Koffie in de krant of op het web

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor Erik82 » wo 27 sep 2017, 13:42

In de echte wereld ben ik ook heel aardig hoor (vraag maar aan bobbee) :lol: .
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: Re: Koffie in de krant

Berichtdoor bobbee » do 28 sep 2017, 17:32

Ben ik zomaar Wedj vergeten!

Anyway, hele verhaal compleet nu. Stond dus in de nieuwe KTC met als titel:

"Het Geheime Leven Van De Thuisbarista"
Er is nog iemand die zeker ook in het smoelenboek van het forum mag ;)

http://www.missethoreca.nl/cafe/artikel ... -101266203AfbeeldingAfbeelding

LEUK!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor pichichi » do 28 sep 2017, 21:38

Tja inderdaad, paar maandjes terug alweer. Leuk artikel geworden. Enne... ik heb ook liever de eer helemaal voor mezelf :shock: :lol: :lol: :lol: ;)
Inmiddels wel voorzien van zo´n hipsterachtig baardje (Frans en Adriaan zijn getuige), maar dan allemaal wat meer gesoigneerd dan hier ietwat uitvergroot te aanschouwen is. Desondanks haalde ik de laatste KTC editie nét niet, wat wel de bedoeling was, in het Q grader artikel. Samenloop van omstandigheden... Was wel extra mooi geweest, dan stonden er nóg meer KP´ers in deze ´glossy´!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
joostvdb
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 19:30

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor joostvdb » do 28 sep 2017, 21:49

Leuk artikel achter de schermen Pichichi!
Mahlgut MG-1 #zwart - Knock Feldgrind - Hario V60-01 glass & kettle - Aeropress

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor ErikW » do 23 nov 2017, 21:46

Via Nu.nl de BMJ:
http://www.bmj.com/content/359/bmj.j5024" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr Erik

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor fransg » za 25 nov 2017, 20:49

http://edition.cnn.com/2015/08/14/healt ... index.html
(CNN)It's one of the age-old medical flip-flops: First coffee's good for you, then it's not, then it is -- you get the picture.

The latest verdict? Huzzah for that cuppa joe!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor fransg » ma 04 dec 2017, 21:03

mooi artikel over espresso, door Sylvia Witteman, in de krant van morgen:
Ik voel het aan mijn water: je cadeau komt wat later

Sylvia Witteman heeft Sinterklaasstress


'Even kijken. Jij had chocoladeletters gekocht, toch? Nee?! En denk je nou echt dat we die nu nog kunnen krijgen? Ja, de s. Maar ik ben de enige hier met een s en ik houd niet van chocola. Hoezo is dat nieuw voor je? Hoelang zijn we nu ook alweer getrouwd? Nee, dríéëntwintig jaar. Zand erover, we moeten aan die kutgedichten. Kutgedichten, ja. Waar ik urenlang mijn best op doe, zodat het metrum precies klopt. Nee, dat is niet mierenneukerig, dat hoort gewoon zo. Het is niet mijn schuld dat die rotkinderen mijn puntgave sonnetten in 30 seconden stotterend afraffelen. Met hun bek vol pepernoten. Bah.

'Trouwens! Heb jij die draagarm voor B. nou gekocht? Draagarm, ja. Nee, ik weet ook niet wat het precies is. Het is een onderdeel voor dat vieze voertuigje van hem... Wacht even... wat rijmt er eigenlijk op 'draagarm'? Ehhhh... 'Jij eet kroketten graag warm/ die prop je in je maagdarm/ en met je nieuwe draagarm/ rijden we zo naar Praag, Harm!' Briljant. Wel jammer dat hij geen Harm heet. Daar hadden we rekening mee moeten houden, toen we zestien jaar geleden een naam voor hem bedachten. Dat we hem ooit voor Sinterklaas een fucking draagarm cadeau zouden geven.

'Hoe bedoel je: 'dat ding is er nog niet'? Besteld, wanneer? Gisteren!? En denk je nou echt dat die nog op tijd komt? Ik heb alle cadeautjes vorige week al besteld! En die zijn er allemáál nog niet! Ja, alleen die sjaal voor M, en dat is de verkeerde, die moet geruild. Vorige week, zeg ik toch? Ehhh, zaterdag, geloof ik. Of misschien zondag. Ze beloven altijd levering binnen 24 uur! Maar dat geldt niet rond Sinterklaas, blijkbaar.

'Nou ja, als het een beetje meezit, wordt de hele boel vanmiddag bezorgd. Ik hoop dus wel dat jíj thuis kunt blijven om de bezorger op te wachten, want ik moet nog achter een cadeautje aan voor... wat nee? Nou, ik dus ook niet. Jezus, man... weet je nog, vorig jaar? Toen we allebei niet thuis waren? En de postbode alle cadeaus bij de buren had bezorgd? Die een kwartier daarna op vakantie gingen naar Nieuw-Zeeland? Zodat we pas in januari...

'Nou, dan blijf ík wel de rest van de dag thuis om op de bezorger te wachten. Dan maar geen cadeautje voor oma. En die draagarm komt natuurlijk sowieso veel te laat. Wacht, ik weet al wat. 'De Sint, die had een kater/ en sloeg een grote flater/ ik voel het aan mijn water: je draagarm komt wat later.' Ziezo. Dat is één gedicht. Nu de andere 54 nog. Zet jij even twee dubbele espresso's? Dan bestel ik intussen vast een kerstboom.'
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: RE: Re: Koffie in de krant

Berichtdoor FrancisPavoni » wo 06 dec 2017, 00:20

mooi artikel over espresso, door Sylvia Witteman, in de krant van morgen:
Ik voel het aan mijn water: je cadeau komt wat later

Sylvia Witteman heeft Sinterklaasstress


'Even kijken. Jij had chocoladeletters gekocht, toch? Nee?! En denk je nou echt dat we die nu nog kunnen krijgen? Ja, de s. Maar ik ben de enige hier met een s en ik houd niet van chocola. Hoezo is dat nieuw voor je? Hoelang zijn we nu ook alweer getrouwd? Nee, dríéëntwintig jaar. Zand erover, we moeten aan die kutgedichten. Kutgedichten, ja. Waar ik urenlang mijn best op doe, zodat het metrum precies klopt. Nee, dat is niet mierenneukerig, dat hoort gewoon zo. Het is niet mijn schuld dat die rotkinderen mijn puntgave sonnetten in 30 seconden stotterend afraffelen. Met hun bek vol pepernoten. Bah.

'Trouwens! Heb jij die draagarm voor B. nou gekocht? Draagarm, ja. Nee, ik weet ook niet wat het precies is. Het is een onderdeel voor dat vieze voertuigje van hem... Wacht even... wat rijmt er eigenlijk op 'draagarm'? Ehhhh... 'Jij eet kroketten graag warm/ die prop je in je maagdarm/ en met je nieuwe draagarm/ rijden we zo naar Praag, Harm!' Briljant. Wel jammer dat hij geen Harm heet. Daar hadden we rekening mee moeten houden, toen we zestien jaar geleden een naam voor hem bedachten. Dat we hem ooit voor Sinterklaas een fucking draagarm cadeau zouden geven.

'Hoe bedoel je: 'dat ding is er nog niet'? Besteld, wanneer? Gisteren!? En denk je nou echt dat die nog op tijd komt? Ik heb alle cadeautjes vorige week al besteld! En die zijn er allemáál nog niet! Ja, alleen die sjaal voor M, en dat is de verkeerde, die moet geruild. Vorige week, zeg ik toch? Ehhh, zaterdag, geloof ik. Of misschien zondag. Ze beloven altijd levering binnen 24 uur! Maar dat geldt niet rond Sinterklaas, blijkbaar.

'Nou ja, als het een beetje meezit, wordt de hele boel vanmiddag bezorgd. Ik hoop dus wel dat jíj thuis kunt blijven om de bezorger op te wachten, want ik moet nog achter een cadeautje aan voor... wat nee? Nou, ik dus ook niet. Jezus, man... weet je nog, vorig jaar? Toen we allebei niet thuis waren? En de postbode alle cadeaus bij de buren had bezorgd? Die een kwartier daarna op vakantie gingen naar Nieuw-Zeeland? Zodat we pas in januari...

'Nou, dan blijf ík wel de rest van de dag thuis om op de bezorger te wachten. Dan maar geen cadeautje voor oma. En die draagarm komt natuurlijk sowieso veel te laat. Wacht, ik weet al wat. 'De Sint, die had een kater/ en sloeg een grote flater/ ik voel het aan mijn water: je draagarm komt wat later.' Ziezo. Dat is één gedicht. Nu de andere 54 nog. Zet jij even twee dubbele espresso's? Dan bestel ik intussen vast een kerstboom.'
Mooi om te zien dat de nieuwste technische ontwikkelingen ook door de main-stream media worden opgepikt.

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor FrancisPavoni » vr 08 dec 2017, 10:59

Aiaiai, meer onheilstijding:

Koffie zonder koffie...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor fransg » za 09 dec 2017, 18:41

Mooi artikel over koffiemachines en beveiliging:
IMG_9943.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten