Gez: Stalen schijven MK Vario

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor Fisherman » wo 08 aug 2018, 08:31

Nou zeg wat stom van mij! Ik heb enkel de link van mijn bestelling gecopieërd zonder echt op de site zelf goed te kijken Afbeelding
Mijn oprecht excuus hiervoor! Beschouw mijn bericht als niet verzonden.
No harm done, bedankt voor de moeite. Ze zijn gewoon lastig te vinden!

Heb nog wel een mailtje naar IT&M te Eindhoven gedaan, maar koester weinig hoop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Die leveren waarschijnlijk alleen maar b2b en niet aan consumenten. Maar daar kan ik je wel bij helpen ;)
Net een mail terug ontvangen. Ze kunnen de schijven niet bestellen/leveren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor bvds » wo 08 aug 2018, 08:58

Apart. Hoe zouden ze dat doen als iemand die in NL een Forte BG koopt en nieuwe maalschijven wil? Of is in NL alleen de Forte AP in het assortiment?

Coffeehit dan dus...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor Fisherman » wo 08 aug 2018, 09:18

Apart. Hoe zouden ze dat doen als iemand die in NL een Forte BG koopt en nieuwe maalschijven wil? Of is in NL alleen de Forte AP in het assortiment?

Coffeehit dan dus...
Het is zoals het is! Ik merk wel dat het nog geen optimale markt is, die van malers. Anders had ik nog heel wat andere opties kunnen overwegen; ghost burrs met de Fuji R220 bijvoorbeeld..

Meer on-topic: Bas, heb jij die paar kilos er al door? Hoe bevalt het je allemaal met de Vario nu?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor Fisherman » za 11 aug 2018, 12:28

Coffeehit.co.uk is het uiteindelijk geworden. Verbazingwekkend dat er in NL niks te vinden was. Prijs inc. verzending met de huidige £ - € koers was ~ €112,- (£100).


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor bvds » za 11 aug 2018, 15:40

Goed bezig! Ja ik kwam ook bij coffeehit uit. Sympathiek bedrijf en sneller service.

Let er met het vervangen wel even op dat die keramische schijfjes heel breekbaar zijn!

Als je de tools niet hebt mee besteld mag je altijd langs komen. Maar met wat improviseren lukt het vast ook wel.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor Fisherman » zo 12 aug 2018, 11:52

Bedankt voor het aanbod, maar het is me met een klein beetje kracht in de vingers al gelukt. Wel even opletten inderdaad, met die keramische plaatjes; hoe kan ik die het best bewaren?

Kan niet wachten tot het pakketje is overgevlogen! In de tussentijd heb ik al het idee dat de Vario een beter bakje weet te leveren t.o.v. Skerton en BB005.

Proost!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor Erik82 » zo 12 aug 2018, 12:06

Dat sowieso. Platte schijven geven een meer unimodale verdeling en dat is veel beter voor filterkoffie (en alle andere lichte brandingen). De BB005 zal nog wel gaan qua maalsel maar de Skerton is niet al te best in dat opzicht.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten

cron