Passende bonenmaler

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Passende bonenmaler

Berichtdoor Pti » vr 14 sep 2018, 11:53

Zelfs de Strada had dat, in een klap bám omhoog. Erg lastig te bedienen....

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Passende bonenmaler

Berichtdoor Erik82 » vr 14 sep 2018, 12:46

Leuk alternatief Erik!

Weet niet hoe rekbaar zijn budget is ;)
De Rocket is goedkoper dan de GS/3 dus daar hoeft het budget niet voor opgerekt te worden. Dan houdt TS zelfs meer over voor de maler(s).
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Passende bonenmaler

Berichtdoor bvds » vr 14 sep 2018, 12:53

Helemaal fijn als budget geen rol speelt ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Jeff Green
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 12:38

Re: Passende bonenmaler

Berichtdoor Jeff Green » za 15 sep 2018, 19:08

Heb je een gs3 wel eens van binnen gezien? Ik hoef er geeneen hoor :mrgreen: MP lijkt me alleen leuk met strada mod en zelfs dan is het een beetje gissen.
Flow- en pressureprofiling moet realtime anders heb je er maar weinig aan.

Wat betreft maler, vlakke schijven sowieso, maar erg lastig een maler te vinden die geen grote concessie doet op filtergebied in een maatschappelijk geaccepteerde prijsklasse...
Nee ik heb er nog nooit een van binnen gezien, begrijp nu dat ik dat ook niet wil.

Jeff Green
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 12:38

Re: Passende bonenmaler

Berichtdoor Jeff Green » za 15 sep 2018, 19:09

Eens met Pti. Zo'n GS3 is geen makkelijk machientje om te servicen. Reken op flinke onderhoudskosten.

Ik zou voor thuis naar de eerder genoemde Bianca neigen. Preinfusie is met die machine goed te regelen en de druk en flow kun je manueel bijsturen. Ook een stuk goedkoper en eenvoudiger gebouwd. Dat vind ik een voordeel! Op de door Erik82 aangehaalde Vesuvius kun je drukprofielen programmeren, hetgeen helpt met het reproduceren.

En anders een mooie lever kopen! De Londinium van Frans laat weinig te wensen over. Door de enkele veer relatief licht qua bediening.

600-800 euro voor de maler is krap. Nieuw komt dan de Eureka Atom 60E in beeld die aardig met light roast overweg kan. Voor 1000 euro is de Atom 75E TiN de beste koop. Een andere mogelijkheid die ik nog kan bedenken is de aanschaf van een Mazzer Super Jolly en daar SSP schijven in doen. Dan ga je richting de performance van een Mahlkonig K30. In een Mazzer mini kan het ook maar daarbij hebben de motor en condensator het wel zwaar te verduren. Voor light roast zou ik de Atom 75E met het Mythos profiel verkiezen boven een K30.

Keuzes.

Succes.


Het wordt er niet makkelijker op!

Jeff Green
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 12:38

Re: Passende bonenmaler

Berichtdoor Jeff Green » za 15 sep 2018, 19:10

Budget van TS is volgens mij rekbaar en gaat uit van 2000 euro dus daar is wel wat leuks voor te krijgen. Ik heb zelf een maler waarbij ik continu wissel tussen espresso en filter maar dan moet het budget inderdaad wel aardig omhoog richting de 3500-4000 euro. Ik heb TS aangeboden een keer te komen buurten en zo te zien gaat dat gebeuren.

Zie hier trouwens een heel leuk alternatief voor de GS3 https://www.bellabarista.co.uk/brands/r ... chine.html. Aanzienlijk beter dan de Vesuvius of de Bianca en goedkoper dan de GS3 met ook een verzadigde groep.
Is idd rekbaar. Ik heb nu een Hario maler voor de drip en de filterkoffie. De rocket is ook een hele mooie machine.

Jeff Green
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 12:38

Re: Passende bonenmaler

Berichtdoor Jeff Green » za 15 sep 2018, 19:13

Iedereen bedankt voor de reacties maar het wordt er niet makkelijker op, gelukkig mag ik bij Erik82 een keer kijken en wellicht biedt dat uitkomst.


Als ik jullie vraag naar een machine met bijbehorende maler wat zouden jullie kiezen?




groet,



jeffrey

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Passende bonenmaler

Berichtdoor bvds » zo 16 sep 2018, 00:24

Dalla Corte Mina + Monolith Flat = leuk setje ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Passende bonenmaler

Berichtdoor Erik82 » zo 16 sep 2018, 06:08

KvdW Speedster met Irdomatic en Monolith flat Max of LWW EG-1. Dat zou mijn ultieme set zijn.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Passende bonenmaler

Berichtdoor bobbee » zo 16 sep 2018, 07:36

Fellow stagg ekg+ (230v), Titus customs Ek43S, BWT magnesium filter op kraan en een aantal drippers en alleen maar de beste koffie van de wereld. Klaar.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten

cron