Nederlandse koffie webshops

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor HanR » za 10 mar 2018, 18:01

Vreemd, De vergulde Pauw heeft geen verstand van koffie. Is Simon Levert franchise. Je zou nog bij Miss Morrison kunnen kijken, of bij Corrado, maar ik vind het niets. Bij Miss Morrison smaakt alles hetzelfde en Corrado heeft nog een erg ouderwetse opvatting over hoe een espresso moet smaken.

Morgen ff langs Neef Rob.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor HanR » zo 11 mar 2018, 21:44

Neef Rob is mij erg meegevallen. De eigenaar heeft (nog) niet erg veel verstand van koffie en hoe een goede bak te zetten.
Hij is echter enthousiast voor het product en wat ik er gedronken heb is beter dan in 90% van de horeca. In die zin dus een aanwinst. Ff een espresso'tje doen zal ik vaker doen, als ik in de Voorstraat kom. En dat is vrijwel dagelijks.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor GuidovW » zo 11 mar 2018, 23:21

Neef Rob is mij erg meegevallen. De eigenaar heeft (nog) niet erg veel verstand van koffie en hoe een goede bak te zetten.
Hij is echter enthousiast voor het product en wat ik er gedronken heb is beter dan in 90% van de horeca. In die zin dus een aanwinst. Ff een espresso'tje doen zal ik vaker doen, als ik in de Voorstraat kom. En dat is vrijwel dagelijks.

;) :idea:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Berichten: 32
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 17:50

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Serge du Temps » ma 25 jun 2018, 14:59

Iemand ervaring met de koffie van Giraffe? Haal normaliter veel single origin bij Fascino, maar wil eens wat anders.
Alweer een tijdje terug de "The Blend" van Giraffe uitgeprobeerd. Smaakte mij zeer goed en duidelijk een betere branding dan de donkere varianten van Fascino.
Wat mij de laatste tijd opvalt bij diverse Fascino koffies is dat de uitloop in vergelijk met Giraffe een stuk minder mooi is. Ik hou mij strak aan dosergewicht van 18gr -> 36gr in de cup en 25-27 seconden. De koffie van Fascino heeft de neiging om soms als soort tulp / bel uit te lopen.

Ik ga binnenkort eens Bocca, DBC en Caffenation proberen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor bobbee » ma 25 jun 2018, 16:58

Iemand ervaring met de koffie van Giraffe? Haal normaliter veel single origin bij Fascino, maar wil eens wat anders.
Alweer een tijdje terug de "The Blend" van Giraffe uitgeprobeerd. Smaakte mij zeer goed en duidelijk een betere branding dan de donkere varianten van Fascino.
Wat mij de laatste tijd opvalt bij diverse Fascino koffies is dat de uitloop in vergelijk met Giraffe een stuk minder mooi is. Ik hou mij strak aan dosergewicht van 18gr -> 36gr in de cup en 25-27 seconden. De koffie van Fascino heeft de neiging om soms als soort tulp / bel uit te lopen.

Ik ga binnenkort eens Bocca, DBC en Caffenation proberen.
Lager doseren en fijner malen, de bonen zijn donkerder gebrand. Ik zou 16 gram proberen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Tijs
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 10:39

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Tijs » wo 13 mar 2019, 07:08

Ik denk dat de betrouwbaarheid en service van een webshop ook belangrijk is.

Zo krijgen kleinere webshops ook een kans en komen de koffieliefhebbers misschien ook weer interessante merken tegen.

Op dit forum noemen ze dat reclame maken maar ik zie het meer als je kennis vergroten.

decraew
Berichten: 20
Lid geworden op: do 05 nov 2015, 18:32

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor decraew » ma 25 nov 2019, 13:55

Wat België betreft, ik ben een fan van Cuperuskoffie.be
Hebben zowel een webshop als twee koffiezaken in Antwerpen

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor GuidovW » vr 29 nov 2019, 18:16

Ik weet niet of dit het juiste draadje is, laat het anders maar ff weten Bobbee. :)

Ik heb een 10% kortingscode voor Brandzaak, die ik zelf niet ga gebruiken.
Ik weet niet of die eenmalig of meermaals bruikbaar is.
PM me maar als je hem wilt hebben, wie't eerst komt, wie't eerst maalt..... :D
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

independentcoffee
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 25 aug 2019, 21:09

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor independentcoffee » zo 25 okt 2020, 09:29

Hej!

Mag www.independentcoffee.nl hier ook tussen? We branden in Sittard, vers & met veel passie en plezier!

Gebruikersavatar
Joeyvn
Berichten: 80
Lid geworden op: za 11 mei 2019, 16:26

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Joeyvn » vr 20 aug 2021, 20:17

Iemand ervaring met coffeefriend.nl? Lijkt Nederlands maar na wat vragen via contactformulier lijkt het een Duits / Lets bedrijf te zijn… beetje spannend als je wat grotere aankopen doet..


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron