aan gemalen koffie terug. [IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201712 ... f847d6.jpg[/IMG]

Sent from my SM-G955F using Tapatalk


chichiwa
Berichten: 18
Lid geworden op: di 31 okt 2017, 07:41

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor chichiwa » wo 20 dec 2017, 05:03

Mail terug van kinu, ze sturen een vervangende pot op in januari. Heel vriendelijke service, hoop dat het niemand anders overkomt. Ik ga voortaan wel boven aanrecht staan tijdens malen, dan hoeft een eventuele val geen schade tot gevolg te hebben.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » wo 20 dec 2017, 07:39

Dat is nou de service van Kinu! Fijn dat je een nieuwe krijgt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Pti » wo 20 dec 2017, 11:14

Mail terug van kinu, ze sturen een vervangende pot op in januari. Heel vriendelijke service, hoop dat het niemand anders overkomt. Ik ga voortaan wel boven aanrecht staan tijdens malen, dan hoeft een eventuele val geen schade tot gevolg te hebben.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Ik heb een V1 en het enige waar ik me aan stoor is dat dat potje er af en toe vanaf dondert. Jammer dat dus met de V2 schijnbaar nog steeds niet opgelost is.

Of malen wij gewoon heel wild :lol: ?

chichiwa
Berichten: 18
Lid geworden op: di 31 okt 2017, 07:41

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor chichiwa » wo 20 dec 2017, 11:34

Denk dat ik wel rustiger zou kunnen malen ja, maar goed wat is daar de lol nu van :-) Moet toch die aangegeven tijden zien te verslaan. Strava iemand?

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Erik82 » wo 20 dec 2017, 12:15

Met de V2 was dat juist wel opgelost door de schroefdraad. Alleen zijn er mensen die niet snappen hoe je iets correct aan moet draaien en hebben ze nu met de huidige V3 het weer vervangen door magneten. Persoonlijk zou ik het liefste de schroefdraad hebben van de V2 want dat werkt toch echt het beste.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » wo 20 dec 2017, 13:53

Ik heb de V2 met schroefdraad!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Pti » wo 20 dec 2017, 14:41

Met de V2 was dat juist wel opgelost door de schroefdraad. Alleen zijn er mensen die niet snappen hoe je iets correct aan moet draaien en hebben ze nu met de huidige V3 het weer vervangen door magneten. Persoonlijk zou ik het liefste de schroefdraad hebben van de V2 want dat werkt toch echt het beste.
Ik bedoelde de V3 inderdaad, schroefdraad lijkt mij ook fijn.

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Tekork » wo 20 dec 2017, 16:35

Maandagavond besteld en vanmiddag ontvangen van DHL, snelle service!
Afbeelding

Eerste indruk is goed, wat een kwaliteit heb je in handen met 1145 gram. Fijne maalverstelling, een goede grip en de smaak na de eerste testen lijkt prima. De ervaring met het magneetbakje is nog goed, hij is er bij mij nog niet van af gevallen tijdens het malen. Moet juist erg mijn best doen om hem er vanaf te klikken. Wel merk ik dat er langzamerhand wat maalsel tussen de magneten en het staal blijft zitten, dat ga ik in de gaten houden.
Afbeelding

Ik ben alleen nog niet gewisseld van filtermaling naar espresso en weer terug, het lijkt mij dat je goed de maalverstelling omwentelingen moet noteren.

Een klein ongelukje heeft al wel plaats gevonden; de zwarte draaihendel bleef bij het neerzetten door zwieren en heeft hierbij mijn porseleinen filterdrager van zijn kopje af gestoten, gelukkig kon mijn voet hem opvangen.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Heseven
Berichten: 96
Lid geworden op: za 30 sep 2017, 17:25
Locatie: Groningen

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Heseven » wo 20 dec 2017, 21:21

Vandaag kwamen de boontjes binnen en heb ik mijn eerste espresso's met de Kinu kunnen zetten. Tot nog toe zijn dit uberhaupt mijn eerste espresso's, want hiervoor richtte ik mij enkel op slow. Dus mijn ervaringen zijn gebaseerd op een wat korte leercurve, maar wel een goede achtergrond in koffie en methoden.

Bonen: Peru Tunki (Mamani) van Giraffe, branddatum 18-12. Wellicht nog wat te vers voor een goede indruk. :?

Bobbee gaf in zijn openingspost al aan dat de stand voor espresso waarschijnlijk rondom de 1.7 zit, maar uit andere reviews hier blijkt dit wat te variëren. Ik ben van start gegaan met 16 gram bonen en na 25 seconden eindigde ik met zo'n 90 gram in mijn bakje. Duidelijk mis en veel bitter, maar de smaak van de boon stampte er al flink doorheen. Op naar stand 1.4, ditmaal 16 gram in, 16 gram uit. Dit was iets teveel van het goede voor mij, vond het lastig om dit goed te beoordelen. Met name de zure tonen stonden op de voorgrond, citroen (fruitig) maar ook andere zuren en helemaal niet bitter. Derde poging, terugdraaien, stand 1.5: 16 in, 32 gram uit in 25 seconden, mooie donkere cremalaag. Stuk meer in balans dan de tweede poging, zowel fruitig/citrus als wat bitters en de tomaat die vermeld wordt door de leverancier is duidelijk te herkennen. Verder geen/weinig zoet of chocolade. Helaas heb ik de Peru Tunki nog nooit eerder ergens kunnen proeven, maar ik vermoed dat ik nog wat kan spelen met de dosering icm met maalgraad om iets zoets naar boven te halen.

Wat betreft de Kinu: wauw! :shock:
Bouwkwaliteit straalt er vanaf en het malen voor espresso gaat met groot gemak! Instellen is een fluitje van een cent en gaat erg nauwkeurig. Nog geen negatieve dingen tegen gekomen, bakje zit toch steviger vast met de magneetjes dan ik eerste instantie dacht. Nadeel is misschien dat achter de magneetjes soms wat koffie blijft hangen, maar dit is verwaarloosbaar.

Las in dit topic al ergens stand 3.5 voor 'filter', was dit voor een V60? Morgen zet ik een slow met de Aeropress of Chemex, als iemand mij in de goede richting kan sturen voor één van beide scheelt dit misschien een misbrouwsel.. dat zou mooi zijn! Ben benieuwd hoe het malen dan gaat, met een lichtgebrande Kenia...


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron