HiFi

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: HiFi

Berichtdoor fransg » wo 28 feb 2018, 15:01

Ik ben met de Homepod intussen zo tevree dat ik de stereo uit de kamer weg haal en voorlopig in de slaapkamer neerzet. Gebruik ik 'm daar ook niet meer de komende maandan dan kan ik weer wat meer ruimte maken.

Puur op geluid is het wel wat minder dan de hele installatie, maar het is ook véél minder snoeren en spullen.

Het ding kan ook wel meer, zoals een vreemd woord uitleggen dat ik net las, een wekker zetten, het nieuws van CNN, BBC of anderen omroepen, verzoeknummers draaien of gewoon "doe eens orgelmuziek" en dergelijke.

FLAC kan ik er ook draadloos heensturen en dat is wel een beter geluid dan hij van Internet streamt.

Maar ik kan d'r goed mee leven.

Later dit jaar kun je er een bij kopen en koppelen, volgend jaar zal er wel een Homepod2 komen, en daarna eens een Homepod Pro die dan tweemaal zo groot is en erg duur en ga zo maar door.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: HiFi

Berichtdoor cremalover » wo 28 feb 2018, 15:17

Ik had begin jaren 90 een set Driade speakers met Harmon Kardon versterker.(toen H-K nog goed was).
Mijn vrouw wilde toen zon B&O systeem.voor aan de wand met van die schuivende deurtjes.
Ben ik in mee gegaan.Die ellende heeft een jaar gehangen en toen weer een installatie gekocht.
Was voor mij niet mee te leven.
Maar idd.....geen kabels meer.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: HiFi

Berichtdoor fransg » wo 28 feb 2018, 15:59

B&O had ik zelf ook graag gehad in de jaren 80 van de vorige eeuw. Toen hadden ze ongelooflijk mooi spul. Technisch niet speciaal maar wel goed genoeg en prachtig vormgegeven. In die tijd was Sony ook nog een merk van betekenis. Allemaal voorbij.

Een vriend van me had destijds allerlei B&O spul in verschillende huizen waar hij woonde. Ik zat eens wat te wachten en te lezen in een grote huiskamer/zaal waar een Billie Holiday cassette opstond via zo'n B&O wonder. Door de omgeving, de halfduistere zaal met kroonluchter, de grote onhoorbare stad buiten de hoge ramen, was het een belevenis.

Zou vandaag de dag ook wat tegenvallen als ik die installatie nu thuis in mijn eenvoudige huiskamertje zou hebben staan.

HiFi moet het ook een beetje hebben van de sfeer, de uitstraling, de verwondering over de vormgeving.

Koffie vind ik niet speciaal lekkerder als het met veel bombarie wordt gebracht, dat is gewoon wat het is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

FrankN
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt 2017, 18:38

Re: HiFi

Berichtdoor FrankN » wo 28 feb 2018, 19:01

Wij hadden aanvankelijk in onze nieuwe woning in de veranda een flatscreen met hifi set staan, met vloerstaande luidsprekers. Mijn echtgenote wilde van de set en speakers af en wilde een soundbar met subwoofer. Niet om aan te horen dus. Nu alweer een jaar of wat verder staat er dus opnieuw een volledige set, alleen nu met mooie compacte speakers. Zij wilde graag speakers die er eens niet uitzien als de traditionele hoekige kastjes, dus zijn we samen op zoek gegaan wat er in aanmerking kwam. Het is dan een setje Wharfedale Jade 1 geworden gecombineerd met een BK Elec XL200 subwoofer, beide laten overkomen uit Engeland. Nu is het weer genieten bij het tv kijken

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: HiFi

Berichtdoor bobbee » wo 28 feb 2018, 19:04

Ik ben met de Homepod intussen zo tevree dat ik de stereo uit de kamer weg haal en voorlopig in de slaapkamer neerzet. Gebruik ik 'm daar ook niet meer de komende maandan dan kan ik weer wat meer ruimte maken.

Puur op geluid is het wel wat minder dan de hele installatie, maar het is ook véél minder snoeren en spullen.

Het ding kan ook wel meer, zoals een vreemd woord uitleggen dat ik net las, een wekker zetten, het nieuws van CNN, BBC of anderen omroepen, verzoeknummers draaien of gewoon "doe eens orgelmuziek" en dergelijke.

FLAC kan ik er ook draadloos heensturen en dat is wel een beter geluid dan hij van Internet streamt.

Maar ik kan d'r goed mee leven.

Later dit jaar kun je er een bij kopen en koppelen, volgend jaar zal er wel een Homepod2 komen, en daarna eens een Homepod Pro die dan tweemaal zo groot is en erg duur en ga zo maar door.
Nu zal de homepod wel veel beter zijn, maar zo'n zelfde beleving wat je omschrijft heb ik met de Marley Bag of Riddim die hier alweer een aantal jaar staat. Het geluid vind ik heerlijk, in de zomer neem ik hem zo mee de tuin in etc... Erg veel gemak en het geluid is echt niet mis vind ik.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: HiFi

Berichtdoor ErikW » wo 28 feb 2018, 19:40

Ik speel natuurlijk geen bewerkte streams af.
Het moet volledig uncompressed zijn.
Alleen om muziek te zoeken en ontdekken doe ik wel eens een youtube-je.

Een open luidspreker zal je echt verbazen: open-baffle in het engels genoemd.
Hier worden echter vaak redelijk stijve planken gebruikt.
Bij de Sonatines werkt de kast als de kast van een muziekinstrument.
En wie zegt bij een muziek instrument dat het niet goed klinkt! :)
(is immers het origineel toch?)

Niemand hoeft mijn Sonatines (ik verkoop ze toch niet :lol: ) maar als je het nooit gehoord hebt,
weet je niet wat een mooie luidspreker uit deze stal kan doen met geluid weergeven. :idea:
Zonder verder te preken: het is zeer apart mooi.

Erik

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: HiFi

Berichtdoor bobbee » wo 28 feb 2018, 20:38

Toen ik meer ging "leren" luisteren kwam ik erachter dat in een stereo opstelling een goede geluidsweergave inhoud dat er verschillende lagen ontstaan. Ritme met bas, instrumenten erbij en op de voorgrond de zang bijvoorbeeld. Het meeste geluid uit een speaker is 1 laag geluid.
Ik zou best wel weer eens dat gelaagde geluid willen horen, dat was echt een geweldig mooie ervaring, Genieten!

Ik vind dit topic echt helemaal niks en zal het vanaf nu compleet negeren denk ik. Dit om mezelf te behoeden van de drang om iets aan te schaffen...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: HiFi

Berichtdoor cremalover » wo 28 feb 2018, 21:00

Ik speel natuurlijk geen bewerkte streams af.
Het moet volledig uncompressed zijn.
Alleen om muziek te zoeken en ontdekken doe ik wel eens een youtube-je.

Een open luidspreker zal je echt verbazen: open-baffle in het engels genoemd.
Hier worden echter vaak redelijk stijve planken gebruikt.
Bij de Sonatines werkt de kast als de kast van een muziekinstrument.
En wie zegt bij een muziek instrument dat het niet goed klinkt! :)
(is immers het origineel toch?)

Niemand hoeft mijn Sonatines (ik verkoop ze toch niet :lol: ) maar als je het nooit gehoord hebt,
weet je niet wat een mooie luidspreker uit deze stal kan doen met geluid weergeven. :idea:
Zonder verder te preken: het is zeer apart mooi.

Erik
Maar dan voegt de kast van je luidspreker toch kleuring toe.Ik wil horen wat de muzikant produceert en niet wat de luidspreker er van maakt.

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: HiFi

Berichtdoor ErikW » wo 28 feb 2018, 21:16

@CL:
Als dat nu erg in elkaars verlengde ligt?
Ooit iets beluisterd in deze richting?
Musical Affairs is vrijwel de enige die zo iets maakt.
Er was ook een frans merk geloof ik.

@BB:
Kom gerust eens met een lekkere espresso luisteren als je in de buurt bent!
En wees gerust: mijn spullen zijn niet te koop en gelijkaardige dingen vindt je ook niet snel. :)

Erik

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: HiFi

Berichtdoor cremalover » do 01 mar 2018, 07:58

@CL:
Als dat nu erg in elkaars verlengde ligt?
Ooit iets beluisterd in deze richting?
Musical Affairs is vrijwel de enige die zo iets maakt.
Er was ook een frans merk geloof ik.

@BB:
Kom gerust eens met een lekkere espresso luisteren als je in de buurt bent!
En wees gerust: mijn spullen zijn niet te koop en gelijkaardige dingen vindt je ook niet snel. :)

Erik
Niet echt.
Wel puntbronnen.Heb Kef en Tannoy gehad.


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron