Rancilio Silvia V1 reparatie codes

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rancilio Silvia V1 reparatie codes

Berichtdoor HanR » wo 03 jan 2018, 10:25

Stoomkraan even uit elkaar halen.
Nieuwe pakkingschijf er in, o-ringetjes vervangen en draad van de spindel even afbramen.

Zelfs een Silvia heeft wel eens groot onderhoud nodig.
Doe het in 1 keer goed, dan kan ze er weer jaren tegen.

Dus:
Ketel demonteren;
Kalkscheppen;
OPV demonteren, apart ontkalken en pakking vervangen:
Groep in zijn geheel in de cleaner en poetsen tot de kleur van het oorspronkelijke materiaal weer zichtbaar is;
3-wegklep demonteren en ook in de cleaner;
Alles weer monteren met nieuwe ringen en pakkingen. Rotte boutjes vervangen door nieuwe. Als je staal gebruikt goed invetten. Rvs boutjes is makkelijker.

Tot slot (als je dat nog niet had) de standaard doucheschermschroef vervangen door een verzonken exemplaar dat gelijk loopt met het douchescherm.
Dan kun je meer doseren, zonder dat de doucheschermbout je puck verruineert.

Als antikalk maatregel een Oscar zak in je reservoir en klaar is Silvia.

Naampje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 28 dec 2015, 17:23

Re: Rancilio Silvia V1 reparatie codes

Berichtdoor Naampje » wo 03 jan 2018, 19:55

ZO. Dat is een serieuze aanpak. Bedankt HanR, Maar waar vind ik al de ringen, pakkingen, boutjes etc.
Tot nu toe nog niet een adres gevonden waar ik dat overzichtelijk allemaal bij elkaar vind en kan bestellen en voor welk type, er zijn er 5?
Ik heb de V1. Met het tweede model boiler.
Want vandaag bijvoorbeeld kreeg ik het nieuwe twee kops mandje binnen van CoffeeFactory.nl wat aangeraden word op RancilioSilvia.info en dat is volgens hun een origineel mandje. Maar ik vind de randafwerking grof, er zijn drie gaatjes dicht en er is geen nummer te vinden wat op al mijn oude originele mandjes wel zit. Klopt dit nou wel?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rancilio Silvia V1 reparatie codes

Berichtdoor HanR » wo 03 jan 2018, 20:52

ZO. Dat is een serieuze aanpak. Bedankt HanR, Maar waar vind ik al de ringen, pakkingen, boutjes etc.
Tot nu toe nog niet een adres gevonden waar ik dat overzichtelijk allemaal bij elkaar vind en kan bestellen en voor welk type, er zijn er 5?
Ik heb de V1. Met het tweede model boiler.
Want vandaag bijvoorbeeld kreeg ik het nieuwe twee kops mandje binnen van CoffeeFactory.nl wat aangeraden word op RancilioSilvia.info en dat is volgens hun een origineel mandje. Maar ik vind de randafwerking grof, er zijn drie gaatjes dicht en er is geen nummer te vinden wat op al mijn oude originele mandjes wel zit. Klopt dit nou wel?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je hebt een pb

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rancilio Silvia V1 reparatie codes

Berichtdoor HanR » wo 03 jan 2018, 20:54

ZO. Dat is een serieuze aanpak. Bedankt HanR, Maar waar vind ik al de ringen, pakkingen, boutjes etc.
Tot nu toe nog niet een adres gevonden waar ik dat overzichtelijk allemaal bij elkaar vind en kan bestellen en voor welk type, er zijn er 5?
Ik heb de V1. Met het tweede model boiler.
Want vandaag bijvoorbeeld kreeg ik het nieuwe twee kops mandje binnen van CoffeeFactory.nl wat aangeraden word op RancilioSilvia.info en dat is volgens hun een origineel mandje. Maar ik vind de randafwerking grof, er zijn drie gaatjes dicht en er is geen nummer te vinden wat op al mijn oude originele mandjes wel zit. Klopt dit nou wel?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je hebt een pb
De originele hebben no. 40-100-102 in de zijkant staan.
(Met dank aan Peter de Goede)


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten

cron