Baratza "Sette"

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Baratza Sette in de praktijk...

Berichtdoor fransg » wo 16 aug 2017, 23:20

Mooi!

Het idee dat je een gigantische 'titan' moloch van een maler nodig hebt om op niveau van je kopje koffie te genieten is wellicht een beetje passé ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Expreszo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 aug 2017, 23:29

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Expreszo » vr 18 aug 2017, 23:41

Ik heb de sette nu 4 weken in huis, ben redelijk tevreden over z'n prestaties en gelukkig weinig van de genoemde problemen. Maar ik heb tot nu toe op dit forum/blog pas 1 keer gelezen dat iemand last had van het feit dat het lcd scherm regelmatig spontaan aan gaat en ook vanzelf weer uit. Zijn er meer die dit ervaren? Heb het nu gemeld bij het kookpunt en kan m'n machine brengen voor inspectie/onderzoek. Zal later verslag doen van de evt bevindingen.

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Nomad » za 19 aug 2017, 00:09

Ik heb de sette nu 4 weken in huis, ben redelijk tevreden over z'n prestaties en gelukkig weinig van de genoemde problemen. Maar ik heb tot nu toe op dit forum/blog pas 1 keer gelezen dat iemand last had van het feit dat het lcd scherm regelmatig spontaan aan gaat en ook vanzelf weer uit. Zijn er meer die dit ervaren? Heb het nu gemeld bij het kookkpunt en kan m'n machine brengen voor inspectie/onderzoek. Zal later verslag doen van de evt bevindingen.
Hij gaat uit standby als die stroomfluctuaties merkt. Dus als iets op die groep aanspringt doet hij dat ook. In mijn geval merk ik het zodra de rocket (espresso) aan gezet wordt
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor R&B » za 19 aug 2017, 08:34

@beheerders/Mods: misschien een idee om de posts uit het topic "Sette in de praktijk" vanaf de aanschaf van Bas naar hier te verplaatsen?

Houdt eea aan ervaringen mooi centraal.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: RE: Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor bobbee » za 19 aug 2017, 08:50

@beheerders/Mods: misschien een idee om de posts uit het topic "Sette in de praktijk" vanaf de aanschaf van Bas naar hier te verplaatsen?

Houdt eea aan ervaringen mooi centraal.
Ik zal ze samenvoegen. Ik hoop dat de forumsoftware dat goed doorvoert en niet alles doorelkaar op tijd maar daar komen we vanzelf achter Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor bvds » za 19 aug 2017, 09:14

Bij mij gaat het scherm altijd uit als ik hem een paar minuten niet gebruik. Zodra ik op een van de knopjes druk weer aan. Stroombesparing.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Expreszo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 aug 2017, 23:29

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Expreszo » za 19 aug 2017, 10:58

Ik heb de sette nu 4 weken in huis, ben redelijk tevreden over z'n prestaties en gelukkig weinig van de genoemde problemen. Maar ik heb tot nu toe op dit forum/blog pas 1 keer gelezen dat iemand last had van het feit dat het lcd scherm regelmatig spontaan aan gaat en ook vanzelf weer uit. Zijn er meer die dit ervaren? Heb het nu gemeld bij het kookkpunt en kan m'n machine brengen voor inspectie/onderzoek. Zal later verslag doen van de evt bevindingen.
Hij gaat uit standby als die stroomfluctuaties merkt. Dus als iets op die groep aanspringt doet hij dat ook. In mijn geval merk ik het zodra de rocket (espresso) aan gezet wordt
Het zou zo maar kunnen dat dit ook effect heeft , zeker iets om in de gaten te houden, maar ik hoorde op een gegeven moment dat hij aansloeg terwijl ik al boven in m'n mandje lag. Op dat moment is er geen sprake van andere activiteiten binnen dezelfde energie groep. Dat duidt er toch op dat er iets niet goed zit in het apparaat.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor fransg » za 19 aug 2017, 11:20

Op dat moment is er geen sprake van andere activiteiten binnen dezelfde energie groep.
Of je vergist je daarin, dat kan ook natuurlijk.
Dat duidt er toch op dat er iets niet goed zit in het apparaat.
Of de aarding van het betreffende apparaat / stopcontact is niet optimaal.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: RE: Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor bobbee » za 19 aug 2017, 12:13

Ik heb de sette nu 4 weken in huis, ben redelijk tevreden over z'n prestaties en gelukkig weinig van de genoemde problemen. Maar ik heb tot nu toe op dit forum/blog pas 1 keer gelezen dat iemand last had van het feit dat het lcd scherm regelmatig spontaan aan gaat en ook vanzelf weer uit. Zijn er meer die dit ervaren? Heb het nu gemeld bij het kookkpunt en kan m'n machine brengen voor inspectie/onderzoek. Zal later verslag doen van de evt bevindingen.
Hij gaat uit standby als die stroomfluctuaties merkt. Dus als iets op die groep aanspringt doet hij dat ook. In mijn geval merk ik het zodra de rocket (espresso) aan gezet wordt
Het zou zo maar kunnen dat dit ook effect heeft , zeker iets om in de gaten te houden, maar ik hoorde op een gegeven moment dat hij aansloeg terwijl ik al boven in m'n mandje lag. Op dat moment is er geen sprake van andere activiteiten binnen dezelfde energie groep. Dat duidt er toch op dat er iets niet goed zit in het apparaat.
Hoe hoor je dat de display aangaat? Hij ging toch niet malen hoop ik?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Expreszo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 aug 2017, 23:29

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Expreszo » za 19 aug 2017, 16:42


Hij gaat uit standby als die stroomfluctuaties merkt. Dus als iets op die groep aanspringt doet hij dat ook. In mijn geval merk ik het zodra de rocket (espresso) aan gezet wordt
Het zou zo maar kunnen dat dit ook effect heeft , zeker iets om in de gaten te houden, maar ik hoorde op een gegeven moment dat hij aansloeg terwijl ik al boven in m'n mandje lag. Op dat moment is er geen sprake van andere activiteiten binnen dezelfde energie groep. Dat duidt er toch op dat er iets niet goed zit in het apparaat.
Hoe hoor je dat de display aangaat? Hij ging toch niet malen hoop ik?
Je hoort dat de display aangaat doordat het apparaat piepende geluiden geeft als hij 'ontwaakt' uit stand-by .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

cron