Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » di 06 dec 2016, 20:13

Nee, Godzijdank niet!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mbeks
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 22:34

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor mbeks » di 06 dec 2016, 22:40

Ook ik ben aan de kinu m47, gisteren besteld en betaald. Een sinterklaas cadeau zullen we maar zeggen.

Ik heb thuis nog een oude zassenhaus en een pharos. De Zassenhaus bevalt me niet zo, en de Pharos vind ik onmogelijk om mee te werken.

Hoop dat het met de Kinu beter gaat. Op basis van de positieve reviews hier heb ik toch maar besloten om het te proberen.

Ik ben benieuwd wanneer ik hem ontvang.

Hokkie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 09:57

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Hokkie » wo 07 dec 2016, 13:22

Ik had van Christian begrepen dat de nieuwe batch over een aantal dagen tot een week geleverd zouden worden. Wees even scherp op het doorgeven (en noteren) van je postcode. Bij mij ging dit verkeerd, wat resulteerde in 1,5 week vertraging.
- Loslaten is mijn nieuwe houvast -

mbeks
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 22:34

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor mbeks » do 08 dec 2016, 19:54

Christian heeft het geleerd, ik had het niet opgegeven, maar hij vroeg er gelijk naar.
De maler is vandaag door DHL opgehaald, dus nu maar even kijken hoe ver Duitsland weg is :roll:

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: RE: Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » do 08 dec 2016, 20:04

Christian heeft het geleerd, ik had het niet opgegeven, maar hij vroeg er gelijk naar.
De maler is vandaag door DHL opgehaald, dus nu maar even kijken hoe ver Duitsland weg is :roll:
Wat heeft hij geleerd? Was er iets mis gegaan bij jou?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mbeks
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 22:34

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor mbeks » do 08 dec 2016, 20:24

Ik bedoel dat het bij Hokkie niet goed ging omdat Hokkie vergeten was postcode op te geven. Ik was het ook vergeten, maar Christian vroeg ernaar voor hij het met DHL meegaf.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: RE: Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » do 08 dec 2016, 20:31

Ik bedoel dat het bij Hokkie niet goed ging omdat Hokkie vergeten was postcode op te geven. Ik was het ook vergeten, maar Christian vroeg ernaar voor hij het met DHL meegaf.
Aah OK! Bedankt voor de toelichting.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Hokkie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 09:57

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Hokkie » vr 09 dec 2016, 08:52

Ik bedoel dat het bij Hokkie niet goed ging omdat Hokkie vergeten was postcode op te geven. Ik was het ook vergeten, maar Christian vroeg ernaar voor hij het met DHL meegaf.
Nee, ik heb het niet verkeerd doorgegeven...

In het invoerveld van DHL heeft Christian in het veld postcode alléén 1234 ingevuld en bij plaats AA Amsterdam

Dit resulteerde in een 'onjuist adres'. Alhoewel het wel goed stond op het pakketlabel (esthetisch gezien; 1234 AA Amsterdam), gaf het systeem logischerwijs een fout. Het Duitse DHL-systeem gaf bij invoer geen foutmelding of anderszins. Christian dacht dat hij het juist had ingevoerd.

DHL wist mij te vertellen dat de sortering volledig geautomatiseerd gaat. Je zult namelijk kunnen denken; waarom kijkt niet iemand op het label? Dat dacht ik ook, maar begrijp ook dat er duizenden pakketjes per dag verstuurd worden en DHL onmogelijk alles kan 'vangen'. Al met al is het toch goed gekomen, maar wel met een weekje vertraging...

Verschillende landen, verschillende noteringen van postcodes/gebieden/steden/regio's. Misschien moeten ze hier, net als IBAN, ook eens één universele codering gaan gebruiken. In ieder geval een systeem die bij invoer de juistheid checkt...
- Loslaten is mijn nieuwe houvast -

mbeks
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 22:34

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor mbeks » za 10 dec 2016, 14:08

De kinu is binnen. DHL had hem maar buiten neergezet. Wel erg veel moeite om aan te bellen en zo.....

De m47 is echt waar ik naar op zoek was. Mooie kwaliteit, makkelijk in het gebruik en tot nu toe goed resultaat.

Heel blij mee. Je voelt ook aan alles de kwaliteit. Geen rammels en zwabberen zoals de zassenhaus en geen schrammen en schaafwonden zoals bij de Pharos.

Nu maar hopen dat ik vannacht kan slapen en niet mijn bed uit stuiter!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » vr 30 dec 2016, 14:59

Kinu Grinders Put Another Quality Option in Consumers’ Hands

http://dailycoffeenews.com/2016/12/28/k ... ers-hands/
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron