Advies malers gevraagd

primemp
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 11:47

Advies malers gevraagd

Berichtdoor primemp » ma 22 jan 2018, 12:29

Beste allemaal,

Ik ben hier nieuw en zal even een korte introductie doen. Ik ben Arjen uit Sneek en drink graag lekkere koffie en espresso. Per toeval eens een goedkope Krups piston machine in handen gekregen en toen verliefd geworden op betere koffie dan de gewone snelfiltermaling in de welbekende goedkope Philips koffiezetapparaat. Helaas liep het apparaat onregelmatig door en had ik een kansloze maler.
Toen overgestapt op een zeer mooie Quick Mill 2820 (oude model) die er nog als nieuw uitzag en van een liefhebber overgenomen.
De maler vervangen voor een maler met instelbare maalgraad en dosering, maar hierbij de welbekende fout gemaakt een goedkoop blokker apparaatje te kopen. Resultaat is dat ik nu 80% van de tijd gefrustreerd naar de uitloop van de Quick Mill aan het staren ben.
De maalgraad moet tussen stand 5 en 6 komen, maar dat kan natuurlijk niet. Op 5 loopt 'ie vaak amper door en op 6 loopt 'ie te snel door. Ook is de maling onregelmatig.

Ik ben dus nu op zoek naar een goede bonenmaler om mijzelf van deze frustratie te verlossen.
Nu heb ik voor rond de 100-150 euro de keuze (op MP) uit de volgende malers:
- Compak K3 Elite
- Demoka Minimoka
- Ascaso M301
- SM bonenmaler (zonder verdere omschrijving van een handelaar)

Heeft iemand een idee wat een goed apparaat voor mij zou zijn? Ik lees verschillende ervaringen over de doser en heb geen zin in houtje touwtje modificaties met plakband. De WAF is enigszins belangrijk, dus kleiner is beter. Maar gelukkig is mijn vrouw wel voor rede vatbaar als het aankomt op "beter".
Gezien mijn relatief kleine Quick Mill, zou een industriële maler wel een beetje een overkill zijn.

Bedankt alvast voor jullie wijze inzichten!

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor HanR » di 23 jan 2018, 10:20

Beste allemaal,

Ik ben hier nieuw en zal even een korte introductie doen. Ik ben Arjen uit Sneek en drink graag lekkere koffie en espresso. Per toeval eens een goedkope Krups piston machine in handen gekregen en toen verliefd geworden op betere koffie dan de gewone snelfiltermaling in de welbekende goedkope Philips koffiezetapparaat. Helaas liep het apparaat onregelmatig door en had ik een kansloze maler.
Toen overgestapt op een zeer mooie Quick Mill 2820 (oude model) die er nog als nieuw uitzag en van een liefhebber overgenomen.
De maler vervangen voor een maler met instelbare maalgraad en dosering, maar hierbij de welbekende fout gemaakt een goedkoop blokker apparaatje te kopen. Resultaat is dat ik nu 80% van de tijd gefrustreerd naar de uitloop van de Quick Mill aan het staren ben.
De maalgraad moet tussen stand 5 en 6 komen, maar dat kan natuurlijk niet. Op 5 loopt 'ie vaak amper door en op 6 loopt 'ie te snel door. Ook is de maling onregelmatig.

Ik ben dus nu op zoek naar een goede bonenmaler om mijzelf van deze frustratie te verlossen.
Nu heb ik voor rond de 100-150 euro de keuze (op MP) uit de volgende malers:
- Compak K3 Elite
- Demoka Minimoka
- Ascaso M301
- SM bonenmaler (zonder verdere omschrijving van een handelaar)

Heeft iemand een idee wat een goed apparaat voor mij zou zijn? Ik lees verschillende ervaringen over de doser en heb geen zin in houtje touwtje modificaties met plakband. De WAF is enigszins belangrijk, dus kleiner is beter. Maar gelukkig is mijn vrouw wel voor rede vatbaar als het aankomt op "beter".
Gezien mijn relatief kleine Quick Mill, zou een industriële maler wel een beetje een overkill zijn.

Bedankt alvast voor jullie wijze inzichten!
De SM is ongetwijfeld de beste maler. Komt waarschijnlijk van een handelaar dus kan evengoed een wrak zijn.
Als je geen doser wilt is voor je budget de Demoka ideaal.
Onder voorwaarde dat je versgebrande bonen gebruikt, kun je in combinatie met je Quickmill iets heel fatsoenlijks brouwen.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor cremalover » di 23 jan 2018, 13:28

Alhoewel de maler van de 2820 geen prettig ding isom mee te werken doet een keer schoon maken wonderen met dat ding.
Dan is een espresso best mogelijk.Beter dan met die blokker iig.

primemp
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 11:47

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor primemp » di 23 jan 2018, 13:33

Daar twijfel ik dus ook over. Zo te zien gaat het om een 91 of een 95 voor €150,-
Ik zie net dat Horecacentrum Brabant ook een SM97A online heeft gezet voor €175,-
Ik vind het prima dat het een wat groter ding is, als de maling dan echt ok is voor mijn budget, ben ik zeer content.
Is de Ascaso een afrader? Die staat nu voor €105,- en lijkt mij een geschikte verkoper. De persoon die de Demoka aanbiedt, reageert niet. Ik had er direct op gereageerd, omdat ik 'm ook wel goed bij mijn oude Quick Mill vindt passen. Hoekig en rvs.
Elke tip is welkom.

primemp
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 11:47

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor primemp » di 23 jan 2018, 13:35

Alhoewel de maler van de 2820 geen prettig ding isom mee te werken doet een keer schoon maken wonderen met dat ding.
Dan is een espresso best mogelijk.Beter dan met die blokker iig.
De 2820 heeft geen maler. Anders was dat vast een optie geweest ;)

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor cremalover » di 23 jan 2018, 13:49

Alhoewel de maler van de 2820 geen prettig ding isom mee te werken doet een keer schoon maken wonderen met dat ding.
Dan is een espresso best mogelijk.Beter dan met die blokker iig.
De 2820 heeft geen maler. Anders was dat vast een optie geweest ;)
Ok.Scheelt weer werk want dan hoef je hem ook niet schoon te maken.
Was in de war met de 835.

primemp
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 11:47

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor primemp » wo 24 jan 2018, 08:34

Ok, ik krijg zojuist de compak K3 elite aangeboden voor maar 75,-
Doen?
Ik ben eigenlijk ook wel gecharmeerd van de Ascaso i-mini, vanwege de g.o.d. i.p.v. de doser. Ziet er ook erg netjes uit en is de laatste variant. Dilema...
Iemand met voorkeur?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor fransg » wo 24 jan 2018, 10:39

Iemand met voorkeur?
Als je je eigen voorkeur volgt heb je de meeste kans om tevreden te zijn met het resultaat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

primemp
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 11:47

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor primemp » wo 24 jan 2018, 10:58

Dank Frans. Ik heb voorkeur over het soort systeem, maar volledig on-onderbouwd. Ik heb geen ervaring met fatsoenlijke malers, enkel de plastieken Blokker variant. Vandaar dat ik mij afvraag wat iemand mèt ervaring zou kiezen uit bovenstaande.
Qua systeem zijn de ascaso en demoka gelijk, maar de beide lsm’s en compak ook. Dus ik heb keuze. Wie prefereert wat? :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik82
Berichten: 2878
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Advies malers gevraagd

Berichtdoor Erik82 » wo 24 jan 2018, 13:22

Helaas zijn de Ascaso malers niet goed. Vermijd deze dan ook.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron