Advies malers gevraagd

primemp
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 11:47

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor primemp » wo 24 jan 2018, 15:01

Zag een fiorenzato t/80LUC.PR.TEL
Is dat wat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor cremalover » wo 24 jan 2018, 15:02

Dank Frans. Ik heb voorkeur over het soort systeem, maar volledig on-onderbouwd. Ik heb geen ervaring met fatsoenlijke malers, enkel de plastieken Blokker variant. Vandaar dat ik mij afvraag wat iemand mèt ervaring zou kiezen uit bovenstaande.
Qua systeem zijn de ascaso en demoka gelijk, maar de beide lsm’s en compak ook. Dus ik heb keuze. Wie prefereert wat? :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zou een Mazzer met doser kopen.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor fransg » wo 24 jan 2018, 15:10

Qua systeem zijn de ascaso en demoka gelijk, maar de beide lsm’s en compak ook. Dus ik heb keuze. Wie prefereert wat? :)
Je zou een Bezzera BB005 kunnen nemen, die wordt door zeer velen als hele goeie "value for money" instapmaler gezien. De herriemakende Ascaso iSteel heb ik ooit als eerste maler gehad, was niet echt verbluffend.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor bvds » wo 24 jan 2018, 16:41

yep voor ca. 150 is de Bezzera zonder twijfel de beste koop wat betreft de kwaliteit van het maalsel.

de Ascaso met vlakke schijven zou ik laten staan. de versie met conisch maalwerkje maakt inderdaad veel herrie maar geeft een acceptabel maalresultaat.

een Compak K3 is degelijk en maalt behoorlijk. let er op dat het geen afgeleefd model is. zeker die met doser zijn dikwijls intensief gebruikt. zou overigens gaan voor de versie zonder doser. en niet te oud. de oudere modellen hadden veel meer last van klonteren, sproeien en retentie.

met de BB005 kan je niks verkeerd doen. zijn gewilde malertjes en doorgaans makkelijk door te verkopen.

ik heb er er al jaren eentje als back up maler. ben elke keer aangenaam verrast dat het ding goed mee kan komen met veel duurdere malers. absolute aanrader.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

primemp
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 11:47

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor primemp » wo 24 jan 2018, 16:51

Thanks bas.
Staat ‘ie toevallig in de weg? ;) of anders, weet iemand nog 1 te staan?

Kwam nog een oude type la cimbali Magnum tegen.
Zag ook een macap m2m staan. Ik weet het, nogal veel opties onderhand.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor bvds » wo 24 jan 2018, 19:00

nee hoor de Bezzera staat voorlopig nog niet in de weg. altijd fijn om wat achter de hand te hebben.

de macap m2m is klein en redelijk stil. maar getrapte maalgraadverstelling. erg grote verschillen tussen twee klikjes. ook geen hoogvlieger op kwaliteit maalsel.

tsja zo'n Cimbali is gebouwd als een tank rn produceert een prima maalsel mits de schijven nog goed zijn. anders vervangen. maar erg lomp ding en forse retentie. ik vind zo iets niks voor thuis. maar anderen hier denken daar anders over.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Zarathpressa
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 26 jan 2018, 16:11

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor Zarathpressa » za 10 feb 2018, 18:27

Ik ben echt super tevreden met mijn Profitec Pro T64 Coffee Grinder

64 mm en traploos

Fluisterstil en super makkelijk instelbaar tot op 1 tiende van een sec.

https://i.imgur.com/xVJTqWG.jpg
Afbeelding

Video: https://www.youtube.com/watch?v=fGxVZc2Igww

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor Erik82 » za 10 feb 2018, 19:05

Alleen ga je die niet voor rond de 150-200 euro vinden. Dat was namelijk het budget van TS.

En wat maakt de Fausto beter dan andere bekende malers in die prijsklasse? Zeg maar de titan-grinder klasse.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor Pti » za 10 feb 2018, 23:26

Fausto is geen Titan hoor, maar SJ klasse, wel een hele fijne SJ in een aantrekkelijk formaatje voor thuis. Redelijk prijzig en daarom niets voor deze TS inderdaad.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

cron