Baratza "Sette"

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor bvds » wo 31 mei 2017, 23:07

Customer support van Baratza is heel goed. Hier moet je het doen met volgens mij IT&M. Je kan in ieder geval niet terugvallen op Baratza zelf. Dus niet even een onderdeeltje laten opsturen en zo. Dat gaat overzees wel heel eenvoudig.

Qua output prima maler lijkt me.

Je bent dapper zullen we maar zeggen. Hou ons op de hoogte!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor R&B » ma 19 jun 2017, 13:23

Bij van pommeren hebben ze nu (wat ze noemen) een Sette V2. :)
Gelijk maar eentje besteld, uiteraard een W versie. Ben erg benieuwd naar het gebruiksgemak en het smaakprofiel.

@Rik, heeft Nomad die andere burr al overgenomen?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Nomad » ma 19 jun 2017, 13:27

Bij van pommeren hebben ze nu (wat ze noemen) een Sette V2. :)
Gelijk maar eentje besteld, uiteraard een W versie. Ben erg benieuwd naar het gebruiksgemak en het smaakprofiel.

@Rik, heeft Nomad die andere burr al overgenomen?
Nope, nog niet :). Dus jij zou mij voor kunnen zijn. Ik heb echt net vandaag de Sette binnen en eerst eens kijken hoe die bevalt als filter met de gewone schijven.

Ik zag ook dat ze de V2 binnen heb sinds vandaag, maar ik zie online echt niets over wat het verschil zou zijn of dat er officieel een versie 2 is. Behalve de aanpassing van al enkele maanden geleden dat ze iets andere filterhouder pootjes hebben.

Maar ik ben benieuwd naar of jij wat vind qua verschil?
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor R&B » ma 19 jun 2017, 14:08

Ben ook benieuwd. :)
Het belangrijkste is wat mij betreft dat de motor-uitval opgelost is.
De rest was al wel prima van de Sette.

Heb jij geen interesse in die Burr?
Hij was tenslotte eerst aan jou aangeboden. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Nomad » ma 19 jun 2017, 18:49

Ben ook benieuwd. :)
Het belangrijkste is wat mij betreft dat de motor-uitval opgelost is.
De rest was al wel prima van de Sette.

Heb jij geen interesse in die Burr?
Hij was tenslotte eerst aan jou aangeboden. :)
Ja ik denk het wel. Maar was eigenlijk van plan de maler voor zowel filter als espresso te gebruiken en dat wil niet met die schijven toch? Dus ik wilde eerst even kijken wat het bereik is met de originele schijven. Heb de machine echt net vandaag binnen en slechts 1 bakje filter gezet die toch nog te fijn gemalen bleek. Dus zodoende had ik de schijven nog niet echt gekocht. Maar ik denk dat je volledig op het grofst moet malen wat de sette kan voor filter. Hij lijkt daar maar echt net te kunnen komen. Morgen even verder testen. Puur voor filterkoffie zouden die andere schijven dus zeker de juiste keuze zijn. Maar dan verlies ik mijn espresso optie?
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor R&B » ma 19 jun 2017, 19:11

Ja, voor espresso is die burr niet geschikt.
Aangezien ze zo makkelijk te wisselen zijn, is het idee van Baratza dat je voor filterkoffie even daar naar wisselt.

Een andere optie voor filter zou zijn je shims te verwijderen (of niet te plaatsen), maar dat is lang niet zo handig.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

klootwyk
Berichten: 125
Lid geworden op: di 27 okt 2009, 07:29

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor klootwyk » ma 19 jun 2017, 20:27

Na een maand zonder te hebben gezeten, motor stopte ermee, heb ik inmiddels weer een nieuwe (serienummer 17...)
Bij de eerste maling bleef hij gelijk doorlopen.
Zojuist voor een tweede keer meegemaakt. Ook springt hij nog steeds spontaan aan met het lcd scherm, alleen wanneer de espressomachine ook aan staat. Even aankijken nog maar tweede indruk van tweede maler is nog niet je van het helaas.
Als hij 't wel goed doet is het een fijne maler.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor bobbee » ma 19 jun 2017, 20:37

Je zou die dingen maar verkopen, krijg je ze allemaal terug. Positief gezien kun je wel mooi laten zien dat je goede service verleent door ze zonder pardon retour te nemen...erg rot voor de nieuwe eigenaren.
En Nomad, ik hoop dat jij een goed exemplaar te pakken hebt!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Baratza

Berichtdoor Nomad » ma 19 jun 2017, 20:40

Je zou die dingen maar verkopen, krijg je ze allemaal terug. Positief gezien kun je wel mooi laten zien dat je goede service verleent door ze zonder pardon retour te nemen...erg rot voor de nieuwe eigenaren.
En Nomad, ik hoop dat jij een goed exemplaar te pakken hebt!

Vooralsnog knijp ik mijn handjes stijf dicht. Hij gaat als een tierelier en zonder issues tot nu toe :).
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

klootwyk
Berichten: 125
Lid geworden op: di 27 okt 2009, 07:29

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor klootwyk » ma 19 jun 2017, 20:49

ben wel benieuwd of andere soortgelijke issues zien. Ik heb dit met het vorige exemplaar dus ook gehad...


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron