Upgrade bonenmaler

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: Re: Upgrade bonenmaler

Berichtdoor bobbee » zo 19 nov 2017, 10:29

Dat is het ook. En anti static "grid" en tegen het sproeien zoals Adriaan al zegt.
Mij valt de retentie tegen en ga dat hekwerk eruit halen (denk ik). Ik gebruik nu een Tupperware slagroom harmonica spuit. Daarvan alleen de blaasbalg bovenop de maalkamer om het maalsel eruit te blazen en het hekwerk houdt het laatste maalsel nog tegen op de manier waarop ik hem gebruik met single dosen.
Toevallig gisteren een nieuw grid voor mijn Major gemaakt.
Dat werkt perfect.Het originele stuwt enorm en geeft veel retentie.
Ik gebruik drie dunne draadjes die ik voor de uitstroomopening monteer.
Geen static issues meer en het gat blijft uitborstelbaar.Verder ook geen sproeien meer.
Misschien kan dat ook bij de Olympus een oplossing zijn.
Zoiets had ik ook in gedachten. Eerst even proberen zonder, er staat filmpje op YouTube van een Olympus zonder het hekwerk en die sproeit niet. Zoals het nu is ontworpen heeft Olympus dat gedaan voor in een koffiebar. Prima, maar het kost mij teveel bonen. Dan ben ik maar een krent. En ik mis het single dosen maar dat lijkt nu te gaan lukken met de Olympus.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Upgrade bonenmaler

Berichtdoor cremalover » zo 19 nov 2017, 10:36

https://youtu.be/KLioDGuR5L4" onclick="window.open(this.href);return false;

Webreal
Berichten: 23
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 16:56

Re: Upgrade bonenmaler

Berichtdoor Webreal » zo 19 nov 2017, 12:49

Bedankt voor de Bobbee. Het hekwerk bij mij zit dus zoals het hoort? Het lijkt zo weinig functie te hebben omdat het aan een kant loszit, waardoor de koffie het wegduwt. Maar als dit zo hoort, dan zal dat wel goed zijn.

Ik ben benieuwd hoe je dat hekwerk weg haalt, dan zul je toch die hele molen uit elkaar moeten halen nietwaar?
Eureka Olympus 75E TIN - Expobar Leva - Brewista Smart Scale - DutchBaristaCoffee fan

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Berichten: 32
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 17:50

Re: Upgrade bonenmaler

Berichtdoor Serge du Temps » ma 11 dec 2017, 14:26

Nog een tip; een Compak e5 bij coffeeitalia.de (incl 20 euro nieuwsbriefkorting) voor 600 euro.

In mijn zoektocht naar een upgrade staat de Eureka Olympus 75 met mythos schijven op het lijstje, maar de e5 is volgens mij ook een prima maler (wel iets minder, maar ook goedkoper).

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Upgrade bonenmaler

Berichtdoor bvds » ma 11 dec 2017, 18:41

of even wachten op de Eureka Atom Pro met Mythos schijven als je wel de prestaties maar niet het formaat van een Mythos of Olympus wilt en ook de voorkeur geeft aan een stille maler.

de Atom Brew Pro vind ik ook interessant. ook met 75 mm schijven maar dan met een meer unimodaal karakter. en ontwikkeld met single dosing in het acnterhoofd. overigens geldt hier voor mij wel bij eerst zien dan geloven. de normale Atom is namelijk helemaal niet geschikt voor single dosing.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Upgrade bonenmaler

Berichtdoor Pti » ma 11 dec 2017, 20:17

Ik wilde laatst ook een Olympus 75E titanium bestellen maar wacht mooi nog even al die ontwikkelingen uit de stal van Eureka af ;)

Wie weet moet er iemand straks wel van zijn 75E af voor iets anders moois :mrgreen:

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Upgrade bonenmaler

Berichtdoor Erik82 » di 12 dec 2017, 07:43

Als ik naar de huidige Atom kijk qua design en de Olympus dan heb ik veel liever de Olympus. De atom is veel meer plastic en er zitten slimmigheden in die alleen maar voor meer retentie zorgen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Webreal
Berichten: 23
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 16:56

Re: Upgrade bonenmaler

Berichtdoor Webreal » di 19 dec 2017, 20:57

Helaaaaaasss

Afgelopen weekend is ingebroken en mijn complete set: espressomachine + eureka Olympus en tamper zijn gestolen...

Dus nu even rouwen en op zoek naar een volledig nieuwe set! Nog even twijfel of de eureka terugkomt.
Eureka Olympus 75E TIN - Expobar Leva - Brewista Smart Scale - DutchBaristaCoffee fan

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Upgrade bonenmaler

Berichtdoor bobbee » di 19 dec 2017, 21:25

NEEE JOH! Wat erg om zoiets mee te maken. Ongewenste mensen in je huis.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Upgrade bonenmaler

Berichtdoor Pti » di 19 dec 2017, 21:34

:x :x :x

Vreselijk!


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron