Niche Zero Grinder

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor fransg » vr 08 sep 2017, 13:04

De reviewer vertelde ook eerlijk dat hij er geld voor krijgt en beloofde dat hij en zijn echtgenote er een goed doel voor zullen zoeken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor tohenk2 » za 09 sep 2017, 00:04

Niet dat ik mezelf *moet* verdedigen of verantwoorden, maar toch.

Ik ben niet zo zeer afgegaan op de geschreven review als op wat ik zelf vind. Dat is dan wel weer deels gebaseerd op de video's van de reviewer. Ik hou wel van dat eiken (licht eiken heb ik ook op mijn espressomachine gemonteerd, en de keukenkastdeuren zijn er ook van gemaakt - dus dat hoeft niet anders voor mij). Poedercoated alu - en afmetingen vindt ik ook prima. (Och jee, tijdje geleden op HB was er iemand helemaal in paniek van aluminium) De vorm is een beetje retro, vind ik ook wel aardig. En inderdaad, ik had liever de Macap M4D knoppen en portafilterhouder. Of zoiets als de blind shaker van LWW. Dat blikken ding dat er nu bijzit ... zal best functioneel zijn, maar echt mooi vind ik het niet. Dito voor het plastic deksel waar de bonen soms onder vandaan pop-cornen. Ik hoop dat er daar nog iets aan gedaan wordt. Dus nee, ook dit is niet helemaal ideaal. Zal ook wel nooit voor iedereen/alles zo zijn. Zeker niet voor deze prijs. Maar een houten deksel is zo gedraaid. Lukt zelfs voor een R120 ;) Wie weet - misschien maak ik er ooit wel een soort ronde portafilterhouder bij, zo'n ding dat nu ook wel in gebruik is voor tampen.

En uiteraard is het afwachten wat het productiemodel nou echt gaat doen - als het er al ooit komt. Want dat kan ook nog, dat de productie domweg niet doorgaat. Daar ga ik niet van uit, maar ...

BTW, niet onbelangrijk, mijn vrouw vond dit ding er ook leuk uitzien en sprak gelukkig geen veto uit (dan had ik een probleem gehad, want ik had al gebacked ...)

Dat de reviewer enthousiast wordt over een bonenmaler is overigens in zijn geval redelijk zeldzaam - ik heb wel meer van hem gelezen, ook buiten de reviews om. Afgezien daarvan, als hij zegt er niet zelf beter van te worden, en als hij zegt dat hij niet op enige wijze is verbonden aan de fabrikant (anders dan de nationaliteit) dan geloof ik hem. Net zoals ik Frans/Adriaan/Erik zou geloven als ze zoiets zeggen. Bij alles wat hij over de Vesuvius zegt, vertelt hij bijvoorbeeld dat hij wel betrokken was bij de ontwikkeling - en dus niet onbevooroordeeld is.
En ik denk dat even roeren in het portafilter nadat het maalsel er in gaat "nodig" zal blijven. Ook al vind de reviewer van niet.

Tegen het eind van de review staat trouwens ook een stuk van iemand anders over het gebruik voor drip-coffee.

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor tohenk2 » di 26 sep 2017, 14:02

En sinds vanmiddag is hij er ook in de kleur zwart. Voor degenen die al besteld hebben is er een mogelijkheid om tegen een betaling van GBP 25 een zwarte versie te krijgen. Mensen die dit Indiegogo-project nog niet steunen maar deze zwarte versie wel zien zitten kunnen dat in één keer kiezen.
(En dan nu andere opties voor de maalschijven? TiN, Lucidite of iets dergelijks? Niet dat ik ze ga verslijten, maar toch. Ik ben benieuwd, nog tijd zat...)

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor Pti » di 26 sep 2017, 14:49

Of gewoon zelf de italmill schijven vervangen voor echte mazzer kony schijven, die doen 650kg ofzo.

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor tohenk2 » vr 29 jun 2018, 23:56

Zoals gemeld op Indiegogo is het project van de Niche Zero grinder inmiddels in de productiefase beland. Alles geeft nog steeds aan dat het gaat lukken om te leveren. Men stond er laatst mee op World of Coffee in Amsterdam en er zijn foto's van het verpakkingsmateriaal en diverse onderdelen. De eerder genoemde uitleveringsdatum van juni is augustus geworden - maar dat zo'n datum naar achter schuift is eigenlijk "normaal" met dit soort projecten. (Eerlijk gezegd ben ik al blij dat het geen VOOM-weegschaal ellende is.) Zie ook de commentaren dat het opstarten van een productielijn toch wel iets anders is dan het bouwen van een prototype.


Eigenlijk vindt ik het wel prima zo. Problemen met toeleveranciers zijn verklaarbaar. Dat het laat wordt gecommuniceerd ook (geen paniek, juiste info, hoop houden dat de leverancier toch doet wat hij moet doen etc.). En dat men uiteindelijk kiest voor meer kwaliteit in plaats van voor dan maar een haastklus is eigenlijk wel positief.

Helaas ben ik er op WOC meerdere keren langs gelopen zonder het te zien (naast de Pullman tampers die ik wel heb bekeken…).
Daar zag al wel iemand anders het ding. Ik was al niet diep onder de indruk van het deksel, wat door hem werd bevestigd, maar er werd ook een as-afwijking genoemd als de machine onbelast liep. Dat had ik nergens zien aankomen… alleen ben ik nu wel heel benieuwd of het alleen optisch is (ik weet bijvoorbeeld dat het heel goed mogelijk is dat het schroefdraad voor de laatste moer die de center maalschijf vastklemt off-center is getapt - wat dus verder geen invloed heeft op de as zelf en verder niks hoeft te zeggen...).


Wachten duurt lang lang lang (Sinterklaasliedje van Bert en Ernie)

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor bvds » za 30 jun 2018, 00:16

hahaha die man ben ik he...

kan best optisch zijn. maar ook ontwerp. viel me wel meteen op. maar heb er verder niet uitgebreid bij stilgestaan. een Bezzera BB005 heeft dat trouwens ook. toch produceert die een prima maalsel. kennelijk werkt malen min of meer "zelf centrererend"?

gezien de positieve reviews tot nu toe zou ik er van uit gaan dat de maler goed presteert.

tsja dat dekseltje oogt wel echt cheap. de maalschijven zijn daarentegen erg goed. dat telt.

succes met wachten!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor kilo » za 30 jun 2018, 08:46

Ik heb die maler ook besteld. En maak me niet zo’n zorgen. Ze hebben er jaren aan ontwikkeld, eindeloos getest. De maler is heel goed beoordeeld door een reviewer van reputatie. Dan is het onwaarschijnlijk dat de eerste de beste beursbezoeker, bij oppervlakkig onderzoek een cruciale constructiefout ontdekt. Nou ja, Bas is natuurlijk niet de eerste de beste, maar toch....
Heb vertrouwen in je keuze. Hij doet het vast goed met je Vesuvius.
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor Pti » za 30 jun 2018, 09:08

Kunnen we voor de duidelijk de titel van dit draadje naar Niche Zero veranderen?

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bvds » za 30 jun 2018, 10:04

dat heb ik net gedaan ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor martinierius » zo 01 jul 2018, 15:56

Cool, benieuwd :-)

Hij wordt inderdaad serieus 'gebacked' door daveuk op het uk koffie forum. Hij zou heel wat ervaring hebben met testen en bijsturen van pre-productie machines, en dan vooral espressomachines.

Het feit dat de machina vanuit de uk ontwikkeld werd zal natuurlijk ook een rol spelen bij de positieve reacties daar.

DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron