Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor @3aan » vr 11 aug 2017, 03:17

als je wat verzagen moet stuur je me maar een PM Adriaan. Heb zaagtafel staan.
Doen ze bij de plaatselijke DHZ voor een euro per zaagsnede en secuur, neem m'n eigen hout mee!

Heb een goede bovenfrees en een afkortzaag van ELU, langszagen dus bij de DHZ. ;)

De getoonde plank is dus mijn kneedplank, zwaar en onhandig maar perfect er op kneden!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor fransg » wo 23 aug 2017, 23:13

broodje01-L1070272-23-augustus-2017.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor bobbee » wo 23 aug 2017, 23:34

Heerlijk!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor mutsje » do 24 aug 2017, 21:13

ik heb net een compleet mislukt uber compact broodje gemaakt. Had er roggemeel doorheen gedaan omdat alles op was grinz. Maar te weinig water toegevoegd bleek achteraf. Morgen weer beter ga ik weer een muesli brood maken.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 16:00

Het grote broodbaktopic

Berichtdoor Rik H. » za 02 sep 2017, 18:40

Vandaag wilde ik twee lichte volkoren broden bakken, half tarwebloem half volkorenmeel.
Alles wat ik bij de molen haal zit in dezelfde bruine zakken.
Toen ik alles aan het kneden was, vond ik het deeg wat raar ruiken en licht van kleur.
Toen ik de zak ik op het aanrecht nog eens goed bekeek bleek ik Achterhoeks pannenkoekenmeel gebruikt te hebben.
Dus nu is het een los en mals witbrood met een deel boekweitmeel geworden, niets mis mee en een mooie krokante korst.

Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor bobbee » za 02 sep 2017, 18:43

Vandaag wilde ik twee lichte volkoren broden bakken, half tarwebloem half volkorenmeel.
Alles wat ik bij de molen haal zit in dezelfde bruine zakken.
Toen ik alles aan het kneden was, vond ik het deeg wat raar ruiken en licht van kleur.
Toen ik de zak ik op het aanrecht nog eens goed bekeek bleek ik Achterhoeks pannenkoekenmeel gebruikt te hebben.
Dus nu is het een los en mals witbrood met een deel boekweitmeel geworden, niets mis mee en een mooie krokante korst.

Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha! Achterhoeks pannekoeken-brood!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor fransg » za 02 sep 2017, 22:53

Leuk en vast lekker met stroop!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor mutsje » ma 04 sep 2017, 19:02

Geweldig ben heel erg benieuwd hoe die gesmaakt heeft. Heeft ook een mooie rijs gehad in de oven.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor bobbee » do 07 sep 2017, 09:52

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 16:00

Re: Het grote broodbaktopic

Berichtdoor Rik H. » do 07 sep 2017, 12:54

Geweldig ben heel erg benieuwd hoe die gesmaakt heeft. Heeft ook een mooie rijs gehad in de oven.
De smaak is goed.
Het eerste brood heeft de zaterdagavond niet gehaald, de andere ligt in de diepvries en die smaakt ook goed als het ontdooid is.
De overrijs is inderdaad mooi, het deeg is op basis van 500 gr (pannenkoeken)bloem in een 30 cm Kaiser broodblik waar eigenlijk ruim 600 gr kan/hoort en heb het deeg ook behoorlijk lang gekneed.


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten

cron