Hottop KN-8828B-2K+

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Hottop KN-8828B-2K+

Berichtdoor namor » do 25 jan 2018, 14:24

Heren en Dames,
Sinds een paar weken ben ik gelukkige eigenaar van Hottop KN-8828B-2K+ roaster. Hottop is mijn eerste roaster en daarvoor heb ik nooit zelf koffie gebrand. Ik heb wel een paar keer mogen kijken hoe het Frans doet met zijn prachtige FZ-94 en een keer samen met Peter gebrand met zijn zeer interessante kleine brander FIR-300.

Zelf was ik maand of twee bezig met het selectie proces en uiteindelijk kwam Hottop als de beste optie voor mijn eisen/wensen pakket:
  • klein en elektrisch, om binnen huis te gebruiken
  • zo goed mogelijke koppeling met Artisan, twee richtingen communicatie
  • redelijke prijs, je weet nooit of het echt leuk blijft na een paar maanden :D
  • goed support vanuit leverancier, issues oplossen en onderdelen
  • redelijke support via forums en internet
Bestelling ging heel goed en snel en na +- week had ik die ding thuis staan.

ervaringen tot nu toe is alleen positief. Zeer makkelijk te beginnen met branden. Koppeling met Artisan gaat ook bijna vanzelf. Duidelijke handleiding (op papier) en op internet.
Een min punt.... brander geeft best veel rook. Om dat op te lossen ben ik nu bezig met het maken inklapbare kast met doorvoer naar afzuigkap of naar buiten. Maar ik denk dat elke brander produceert rook en als je een vrouw thuis hebt dan heb je heel snel wat gezeur erover :)

In afgelopen twee weken heb ik al meerdere keren gebrand. Een paar keer zelf en een paar keer samen met Frans. Met help van Frans kon ik redelijk snel stappen maken met het snappen van proces en verschillende mogelijkheden van Artisan. Zeer handig als je in het begin op hulp van een guru kan terugvallen.

Bij Arnoud heb ik zeer mooie bonnen gekocht en kreeg nog een paar kilo's weggooi bontjes voor 'coffee roaster seasoning' en voor eerste oefeningen erbij. Geweldig!
Na een aantal oefenbrandingen ga ik voorzichtig proberen met de echte bonnen, ik hoop dat het een klein beetje gaat smaken :D

Ik ben benieuwd of nog iemand Hottop heeft staan. Het zou mooi zijn om ervaringen met elkaar te delen. Dus... laat je horen en ik ga af en toe hier updates plaatsen met wat platjes en mijn ervaringen.
Mocht je vragen erover hebben dan ik ga mijn best doen om ze te beantwoorden (maar mijn kennis niveau is nog echt echt echt 'beginner')

groet,

Roman
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hottop KN-8828B-2K+

Berichtdoor fransg » do 25 jan 2018, 14:35

Fantastisch als meer Hottoppers hun ervaringen en profielen delen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Hottop KN-8828B-2K+

Berichtdoor Erik82 » do 25 jan 2018, 17:58

Voorheen waren die dingen nagenoeg niet in 230V te krijgen dus zullen er weinig gebruikers te vinden zijn. Wel een leuk ding.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hottop KN-8828B-2K+

Berichtdoor Pti » do 25 jan 2018, 20:26

Hi Roman! Goed om te zien dat je lekker onderweg bent.
De test-bonen heb je indirect weer te danken aan Norman, op dit forum te vinden onder de naam Pichichi.

Goed dat de software koppeling verliep zoals "geadverteerd" en ik ben benieuwd naar je eerste brand resultaten.

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Hottop KN-8828B-2K+

Berichtdoor namor » do 25 jan 2018, 20:38

Dan gaat uiteraard nog mijn dank aan 'Norman, op dit forum te vinden onder de naam Pichichi'.
Ik ga wellicht morgen proberen met je echte bonnen en ik laat weten hoe het verliep.

@Erik en alle geïnteresseerde, momenteel wordt Hottop ook als 230V versie geleverd. Het loopt via aparte route vanuit Taiwan. Dan maken en testen ze brander special voor je (binnen week), dat vermindert ook kans op eoa technische issues (in VS komt vaker voor).
Je betaald hier dezelfde 'hoeveelheid' van EUR als in VS dollars.
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /

Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /

Om te branden: Besca BSC 2kg /

Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Hottop KN-8828B-2K+

Berichtdoor bobbee » do 25 jan 2018, 22:17

Dan gaat uiteraard nog mijn dank aan 'Norman, op dit forum te vinden onder de naam Pichichi'.
Ik ga wellicht morgen proberen met je echte bonnen en ik laat weten hoe het verliep.

@Erik en alle geïnteresseerde, momenteel wordt Hottop ook als 230V versie geleverd. Het loopt via aparte route vanuit Taiwan. Dan maken en testen ze brander special voor je (binnen week), dat vermindert ook kans op eoa technische issues (in VS komt vaker voor).
Je betaald hier dezelfde 'hoeveelheid' van EUR als in VS dollars.
En de btw, inklaring of wat er dan ook nog bovenop komt?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Hottop KN-8828B-2K+

Berichtdoor namor » do 25 jan 2018, 23:13

Als je koop als persoon dan krijg je uiteraard te maken met btw, maar als bedrijf geen btw.

invoer rechten - valt het best mee.... ik kreeg 0.0 :)
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /

Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /

Om te branden: Besca BSC 2kg /

Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Hottop KN-8828B-2K+

Berichtdoor bobbee » do 25 jan 2018, 23:53

Als je koop als persoon dan krijg je uiteraard te maken met btw, maar als bedrijf geen btw.

invoer rechten - valt het best mee.... ik kreeg 0.0 :)
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Hottop KN-8828B-2K+

Berichtdoor namor » vr 02 feb 2018, 16:00

update.... kreeg toch vandaag nog via DHL 121 euro invoerrechten TAX.... :)
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /

Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /

Om te branden: Besca BSC 2kg /

Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hottop KN-8828B-2K+

Berichtdoor fransg » vr 02 feb 2018, 18:13

dat valt nog goed mee en natuurlijk dankt het land je hartelijk voor deze bijdrage!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron