Quamar M80E "opstarten"

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Quamar M80E "opstarten"

Berichtdoor R1200C » zo 28 jan 2018, 17:54

Gisteren was het dan eindelijk zo ver: er stond weer een werkende maler op het aanrecht. Bij Casa Barista Den Bosch een Quamar M80E gekocht en thuis gekomen meteen aan de slag gegaan.

Omdat een vriend van me er meteen ook een heeft gekocht (hij is nu eindelijk van zijn servings af...) konden we elkaar op de hoogte houden van de voortgang. Joop had al gezegd dat een nieuwe molen wat tijd nodig heeft om "in te malen" en dat bleek geen overbodige waarschuwing te zijn. Ergens denk je dat zo'n ding out of the box redelijk zou moeten werken maar dat viel wat tegen.

Een nulstand vinden (waarbij de schijven op elkaar zitten) blijkt een flinke uitdaging. Erik kwam niet veel verder dan echt te grof. Maar na een flinke poetsbeurt van de schroefdraad was dat opgelost. Heb toen zelf ook maar even de boel uit elkaar gepakt en alles goed uitgeblazen en gepoetst (daarna de keuken weer koffie-vrij kunnen maken...). Maar al met al ben ik vanmiddag op het punt aangekomen dat ik weer lekkere koffie uit de Pavoni kreeg. De komende week wat verder finetunen en dan kan ik weer verder met mijn hobby!
Kei veel groeten!

Joost

Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten

cron