Retentie van de Mazzer Mini Electronic A?

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Retentie van de Mazzer Mini Electronic A?

Berichtdoor cremalover » do 10 aug 2017, 17:18

Bij een Major is die praktisch nul bij single dosing.

Video van mijn eigen Mazzer:

https://youtu.be/2x8dxLmr9Qo" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

0.2 gram koffie is iets waat ik goed mee kan leven.Verder 0 statics .Middels de doser heb ik een prachtig verdeeld mengsel in mijn portafilter zodat het geen verdere behandelingen als WDT of zo nodig heeft.
Ik sta volledig achter Mazzer en kan hem zeker aanbevelen.
Heb wel alleen ervaring met Super Jolly en Major.
Maar ik ga ervan uit dat de maalkamer van de Mini op gelijke wijze in elkaar zit als bij de andere platte malers.

Als je de bovenste maalschijf verwijderd kom je wat oude koffie tegen maar erg veel is dit niet.
Ik maak daarom mijn maler niet elke maand schoon.

Video:
https://youtu.be/9HCzFbcfNe8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mazzer is in de verdomhoek terechtgekomen de laatste jaren maar ik vind het echt een topmaler.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Retentie van de Mazzer Mini Electronic A?

Berichtdoor cremalover » do 10 aug 2017, 18:11

Een mazzer mini (zonder SuperJolly schijven) is inderdaad geen fantastische maler. De retentie is met zo'n 4 tot 6 gram redelijk veel voor zijn formaat en de ontwikkeling van die maler staat al zo'n 20jaar stil. En stilstand is achter uitgang tegenwoordig zijn er thuis malers die minimaal evengoed presteren op gebied van smaak en tevens andere aantrekkelijke features bieden, minder &#@¥¶herrie bijvoorbeeld...
De herrie van een maler wordt veroorzaakt door de bonen die geplet worden.Een handmaler maskt niet veel minder lawaai.
Geluid van mijn Major zonder bonen:

https://youtu.be/HNmez9DKwBM" onclick="window.open(this.href);return false;

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Retentie van de Mazzer Mini Electronic A?

Berichtdoor Pti » do 10 aug 2017, 22:01

Een mazzer mini (zonder SuperJolly schijven) is inderdaad geen fantastische maler. De retentie is met zo'n 4 tot 6 gram redelijk veel voor zijn formaat en de ontwikkeling van die maler staat al zo'n 20jaar stil. En stilstand is achter uitgang tegenwoordig zijn er thuis malers die minimaal evengoed presteren op gebied van smaak en tevens andere aantrekkelijke features bieden, minder &#@¥¶herrie bijvoorbeeld...
De herrie van een maler wordt veroorzaakt door de bonen die geplet worden.Een handmaler maskt niet veel minder lawaai.
Geluid van mijn Major zonder bonen:

https://youtu.be/HNmez9DKwBM" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan heb jij nog nooit een super jolly gehoord, wat een gierend rot geluid maakt zo'n ding. Komt naar mijn idee meer door het toerental, want de kony is al een stuk stiller.

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: RE: Re: Retentie van de Mazzer Mini Electronic A?

Berichtdoor OnnoRistretto » za 12 aug 2017, 09:39

Dank, bobbee. Ik heb ze gemaild. Ze blijken nu al 279 euro + verzendkosten te rekenen voor die kleine 47. Misschien dat er een keer een wordt doorverkocht door een barista met upgraditis.

Groet!

leveren
Weet iemand hier op Koffiepraat waar deze Kinu-maler te koop is: https://www.365timeline.com/www/media?code=BUoWf3yDgZz
Ja dat weet ik wel :
viewtopic.php?p=72498#p72498
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Retentie van de Mazzer Mini Electronic A?

Berichtdoor Jochen_P » za 12 aug 2017, 09:59

De Lido E is misschien nog een optie? Sinds de Kinu Lamers wordt er niet veel meer over gerept hier maar indertijd werden ze wel aanzien als de beste handmalers. Bij coffehit aan 189£ incl verzending.
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Retentie van de Mazzer Mini Electronic A?

Berichtdoor Erik82 » za 12 aug 2017, 12:37

Alleen is het een ramp om met de Lido voor espresso te malen waar dat bij de Kinu vrij eenvoudig is. Wereld van verschil in benodigde kracht.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten

cron