Baratza "Sette"

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor fransg » do 16 feb 2017, 10:16

Maar er worden ondertussen aardig wat aannames gemaakt.
Ik had een MK Vario Home, als het ware een voorganger van je Sette en mijn ervaring is dat die prima werkte, zij het met wat kleine strubbelingen omtrent maalgraad (er is altijd wat met die kleine slimme dingen). Na een paar jaar was hel maalsel ineens niet goed meer, dus ik kocht nieuwe burrs voor rond de 90 Euro maar die gaven een even dramatisch maalsel. De oorzaak zat dus dieper en voor mij was de lol eraf. Ik heb de hele zooi weggegeven.

Geniet van het ding maar ik zou 'm niet te zwaar belasten en zolang het lekker werkt er ook niet teveel aan sleutelen.

If it ain't broken, don't fix it
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor @3aan » do 16 feb 2017, 10:54


If it ain't broken, don't fix it
Als het niet kapot is hoef je het ook niet te repareren, daarentegen is verbeteren geen zonde, ondanks dat er een hoop technische kennis schuil gaat achter vele ontwerpen. worden er stelselmatig consessies gedaan aan de uitvoering, er moet immers winst gemaakt worden en passen in het beoogde marktsegment.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Erik82 » do 16 feb 2017, 13:04

Ik zou zeggen blijf het doen en laat het ons weten wanneer de maler problemen gaat geven. Die problemen zijn dan niet verholpen door de schijven te vervangen want die zullen dan sowieso ergens anders in de maler zitten en kun je hoogstwaarschijnlijk een nieuwe kopen. Dan weten we meteen het effect op de levensduur als anderen nog geen problemen hebben.

Gezien de ervaringen met de Vario (en alle andere Baratza en consumer MK malers) zou ik ook zeggen if it ain't broken, don't fix it. Ze staan allemaal bekend om de problemen met de plastic onderdelen want die schijven overleven het wel. Dat is namelijk het sterkste onderdeel. Wat je nu doet is nergens voor nodig en heeft geen positief effect en dat probeer ik je wijs te maken. Maar als je dat risico dan toch wilt nemen moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten. Het is jou geld.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Nomad » ma 29 mei 2017, 17:37

Ik zei de gek, heeft hem ook vandaag besteld...de Sette 270W variant.
Geheel op de hoogte zijnde van de problemen weet ik ook dat sommigen er gewoon plezier van hebben en die problemen niet hebben. Daarnaast heeft Baratza een goede service reputatie, dus ik ga er vanuit dat het wel goed komt. De maler vind ik mooi om te zien en ik zoek toch iets dat zowel espresso als filter kan doen. In mijn vorige huis was het geen probleem om 2 malers te hebben, in ons nieuwe huis/keuken is 1 wel de max die ik op het aanrecht wil. En een handmaler zie ik niet zitten voor de filter :P.

Hij is nog niet aangekomen, moet bestelt worden bij de leverancier, maar zodra ik hem heb bericht ik wel even mijn bevindingen.
Momenteel drink ik alleen filterkoffie, in de toekomst komt er nog wel een espressomachine weer terug op het aanrecht. Of dat weer een Rocket wordt weet ik nog niet, er is zoveel leuks op de markt :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor R&B » ma 29 mei 2017, 17:42

Mooi!
Heb je ook die filter-maalschijf (burr) overgenomen van RikC?

Gezien de motor-malaise wacht ik op een echte V2 van Baratza. Tenzij duidelijk wordt vanaf welke productiedatum de problemen niet meer voorkomen. :)

Bij welke (web)winkel heb je besteld?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Nomad » ma 29 mei 2017, 17:47

Mooi!
Heb je ook die filter-maalschijf (burr) overgenomen van RikC?

Gezien de motor-malaise wacht ik op een echte V2 van Baratza. Tenzij duidelijk wordt vanaf welke productiedatum de problemen niet meer voorkomen. :)

Bij welke (web)winkel heb je besteld?
Nee (nog) niet. Eerst de maler maar even binnen krijgen en ontdekken hoe die bevalt :).
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: RE: Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor bobbee » ma 29 mei 2017, 19:58

En een handmaler zie ik niet zitten voor de filter :P.
Hmmmm, heb je weleens met een echte goede handmaler gewerkt? Want juist voor filter is dat geen ongemak hoor. Dus niet een hario skerton maar echt een serieuze handmaler zoals de Kinu M38 of M47?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Erik82 » ma 29 mei 2017, 20:06

Of een van de vele alternatieven die net zo goed zijn maar niet van Kinu komen ;)
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Nomad » ma 29 mei 2017, 22:21

Ik heb wel eens met de Commandante gemalen, die valt wel in het rijtje goede handmalers toch? Het is gewoon niets voor mij, ik haal daar geen lol uit :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor RikC » wo 31 mei 2017, 22:18

Ha Nomad ik heb m'n ongebruikte grove maalschijf hier nog liggen ;) Stuur me maar een PM als 'm wil hebben ik kan er hier tenslotte voorlopig niks meer mee.
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron