Koffie met een groente smaak

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Martijn
Beheerder
Contacteer:

Koffie met een groente smaak

Berichtdoor Martijn » wo 13 dec 2017, 23:23

Topkok Pierre Wind heeft na lang experimenteren koffie met groente- en fruitsmaak uitgevonden. De varianten bloemkoolkoffie, sinaasappel-gemberkoffie en koffie met spruitjes- of broccolismaak zijn vanaf deze week te drinken in zijn restaurant Trammhuys in Voorburg.

"Ik heb lang moeten zoeken voor het juiste procedé om dit soort combinaties te realiseren", vertelt Wind trots. De kok maalt de bloemkool, sinaasappel of spruitjes nu heel fijn en mengt dit met de koffieprut voordat het door het filter in de kop belandt. "Alleen peentjessmaak lukt mij op de één of andere manier nog niet. Die lijkt zich niet te lenen voor koffie."

Volgens de kok is hij de eerste in de wereld die deze bijzondere combinatie serveert. "Het is dus niet alleen maar een aroma. Maar de groenten en het fruit zitten daadwerkelijk in de koffie."

In het Trammhuys improviseert Wind op aanwijzingen van de bezoekers de maaltijd bij elkaar. Zo mogen klanten zelf bepalen hoeveel geld zij aan hun eten willen besteden. Het Trammhuys is alleen in het weekend open.

Ik loop er eerlijk gezegd niet echt warm voor... Jullie?
Martijn Verhaeg
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Twitter: @martijnverhaeg

bobbee

Re: Koffie met een groente smaak

Berichtdoor bobbee » wo 13 dec 2017, 23:46

Ieder zijn ding zal ik maar zeggen.
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » do 14 dec 2017, 23:17

Voorburg is dichtbij, tijd om eens te reserveren?

Wel vooraf een pilletje innemen om rustig te blijven voor als je evt. die adhd in het quadraat voerbereider tegen het lijf zou lopen. ;-)

Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

mutsje

Berichtdoor mutsje » vr 15 dec 2017, 08:48

hij heeft altijd gekke en rare ideeën. Zo bracht hij ook veel menu's met spruitjes uit speciaal voor kinderen, een genot om naar te kijken. Ik zelf hoef nou niet speciaal bloemkool koffie ofzo maar ja mensen drinken wel vaker rare dingen dus waarom niet.
ECM Giotto Premium, Quamar M80E, coffeelab tamper

Terug naar “Leuk en interessant”