Etzmax

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Etzmax

Berichtdoor fransg » ma 25 jun 2018, 13:53

heb je die zonder weegfunctie?
Weeg en tijd, omschakelbaar. Ik denk dat het 'grind by weight' een mode ding is, al is het makkelijk. Wanneer een time based machine iets verloopt en fijner gaat malen dan wortdt dat gecompenseerd doordat hij in dezelfde tijd iets minder maalt, en andersom, dat is een voordeel van time based malen, naast dat het goedkoper is.

Maar als het erop zit, extra leuk natuurlijk, vooral als het nog eens heel secuur werkt ook. Kyle van Baratza vertelde dat hij het eerst zelf ontwikkelde en dat hij naderhand er achter kwam hoeveel geluk hij ermee heeft gehad dat het werkte, dat was een toevalstreffer.
wat kost hij?
Voorlopige lijst, kan nog veranderen:(is gewijzigd, staat update verderop)
Laatst gewijzigd door fransg op do 28 jun 2018, 20:59, 2 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: Etzmax

Berichtdoor RikC » ma 25 jun 2018, 16:50

Kijk top, dat is wel gaaf hoor!
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Etzmax

Berichtdoor bvds » ma 25 jun 2018, 18:04

Frans,

wat is eigenlijk de hoogte zonder de hopper dus met de "single dosing deksel"?

heb jij ook de Light versie goed bekeken? hoe is de kwaliteit kunststof? die is met ca 1100 euro in dezelfde prijscategorie als de Atom 75 e die ik op het oog heb...vind die Etz qua concept ook wel tof.

Thnx.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Etzmax

Berichtdoor fransg » ma 25 jun 2018, 19:59

wat is eigenlijk de hoogte zonder de hopper dus met de "single dosing deksel"?
39.5cm (zojuist even gemeten)
heb jij ook de Light versie goed bekeken?
Volgens mij is het verschil daarin vooral het binnenwerk, de unit met de ringen eronder, maar ik heb die niet 'up close' vergeleken. Had ik die vraag zaterdagochtend gehad dan zou ik erachteraan zijn gegaan maar ja toen had ik er zelf ook nog niets over verteld.
hoe is de kwaliteit kunststof?
Ik vind het mooi maar als je de 'grijpers' die de hopper vast zet aan geweld onderwerpt dan begeven ze het natuurlijk wel, het is geen speelgoed, zoals een schuifmaat (denk ik) niet zoveel kan verdragen als een waterpas.

En ook worden sommige onderdelen nog steeds door Christian aangepast, zo is (had ik al gezegd geloof ik) de arm van de hopper (die nog niet in de clip te zien is) momenteel deels 3D geprint maar die wordt aluminium & glasfiber.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Etzmax

Berichtdoor bobbee » di 26 jun 2018, 11:22

[Kyle vond dat men in Europa niet de beste keuzes heeft gemaakt met de Vario en hij liet me zien wat hij heeft verbeterd aan zijn opvolger ervan die ook gewoon onder zijn naam in NL verkrijgbaar komt. Ik had de camera niet in de aanslag, jammer achteraf.
Wat een leuk en interessant nieuws over de nieuwe vario! Is er al een release datum genoemd of wanneer er enige info naar buiten wordt gebracht?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Etzmax

Berichtdoor fransg » di 26 jun 2018, 11:23

Ik realiseerde me niet dat het nieuws was dus heb verder niet nagevraagd -- Kyle noemde zelfs twee namen van distributeurs met plaatsnamen, maar dat zei me niet zoveel ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Etzmax

Berichtdoor bvds » di 26 jun 2018, 11:49

Ik heb Kyle net gemaild. Als ik meer te weten komen zal ik een nieuw topic starten. Kunnen we hier met de EtxMAX verder gaan...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Etzmax

Berichtdoor bobbee » di 26 jun 2018, 12:03

Ik heb Kyle net gemaild. Als ik meer te weten komen zal ik een nieuw topic starten. Kunnen we hier met de EtxMAX verder gaan...
Goed!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Etzmax

Berichtdoor fransg » di 26 jun 2018, 14:31

Leuk! Laat het weten. Hij zei "in plaats van de E5 moet je mijn nieuwe machine meenemen op reis" en gezien het compactere formaat heeft hij denk ik wel gelijk ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Etzmax

Berichtdoor fransg » di 26 jun 2018, 15:10

Update van de specs:
etzMAX-specs.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron