Leuke Losse Flodders

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
pichichi

Leuke Losse Flodders

Berichtdoor pichichi » wo 25 nov 2015, 20:18

(Ik start maar even een nieuw algemeen topic, om aldaar al die ´losse´ berichten onder de noemer ´leuk en interessant´ te vergaren; eronder volgt doorgaans niet een hele thread, dat is meestal ook logisch en helemaal niet erg. Maar zo houden we het hier een beetje clean.)

IKEA MEUBILAIR MET GEÏNTEGREERDE KOFFIEWARMTEGELEIDER / TELEFOONOPLADER:
http://www.gizmodo.co.uk/2015/11/thermo ... our-phone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb er ook al een "Ikea-naam" voor bedacht: De Kaffe Ledare!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

pichichi

Re: Leuke Losse Flodders

Berichtdoor pichichi » di 01 dec 2015, 12:04

Cannabis Coffee! :shock: :mrgreen:

http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... tproof-2-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

pichichi

Berichtdoor pichichi » di 01 dec 2015, 12:58

http://www.newyorker.com/wp-content/upl ... -12001.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

er komt ook écht wat uit deze machine ;)

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » di 01 dec 2015, 13:32

Niemann die is echt ToP!
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

pichichi

Berichtdoor pichichi » di 01 dec 2015, 13:56

Goed verhaal!!

http://uk.businessinsider.com/harvard-s ... ee-2015-11" onclick="window.open(this.href);return false;"

A Harvard scientist who's studied coffee for 20 years explains why the drink is amazing

Met een duidelijke conclusie:
Higher consumption of total coffee, caffeinated coffee, and decaffeinated coffee was associated with lower risk of total mortality

bobbee

Berichtdoor bobbee » za 13 feb 2016, 06:42

Ben dan ook wel benieuwd welke koffie ze gebruiken. Intiligentsia, Wrecking ball, blue bottle....?

Obama Is So Hip, the White House Now Serves Chemex Coffee

http://www.eater.com/2016/2/12/10980624 ... ffee-obama" onclick="window.open(this.href);return false;
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

pichichi

Berichtdoor pichichi » do 10 mar 2016, 22:59

letsmakecoffee-web_original.jpg

bobbee

Berichtdoor bobbee » ma 28 mar 2016, 13:03

Is coffee flour the next big superfood?

Zou het???

http://theweek.com/articles/612660/coff ... -superfood" onclick="window.open(this.href);return false;

There has without a doubt been an increased emphasis on reducing food waste lately. FromDan Barber making meals with scraps at his pop-up WastED to Hungry Harvestpackaging ugly fruits and vegetables into CSA boxes, the world continues to try to cut down on food-based garbage. It was in this cultural climate that coffee flour was born.

As billions of coffee beans are ground around the world, the fruit (known as coffee cherry pulp) surrounding the coffee bean is discarded. Instead of adding to that heap of rotting fruit, the company CoffeeFlour produces a unique alternative flour. Drying and grinding the fruit produces a fine dark powder that can be used in baking.Coffee flour is gluten free and high in fiber, antioxidants, protein, and iron.

The flour is not yet available to home cooks, because of the required quantity for purchase, but many bakeries and restaurants have begun to experiment with it. Dominique Ansel played around with coffee flour for a seasonal coffee cake he served at Dominique Ansel Kitchen. "Coffee flour had an almostraisin-like taste and tended to be a bit drier. But we liked the nuttiness and fruitiness behind it," he says.

Dan Belliveau, the inventor and CEO of CoffeeFlour, explains that much like coffee itself, the flour made from the fruit has a distinct taste of terroir. "Different varieties of CoffeeFlour have diverse taste profiles. The Central American products tends to have sweet, dried fruit characteristics with caramelized notes developed in the cooking process of the final products. The other extreme is the Asian products, which tend to have very soy and salty-based flavors."

Brooklyn Roasting Company, a New York City-based coffee shop with outposts across Brooklyn and Manhattan, uses the whole coffee plant by serving coffee flour pastries to accompany its coffee. Michael Pollack, one of the owners, describes the flavor of coffee flour to be floral, with hints of hibiscus. He reached out to gluten-free cookie company Izzy & Em's to develop a few recipes for his coffee shops. Now you can go into any location and have coffee flour cookies, brownies, and, yes,coffee cake to pair with your latte.
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||

pichichi

Berichtdoor pichichi » ma 28 mar 2016, 21:38

Is al best lang ´in de lucht´ en de meningen zijn.... ´niet van de lucht´

(no pun intended)

Maar was alleen in USA verkrijgbaar, tot voor binnenkort, want nu ook alhier:

https://www.algcoffee.co.uk/index.php?r ... ct_id=3056" onclick="window.open(this.href);return false;

Ondanks het al een keer in het winkelmandje kiepen van een halve kilo heb ik ´t toch nog niet gedaan.
Verzendkosten blijven (te) hoog helaas..
Misschien laat ik wat in m´n hotel in Ierland afleveren als ik daar in juni ben...

bobbee

Berichtdoor bobbee » ma 28 mar 2016, 21:55

Het is wel een beetje fake, ze claimen glutenvrij etc maar als je de recepten bekijkt is het gewoon gemixt met gewone bloem!
Ik heb nog wat cascara liggen en die zal ik eens malen tot bloem met de vitamix, dat doe ik tenslotte ook met droge rijst voor babyhapjes en om tijgerbrood te maken.
Volgens mij heb je dan de zgn. bloem.

Terug naar “Leuk en interessant”